udstilling af Cavaler king charles spaniel
Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 09-05-02 11:02

Hej

Jeg fik for nyligt at vide, at for at udstille en Cavaler king charles
spaniel kræves det, at den skal være scannet. Er det rigtigt? Og hvis det
er, er der så andre krav i forbindelse med udstilling af racen?

Mange hilsner fra Carina

Fra : Doggy

Dato : 09-05-02 16:47

Hej Carina

Hjertescanningen er en del af Cavalier klubbens avlrestriktioner.
Du kan læse mere om dette på klubbens hjemmeside under punktet
avlsrestriktioner.

Du kan altså godt udstille din hund uden den er hjerteundersøgt. Dette kan
iøvrigt tidligst ske, når hunden er 18 måneder gammel.

Venlig hilsen

Merete

Fra : Elin

Dato : 09-05-02 22:11

Doggy <post@doggy.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cda9930$0$18633$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Du kan altså godt udstille din hund uden den er hjerteundersøgt. Dette kan
> iøvrigt tidligst ske, når hunden er 18 måneder gammel.

Hej Carina

Nogle cavalierer har mislyd på hjertet, og derfor er der indført
avlsrestriktioner for cavalierer med DKK stambog. Derimod er der ingen
restriktioner for hunde registreret i Dansk Racehunde Union, men nogle af
opdrætterne får alligevel undersøgt deres hunde på Landbohøjskolen. Jeg er
DKK hobbyopdrætter af racen, så du er velkommen til at kontakte mig direkte,
hvis du har yderligere spørgsmål.

Venlig hilsen
Elin