kuglefisk
Fra : Alex Sørensen, drage~

Dato : 09-05-02 11:15

Nogen der har erfaringer med "kuglefisk"? I mit kommende selskabs-akvarie
overvejer jeg bl.a. kuglefisk, da jeg sytes de er meget sjove at se på. Men
hvad kræver de af forhold? og hvilke andre fisk kan de sammen med, eller kan
ikke sammen med?

--
Alex Sørensen
alex@dragebix.dk

Fra : Chok Og Underholdnin~

Dato : 09-05-02 17:06

Relevante anmeldelser findes på:
http://www.jp.dk/cgi-bin/dbpublish.dll?page=internetavisen/kultur/res/art&art_id=3505270
og:
http://www.berlingske.dk/artikel:aid=131580/

B. Frederiksen <ocean@get2net.dk> skrev

Fra : fisk

Dato : 09-05-02 17:51

"Chok Og Underholdning"

det lyder da meget spændende, men hvis der virkelig er så meget gang i disse
kuglefisk passer de måske ikke lige ind i et selskabsakvarie

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 11-05-02 20:09

"Alex Sørensen, dragebix.dk" <kontakt@dragebix.dk> writes:

> [...]
> hvad kræver de af forhold? og hvilke andre fisk kan de sammen med, eller kan

Jeg har godt nok aldrig haft kuglefisk, men går med planer om at prøve
det engang.

Der er flere ting at tænke på ved sammensætning af et akvarium til
kuglefisk.

Vær sikker på at få ferskvands kuglefisk, med mindre du vil til at
rode med brakvand eller saltvand. Der findes nogle få ferskvands
kuglefisk, ellers er de fleste vist til brakvand eller saltvand.

Kuglefisk spiser finner og er generelt aggresive! Selskabsfisk skal
vælges med omhu. Det skal være hurtige og robuste fisk, uden
prangende finner og/eller finnestråler. Diverse barber skulle vist
være ok.

Nogle kuglefisk bliver ganske store, og blandet med deres tempament
kan det stille yderligere krav til valg af selskabsfisk.

/Esben
--
' 'Tis a brave man who wears the kilt in January.' --Scottish saying