Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikkor AF80-200mm/2.8D ED
Fra : Morten Larsen

Dato : 09-05-02 10:40

Hej

Nikon skulle efter sigende ha' lavet 2 udgaver af denne AF-D linse. (Excl.
AF-S)

1) En fra 1993-1997
2) Og en fra 1997-

Den sidste udgave skulle ha' væsentlig hurtigere fokusering mv.
Er der ellers nogen synlig forskel så som gevind for stativ, udformning osv.

På forhånd tak

--
Morten Larsen

Fra : Niels H. S. Nielsen

Dato : 09-05-02 11:14

Jeg mener at den ældre model ikke har stativ gevind og den har en kombineret
zoom/fokus ring. Den nye har et roterende stativgevind og seperate ringe for
fokus og zoom.
Mvh
Niels
Niels H. S. Nielsen
http://www.forloren.dk

Fra : Bjorn Pedersen

Dato : 09-05-02 21:56

Niels H. S. Nielsen <nhsn@removethis.forloren.dk> wrote:
: Jeg mener at den ældre model ikke har stativ gevind og den har en kombineret
: zoom/fokus ring. Den nye har et roterende stativgevind og seperate ringe for
: fokus og zoom.

Stemmer det. Og ikke minst har den nye mye hurtigere AF.

-Bjørn
Bjørn Pedersen
Email: bp@omegav.ntnu.no

Fra : Niels H. S. Nielsen

Dato : 10-05-02 15:29

Her er et billede af den ældre model:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1346731131

Og her er et af den nye:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1347950963

Photo.net har et review af den gamle, og en opdatering som vedrører den nye.
Ifølge brugerenes kommentare (under artiklen) skulle den nye være
hurtigere -omend ikke så hurtig som AF-S versionen.
http://www.photo.net/nikon/80-200-2.8.html.html

Jeg har ikke brugt begge, så jeg skal ikke gøre mig klog på en sammenligning
af hastigheden.
Mvh
Niels

Niels H. S. Nielsen
http://www.forloren.dk

Fra : Bjorn Pedersen

Dato : 10-05-02 17:51

Niels H. S. Nielsen <nhsn@removethis.forloren.dk> wrote:
: Jeg har ikke brugt begge, så jeg skal ikke gøre mig klog på en sammenligning
: af hastigheden.

Jeg har sammenlignet de to på et F90X, og forskjellen i hastighet var
høyst merkbar. En annen fordel med dreiezoom-versjonen er at den ikke
zoomer av seg selv når objektivet peker opp eller ned. Dette er en stor
fordel når du benytter objektivet på stativ.

-Bjørn
Bjørn Pedersen
Email: bp@omegav.ntnu.no