readdir() og sortering
Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 09-05-02 10:04

Hej

Jeg har et lille script der trækker filnavne på billeder ud i en bestemt
rækkefølge, men jeg kan ikke få dem sorteret efter filnavnet. Burde det
ikke ske automatisk (alle filnavne består af små bogstaver)?

Anyways, en der kender en måde at gøre det på, uden at skulle til at
læse alle filnavnene ind i et array?

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 09-05-02 10:05

> ud i en bestemt rækkefølge,

Der skulle stå "ud af et bestemt bibliotek".

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-05-02 10:17

Jakob Møbjerg Nielsen skrev:

> [...]
> Burde det ikke ske automatisk (alle filnavne består af små bogstaver)?
>
> Anyways, en der kender en måde at gøre det på, uden at skulle til at

Hvorfor er det et problem at læse alle filnavnene ind i et array? Jeg
pljer bare at bruge følgende:

$aaben = opendir($mappe);
while ($fil = readdir($aaben)) {
if ($fil != "." && $fil != "..") $filer[] = $fil;
}
sort($filer);

for ($i = 0; $i < count($filer); $i++) {
echo $filer[$i];
}

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 09-05-02 10:47

> Hvorfor er det et problem at læse alle filnavnene ind i et array?
> Jeg pljer bare at bruge følgende:

Det er det heller ikke. Jeg tænkte bare på om der var en funktion der
lignede opendir() eller readdir(), hvor man evt. kunne angive sortering
i et af argumenterne. Men jeg er lidt skeptisk, da jeg har rodet stort
set hele php.net igennem for det.