EA F1 2002 demo
Fra : Karsten Borchers

Dato : 09-05-02 09:07

Et australsk magasin havde demo på deres medfølgende cd, så nu ligger
demo'en rundt om på nettet. Fylder 54Mb.

I demo'en er Ferrari, McLaren, Williams, og Sauber med. En bane, Melbourne.
Kun keyboard understøttes, tror jeg. Kunne ihvertfald ikke få mit rat og
pedalsæt til at tage fat.

F12002 er meget flottere end 2001, og mere maskinkrævende. Det ser skide
godt ud. Bilerne er meget detaljeret, og lydsiden er ligeledes den bedste
til dato imo.
Fysikken kan jeg ikke sige noget om da jeg ikke er vant til at køre med
keyboard. Så jeg keglede rundt og fattede ikke rigtig noget :D

Demo'en kan hentes her :
http://f12001.maxrevs.gamigo.de/
Klik Racingmag.de linket

Karsten Borchers
www.simracing.dk
www.racesimcentral.com

Fra : Karsten Borchers

Dato : 09-05-02 09:28

Fik rat og pedaler til at virke nu. Gjorde intet nyt, prøvede bare igen.
Nu skal der testes ;)

Borchers

Fra : Martin K

Dato : 09-05-02 10:46

Tak for tippet...

--
Martin K

Fra : Andrew

Dato : 09-05-02 13:05

Det imponerer mig ikke umiddelbart.

Jeg synes at der er gået Arcade i det. Det har mistet realismen fra
tidligere versioner.
Specielt Replay billederne er dårlige.

Men det er jo bare en demo, så jeg regner med at der bliver ændret en del.

Ellers er grafikken flot og lydsiden god.

Mvh Anders

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 09-05-02 14:00

Andrew <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Men det er jo bare en demo, så jeg regner med at der bliver ændret en del.
> Ellers er grafikken flot og lydsiden god.

Mange af hardcore GPL rødderne er ellers meget positivt overrasket ifølge
divese posts og kommentarer jeg har set... Fysikken skulle mærke meget mere
rigtig nu, men hva' ved jeg. På en ISDN gider jeg ikke hive det ned ;)

Der er lagt op til bedre netkode, og kan man ende med at køre 8-10 mand over
nettet vil F1-2002 måske kunne blive den første seriøse konkurrent til GPL i
3½ år. Jeg håber det da virkeligt, på trods af min GPL fanatisme ;)

Mikkel

PS: Demoen kan forresten hentes fra vores server rimeligt snart. Serveren
står her i DK og skulle nok kunne give en seriøs download hastighed. Karsten
poster når han har lagt den op... ik' Karsten ?

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 09-05-02 14:04

Doh nu glemte jeg jo det vigtigste....
Fysikken i demoen er ikke på fuld styrke før du retter lidt i en fil:

> Go to your save/.plr file, look for this:
> Half Rate="0" // 0 = super-high physics rate, 1 = normal
> Set half rate to 0

Det skulle efter pålidelige kilder give noget af det mest realistiske fysik
siden GPL

Mikkel

Fra : Karsten Borchers

Dato : 09-05-02 14:10

> [...]
>
> Men det er jo bare en demo, så jeg regner med at der bliver ændret en del.
>
> Ellers er grafikken flot og lydsiden god.

Jeg synes tværtimod at F1 2002 er mere realstisk end 2001. Har en meget
bedere fornemmelse af hvad bilen laver, samt dens bevægelser over curbs etc.
er modeleret meget bedere.

Prøv evt. den her : (jeg hoppede direkte på "0" vognen, så jeg har ikke
noget sammenligningsgrundlag).
Go to your save/.plr file, look for this:

Half Rate="0" // 0 = super-high physics rate, 1 = normal
Set half rate to 0
Experience the best physics in any sim

Replay er som på 2001 imo. Stadig elendig.

Karsten Borchers

Fra : Karsten Borchers

Dato : 09-05-02 14:24

Vi har nu lagt den op på Racesimcentral.com (TDC Server).
Så nu skulle der gerne være fuld smæk på download ;)
http://www.racesimcentral.com/downloads/mirror/f1_2002_wip_demo.exe
Fylder 54Mb

Karsten Borchers
www.simracing.dk
www.racesimcentral.com

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 09-05-02 14:52

Vi (Simracing.dk/RaceSimCentral.com) regner med at sparke en online/offline
liga igang så snart spillet udkommer.
Man kan allerede nu uforpligtende melde sig som interesseret i sådan en
dansk superliga her:
http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?s=&threadid=30482

Vi snakker lige nu med sponsorer om præmier og special LAN events i
forbindelse med en sådan Dansk Superliga for F1-2002.

Mikkel
--
Administrator
Simracing.dk - http://www.simracing.dk