Nokia og Car-kit?
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 06-02-01 12:11

Hej gruppe.

Mange nye Nokia telefoner benytter et 4-polet mini-jackstik til car-kit
forbindelsen. Er der nogen der ved hvordan man selv kan 'emulere' et
car-kit? Alstå noget med hvordan telefonen registrerer at der er
tilsluttet et car-kit.

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh Thomas Jørgensen.

Fra : Booggyman

Dato : 06-02-01 21:59

> [...]
> forbindelsen. Er der nogen der ved hvordan man selv kan 'emulere' et
> car-kit? Alstå noget med hvordan telefonen registrerer at der er

det er rent faktisk muligt at "nøjes" med et alm. 3 polet stik, der skal
være en modstand mellem stel og en af polerne før telefonen reg. et car sæt,
mener 10Kohm var nok ellers prøv med 5Kohm, jeg kan ikke finde min
tegning(har kigget) men modstanden skal være der når stikket sættes i ellers
duer det ikke- har prøvet tro mig, jeg har lavet et 668-HF-sæt om så det kan
bruges til min 8850