MS Windows
briani 27239
WinXP - Ikke en gyldig Windows systemafbil~
Fra : B. Jacobsen

Dato : 09-05-02 10:28

Hej gruppe,
Håber på lidt hjælp inden jeg bliver skør. Har lige købt ny PC - AMD Athlon
XP 1700 Mhz -Bundkort Asus A7V133-VM - 512 MB SD-RAM PC 133 - Maxtor 20 Gh
U-ATA133 7200 RPM - Gefors-2 MX400 64 Mb Ram.
Problemet er når jeg skal installere WinXP Home E. Starter jeg med en ren
installation eller opgradering, for jeg undervejs i installationen besked på
at Windows XP ikke kan installere en hel del forskellige filer, eller jeg
får en beske der lyder: "Filen mmc.exe blev ikke korrekt kopieret. - Den fil
installationsprogrammet har placeret på harddisken er ikke en gyldig Windows
XP-systemafbilning. Hvis du installere fra en CD, er der muligvis problemer
med Windows XP-cd'en."!
Jeg har prøvet at installere på en lille gammel PC, og der er der ingen
vrøvl, der kører installationen rent igennem.
Håber en kan hjælpe - jeg har snart brugt flere dage med at finde en
løsning.
OBS. Jeg har prøvet både med Fat32 og NTFL filsystem, men fejlen er den
samme.
Og ja det er en original WinXp - købt for 3 dage siden!

Med venlig hilsen B. Jacobsen

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 09-05-02 14:09

"B. Jacobsen" <birger-jacobsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cda4152$0$3766$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
[snip]
>Har lige købt ny PC
[snip]
> [...]
> Jeg har prøvet at installere på en lille gammel PC, og der er
der ingen
> vrøvl, der kører installationen rent igennem.

Det lyder som om enten harddisken eller CD drevet har nogle
problemer.
Check at alle kabler sidder som de skal, og drevene er sat
rigtigt (master/slave).
En konflikt kan også skyldes konfigurationen af bundkortet. Du
kan bruge den automatiske PnP indstilling af bundkortet eller
manuel indstilling på bundkortets jumpere og switches - men du
skal selv "fortælle" BIOS dit valg.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : B. Jacobsen

Dato : 10-05-02 20:47

Tak for svaret, problemet er løst - det var en defekt RAM blok.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 11-05-02 08:06

"B. Jacobsen" <birger-jacobsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cdc23f4$0$258$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Tak for svaret, problemet er løst - det var en defekt RAM blok.

Velbekomme - og tak for tilbagemeldingen.