Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Digital IXUS og Compactflash
Fra : Adam Milborg

Dato : 06-02-01 13:51

Der var glæde i det lille hjem den anden dag, da jeg modtog mit nye IXUS
kamera.
Der skulle ikke mangle plads til billeder når jeg skal på tur, så et 128Mb
compactflash kort blev bestilt.

Så blev jeg skuffet. IXUSen bliver padde langsom
På det medfølgende compactflashkort er den 2 sek. om at starte op og det
generer overhovedet ikke.
På 128Mbkortet er den 7 sekunder om at starte op...!!!

Har det noget med;
størrelsen at gøre?
hastigheden at gøre?
og/ eller er det bare kvaliteten?

Indrømmet, det var det billigste jeg kunne finde:
Apacer.

Vh Adam

Fra : Adam Milborg

Dato : 06-02-01 15:24

Jeg har nu talt med Canon.dk og de siger at det er meget normalt (
Jeg vil gerne på det kraftigeste advare imod at sætte 128Mb+
compactflashkort i (ihvertfald) IXUSen!
Det bliver simpelthen padde langsomt at starte.

Fra : Erik Christensen

Dato : 06-02-01 22:51

"Adam Milborg" <milborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hastigheden at gøre?
> og/ eller er det bare kvaliteten?
>
> Indrømmet, det var det billigste jeg kunne finde:

Jeg har samme kort af samme grund (nærrighed)
At det tager 7 sekunder fra man tænder til man kan knipse det første billede
generer mig dog ikke, da jeg sjældent kan tage det første billede hurtigere
alligevel, men jeg har flere gange advaret imod at købe Apacher kortet, da
det
ikke er kompatibelt med bla.a. Psion og Ericsson M218.
Sandisk er et sikrere valg hvis man vil udveksle data med håndholdte
enheder.

Mvh
Erik