SM-umoral i "Pianisten"(spoiler)
Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-02 00:22

Den smukke midaldrende klaver-professor på konservatoriet tiltrækkes af en
ung flot dynamisk ishockey og Shubert-spillende ingeniørstudeende, som giver
et nummer ved byens musik-topfolks private spille-komsammen.

Han tiltrækkes af hende og vil have klaverundervisning af hende - men hun er
hård, holder afstand, GØR SIG KOSTBAR - og er generelt en lærer af den
gammeldags konsekvente type (velgørende, efter min smag)

Hun bor med sin mor i et incestuøst slagsmålsforhold, som hun vil fri af, og
til det vil hun bruge ynglingen, som omsider får lov til sex.

Formand Mao's kone sagde, at sex er sjovt, men det er magt, der er rigtig
sjovt, og filmen er om en magtkamp mellem to superintelligente og
supersmukke super-egoer, hvor hun dyrker perversionen, skær sine skamlæber,
belurer andre osv.

Da en konkurerende kvindelig elev er i vejen, lægger hun glasskår i dennes
lomme så hun skær sin hånd og ikke kan spille klaver til koncerten.

Den ingeniørstuderende er for flinkeskolet, så efter spændende , realistiske
sm-lege, der har Strindberg-skilsmissedramaers ægte had og aggression, så
har hun opnået en vis frigørelse af sin moderbindling og stikker en kniv
overfladisk i sig selv.

MORALE: Vær din egen lov. Glem de ti bud og fællesreligionens hæmninger -
det man ikke dør af bliver man stærkere af.

Her lidt relevante citater, og min udlægning :

"De Sade og Nietzsche er enige om at forkaste Aristoteles og Rousseaus
demokratiske og omgængelige "nedtur". Som Hobbes og Foucault tegner de et
billede at en stat, som er et overfald, et voldsangreb på naturens kaotiske
love". Trond Berg Eriksen.(ledende Nietzsche-forsker)

Også Foucault, der afviser at sindsyge eksisterer, er relevant.

Pianist-skønheden gør sin unge elsker sindsyg(vil nogle mene) - og han
væmmes og trækker sig tilbage. Men vi har kun det sjov vi selv laver - og
selvom pianistinden begår en ulækker forbrydelse mod en konkurerende
kvindelig elev, så er hun nok mere lykkeskabende end ulykkeskabende for sig
selv og andre, ved at hun tør gå nye veje.

"Nogle har et kedeligt liv, og er derfor religiøse - det giver dem ikke ret
til at kræve religiøse følelser af dem, der ikke har et kedeligt liv"
skriver
Nietzsche.

Videnskab er en religion. Dogmer om orgasme, skabt af sexologisk videnskab
(især Masters og Johnson) er en videnskab, det stivner og begrænser.

Newton-mekanik(men næppe hans optik) og Einstein-teori er religion der
skaber orden i sagerne, men næppe har gavnet produktion og service

"Vi prædiker vor tro, når vi selv har mistet den"(Nietzsche og Wesley)
Fordi magthaverne med god grund tvivler på deres ny videnskabs-religioner,
bruger de statmonopol-medier til at prædike og derved næsten forbyde
alternativer

"Gud er død, men hans billede vil længe bliver dyrket i hulerne" provokerer
Nietzsche i "Den muntre videnskab"

At gøre kunst eller videnskab til religion, er at dyrke et billede af den
gamle religiøse gud.

"Er man from , slipper man for at være ensom" Nietzsche

Regel-tyrrani som dyrkes i flok, er den humanistiske moral, og
munkemarxister har skabt autonome der føler sig etiske ved deres vold og
censur.

"Pianisten" og Nietzsche forsøgte sig med "ene men stærk" og det ligner hhv
kaldtes sindsyge.

Men kun smagsdommeri ligger bag psykiatrisk diagnose. Der er gradsforskel
fra hallucianationer over tvangstanker til de fordomme , som vi alle har -
så lad folk dyrke sig selv som gud, når det ikke generer andre fysisk.

Kierkegaard så angst som det grundvilkår, der skaber moral og tro.

Da intet kan bevises, så lad os udvide tolerancen "Enhver er salig i sin
tro".

MER OM NIETTZSCHE-"UMORAL"

"Uden grusomhed ingen fest - i menneskets ældste og længste historie var
straffen noget festligt - stedse åndeliggjort og guddommeliggjort..
Nietzsche

"Retfærdiggjort er ethvert onde som Gud fryder sig ved synet af. Nietzsche

"Eneren er interessantere end massen" så han, ligesom Sokrates, og "Wagner
er stor, for at vi alle kan blive store" Nietzsche

Den dårlige samvittighed er en omdirigeret, indadrettet destruktiv
aktivitet. Nietzsche fortættet af Sverre Raffnsøe

Fjendskabet, grusomheden, lysten ved at overfalde, ved at afveksle, ved at
ødelægge - alt vender sig mod indehaverne af sådanne instinkter, det er
oprindelsen til den dårlige samvittighed. Nietzsche

Vi er blevet et tamt og civiliseret husdyr, der ledes ved os selv. og som
lider ved at det er som det er - vi lider af mennesket. Nietzsche

"Det grusomste grusomme er at forlede een, der holder af os, til at GØRE
NOGET SOM HAN SKAMMER SIG VED , overfor os og overfor sig selv"Nietzsche

"Samvittighedsspørgsmål . Alt i alt, hvad nyt er det egentlig I vil? - vil
I ikke mere gør årsagerne til syndere og følgerne til bødler. Nietzsche

"Grusomheden er blevet forfinet til

MEDLIDENHED

i den grad at man benægter, at denne har noget med grusomhed at gøre. På
samme måde er kønsdriften blevet forfinet til amour-passion, trællesindet
til lydighed, ynkeligheden til ydmyghed

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : NN

Dato : 09-05-02 11:44

Hvad er det egentligt der er galt med ham Bo her, sådan seriøst. Hvad slags
lidelse, gør at man gang på gang skriver sidevis af bras, som folk hver gang
slår hen med bemærkninger om, at manden ikke er interresant at høre på. er
det bare en eller anden besættelse om, at man VIL høres? Det virker som om
at han er helt pjattet med at diskuterre med folk, også det med at han
sætter sit tlf. nr. og det hele på. Virker som om, at han faktisk håber der
er nogen der ringer og råber af ham.Jeg syntes sgu næsten at det er
underholdende, at han bruger så meget tid på det

Mvh Martin

Fra : Jesper Winding

Dato : 09-05-02 11:54

Jah - det er faktisk det med tiden jeg er mest forundret over - Det må tage
en frygtelig masse tid at skrive så meget pis, og så derefter gøre så meget
opmærksom på sig selv som han gør, der skal da nok være en del der skriver
til ham og begiver sig ud i håbløse diskussioner med ham - det må virkelig
kræve en masse tid!

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Hefner Karstensen

Dato : 10-05-02 13:55

Jesper Winding <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in message
>der skal da nok være en del der skriver
> til ham...

Jeg tror Bo lider af "sociopati" dvs. at han er en person der ikke har
mulighed for at engagere socialt med andre mennesker. Derfor virker han
afstumpet og ofte primitiv/dum når han udtaler sig på usenet. Hans sprog er
ikke udviklet nok til, at han kan gøre sig forståelig over for andre,
hvilket ses i disse lange intetsigende indlæg, der typisk består af få,
afsluttede sætninger, uden sammenhæng. Det er som om han forsøger at
formulere sig på vers, men det ligner meste huskesedler. Man kan sige Bo
udtrykker sig bedst på listeform og mangler evnen til at afslutte
formuleringer. Lidt ligesom en guldfisk, der med en korttidshukommelse på
7-8 sekunder, tror den oplever noget nyt, hver gang den har svømmet en runde
i bowlen, glemmer Bo, efter 2-3 sætninger, hvad han er i gang med at skrive
og begynder på noget nyt

Mvh
Hefner

Fra : Bo Warming

Dato : 10-05-02 23:49

"Hefner Karstensen" <Hilfe@hefner.bgbank> wrote in message
> Jeg tror Bo lider af "sociopati"

Hvad fik Zola til at skrive "Jeg anklager" for at få annuleret justitsmordet
mod Dreifus? Alm skrivekløe og lyst til at bidrage en bedre
verden(korpsånd).
"Sociopat" er et våseord. "-pat" betyder sygdom, dvs en vævsbeskadeligelse i
legemet, der medfører funktionsnedsættelse eller smerter.
Der er ikke noget specielt sundt ved at søge accept og søge mod midten af en
gruppe.
Egentlig er det vel offtopic at besvare en filmanmeldelse med
mudderkastning. Man bør gå efter bolden og ikke efter manden. I nedenstående
indlæg om tolerance, som er den ideologi jeg "prædiker", berøres den
fremragende film "Pianisten" , yderligere.
Venstrefløjens censurnykker har jeg fået afsløret for alle, ved at man løj
og fik mig udsmidt - for en kort tid - fra Usenet.
Det har ført til selvransagelse hos udbyderne, der nu er blevet klogere og
mere tolerante.
Sådan er der forskellig spinnoff ved at skrive i newsgroups.
God tolerance er ikke at godtage muslimvold. Tolerance bør vises ikke-vold -
det man ikke dør af bliver man stærkere af. Ytringsfrihed bør være total.
-------------
Foucault's super-ateisme gir TOLERANCE incl overfor pædofili/SM

Ateister er ofte kirkefjender, og mener at de har frigjort sig af al
religion, fordi de håner gammeldags kristendom.

Foucault og andre (især franske) filosoffer, der kalder sig
dekonstruktivister, har videreført Nietzsches Gud-er-død tænkning. De søger
at få skovlen under alle selvbedrag og livsløgne, som jo er al religions
basis.

En god minimal-religion er "Størst mulig lykke for flest mulig mennesker."

En vej til at nå dette mål er markedsfrihed og lave skatter, og få love.

Foucault var skeptisk mht de hekseprocesser, der foretages imod pædofile, og
påpegede bl.a. at børn ofte forfører den voksne.

Måske der er ulande, hvor børn der ikke får lov at sutte pik på deres far,
anses for tabere og foragtes - vor fordømmelse er SMAGSDOMMERI - dvs tro.

Sten Hegeler og andre fagfolk har imødegået de fagfolk, der vedr pædofili
postulerer traumer som noget objektivt.

Måske traumer kun skyldes, at vi lever i et sen-kristent snerpet samfund,
der giver pædofil-"ofre" skyldfølelse - for ofrene holdt jo ofte af
forbryderen og indser, at de ved at angive den voksne har skabt ufattelig
ulykke og uretfærdighed.

Udenfor vor kulturkreds er overgrebene tilladte og derfor sjældne og
uproblematiske.

Det betyder ikke, at vi hastigt kan eller bør afkriminalisere. Det vil være
at stikke hånden ind i en hvepserede. Men i noget så uskyldigt som
internet-debat , bør man gøde jordbunden for tolerance.

Filmen "Pianisten" er en klog analyse af en stærk moral-relativistisk
kvinde - ligesom "Jeg er Dina". I begge tilfælde begås egoistisk udåd, der
burde straffes, hvis retssystemet fungerede. Men SM-leg mellem voksne,
indforståede partnere er ikke noget, der bør straffes. Derimod bør visse
typer pædofili straffes, nemlig når der sker vold, og når en voksen groft
misbruger den tillid, der er vist ham, fx som træner, præst eller
stedfar.Fordi statens straffe ofte virker mod hensigten, er det nærliggende
at prioritere intern problemløsning når ubehagelige sex-overgreb sker.

"Vær din egen lov" skrev Nietzsche , belært af græske forfattere bl.a.
Pindar. "Du er din egen gud"

Fra : Bo Warming

Dato : 11-05-02 03:40

> [...]
> ikke udviklet nok til, at han kan gøre sig forståelig over for andre,
> hvilket ses i disse lange intetsigende indlæg, der typisk består af få,

Hvis der var noget hold i , at folk har problemer med at forstå hvad jeg
skriver, ville Hefner være i stand til at give _eksempel_ på nævnte
sproglige mangler. Men der er folk som er gejlet op til at se fjendebillede
og ikke VIL forstå, men kun læser i håb om at finde noget at angribe - og
det eneste der kan angribes er altså stilen! Andet har endnu ingen haft
evner til at se fejl i.

"Afstumpet" er et ord der giver mening om følelseskolde psykopatforbrydere
uden samvittighed. Men at der videnskabeligt anføres logiske ræsonnementer,
der taler imod vanetænkning, fx om gaskamre eller pædofili, er jo forskning.
Kan en videnskabsmand været "afstumpet" fordi nogle er uenige i
arbejdshypoteserne??

> Jeg tror Bo lider af "sociopati" dvs. at han er en person der ikke har
> mulighed for at engagere socialt med andre mennesker.

Lad os gå ind på Hefners tankegang om at sygdom er et ord med relevans i
vedr samfund og interaktion imellem en gruppes medlemmer.
Hvis newsgruppen havde et MÅL
- fx. skulle fabrikere et produkt -
og en person var en klods om benet på de andre, så kunne der tales om
"dårlige samarbejdsevner" og hvis man vil være krukket, kan det kaldes
"sociopati".
På Usenet kan man ikke genere andre. De åbner indlægget hvis de VIL generes!

Debatten her har intet andet formål end at fornøje og evt gavne ved, at man
bliver klogere. Så begrebet "sociopati" som er forladt i al videnskab,
bliver yderligere meningsløst, eller med Hefners ord "dumt" her.

Anti-psykiaterne fx Foucault og Laing mente, at "sindsyge er en sund
reaktion på et sygt samfund" , for de havde læst Nietzsche:

"Vanvid er yderst sjældent hos individer, men udbredt hos grupper, partier,
folk og epoker. " Nietzsche

Hvis man elsker børnehave-ævl om "det kan du selv være" og "det var ham der
begyndte" kan man så diskutere,

om det er enkelt-personen som målrettet holdes ude via løgnagtige OSS'er,
der er syg,

eller det er de opinionsdannere, der mailer "svar ikke Bo" hver gang nogen
svarer mig i gruppen.

I filmen "Pianisten" kan man hævde at den SM-legesyge klaverlærer, der
virkelig har styr på sit show, er sund og efterlignelsesværdig, et
inspirerende Nietzschesk moralrelativistisk overmenneske.

Og om det konforme kedelige _samfund er sindsygt._

Dog vil jeg godt være med til at bruge ordet "afstumpet" om hendes placering
af en knust flaske i konkurent-pianistindens frakkelomme.

Mener nogen, at der er over ½% sandsynlighed for at man stikker hånden ned i
frakken med så stor kraft (og retning mod skårene), at der overskæres sener
eller muskler?

Ubetydelige snitstår, der ikke hindrer klaverspil efter en uge, vil jeg
anse for 95% sandsynlige - men film-universet kræver undertiden lidt
urealisme!

Fyren, der forelsker sig i og klæber til den masochistiske og herskesyge
ener, er på overfladen supersund - men hans væmmelse ved den komplicerede
psyke, som _HAN har taget fejl af_, er et klart brist og som en Dirck
Passer filmtitel hed "Vi er allesammen tossede".

Hvis man anser flinkeskolet adfærd og missionærstilling, sport og teknik
for psykisk sundhed, så er han lidt mere sund end den modigt grænsesøgende
kunstner-dame. Som har et incestuøst kammeratskab med sin mor, der pludselig
skifter til at være det ideelle jævnbyrdige venskab.Engang var det sinker
der boede længe hos deres forældre. Idag kræver det mod og kun stærke
individualister bor som pianisten sammen med sin mor som voksen - og har
ægteskabsagtige skærmydsler med hende, i mangel af bedre. Ikke spor sygt.

De bekymrede, der mener jeg bruger sært meget tid på at skrive - kan
sammenligne med folk der bruger tid på at slå græs. Hvad er mest kreativt og
afvekslende.?
Min far lærte mig tifinger-blindskrift, så jeg skriver hurtigere end jeg
taler. At jeg engang stammede meget, kan man kalde sygdom, hvis man vil -
for her var der tale om funktionsnedsættelse. Når jeg i pressede debatter
stadig stammer en anelse og straks hånes af mine "venner" det - lige så
lidt meningsforstyrrende som nævnte sproglige sjuskefejl - viser blot at
viljen til magt vejer tungere end lyst til venskab - vi er i
konkurrenceforhold til vore venner, og de er der som et søm, hvis de endelig
har noget på en. Og det ville jo også være kedeligt, hvis de snakkede en
efter munden.

Udvider man sindsyg-begrebet - hvad psykiatere gør for at øge deres magt -
så er to der gejler hinanden op ramt af "folie a deux" dvs topersoners
sindsyge, og ifølge digteren Henning Nordbrandt der har boet i årtier i
Tyrkiet, så er Islam og nazisme i samme grad massepsykoser. Selvfølgelig er
også en ng eller en nation underkastet forskellige typer massepsykose, og
det er sundt at gøre oprør mod dem.

Nogle har ondt af at jeg ikke fjerner tlf og fax fra signatur. Hvorfor sku
jeg? Jeg generes meget lidt af telefonfis der kun sker med måneders
mellemrum. Det er også massepsykose at være ramt af registrerings-fobi og
lide af storebror-ser-dig nykker og kræve anonymitet overalt.