Anbefaling af danske hundebøger
Fra : Nanna Lise Vester

Dato : 09-05-02 13:40

Hej gæve hundefolk

Jeg ville gerne høre hvilke hundebøger på DANSK (ikke norsk, svensk,
engelske m.m. - må dog gerne være danskeoversætterlser) I synes er de
bedste.

Har du en favorit eller flere så send mig gerne titel, forfatter, en
begrundelse for dit valg og evt. et link til en bogomtale.

Eller send bare de oplysninger du har.

Oplysninger skal bruges til at udvælge de 10 bedste hundebøger som er
udgivet på dansk.

Mvh hilsen
Nanna Lise Vester

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 09-05-02 16:23

"Nanna Lise Vester" <nanna@bifrostnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ville gerne høre hvilke hundebøger på DANSK (ikke norsk, svensk,
> engelske m.m. - må dog gerne være danskeoversætterlser) I synes er

Maria Hanson : min bedste ven
Anders Hallgren: Problemhund-hundeproblemer
Shaping
I det hele taget bøger skrevet af Anders
Hallgren er for mig favoritbøger
Irene H. Jarnved: Helhjertet hundetræning

Stanley Coreen : den intelligente hund
Tal hundsk

Roger Abrantes: men her skal man have den sunde kritiske sans med ..

Fra : RHR

Dato : 14-05-02 17:53

Hej!

Må jeg spørge hvorfor du skriver at man skal have sin kritiske sans med når
man læser Roger Abrantes' bøger? Jeg er endnu ikke stødt på noget som
virkede ukorrekt. Derimod vil jeg mene at man ikke skal sluge Stanley Coreen
helt råt

Mvh RHR

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 09-05-02 15:58

Hej Nanna

Jeg er næsten færdig med at læse:

Coren, Stanley : Din intelligente hund

Som jeg synes er fantastisk spændende, men den handler ikke om træning af
hunde, hundesygdomme og det som hundebøger sædvaneligvis handler om.
Derimod handler den om hunden som et tænkende individ uden at den
overdriver og gør hunden til noget næsten-menneske.

Mvh
Kim

Fra : Chok Og Underholdnin~

Dato : 09-05-02 17:07

Relevante anmeldelser findes på:
http://www.jp.dk/cgi-bin/dbpublish.dll?page=internetavisen/kultur/res/art&art_id=3505270
og:
http://www.berlingske.dk/artikel:aid=131580/

B. Frederiksen <ocean@get2net.dk> skrev

Fra : Storr

Dato : 15-05-02 17:58

Hvis det ikke skal være en racespecifik bog vil jeg foreslå Sven Järverud &
Gunvor af Klingenberg-Järverud: Din hund - som hvalp og unghund.

Jeg synes det er en virkelig god grundbog og opslagsbog. Det er også den som
ligger til grund for DKK's hvalpemotivation.

En anden bog som jeg meget nødig vil undvære er: Birgitte Schjødt: Hvalpe på
vej.
Den bog er nærmest et must, hvis man skal have hvalpe.

MVH
Anne-Mette
http://vovve.net/kirill