Dårlig vejrtrækning.
Fra : Camilla Reib

Dato : 08-05-02 21:18

Jeg har en hunkat på 7 år... Hun trækker i perioder vejret dårligt... Hendes
vejrtrækning er aldrig lydløs, man kan altid høre luften komme ind og ud.
Nogle gange lyder det som om hun snorker, trods hun er helt vågen... Jeg har
talt med min dyrlæge om det, og han siger at hvis hun ellers opfører sig
normalt, så er der ingen fare, jeg skulle dog kontakte ham hvis det blev
værre... Men det bliver ikke værre. Hun er ikke forkølet eller noget, og
hendes energi fejler ikke noget.

Er der en af jer der kan fortælle mig hvad det dog kan være, og om hun evt.
kan få noget der stimulerer en evt. irritation i luftvejene....?
Kan det måske være allergi, og kan det testes ved en blodprøve??

Det skal lige siges at hun har sagt disse lyde i al den tid jeg kan huske,
og hun kom til mig som 8 ugers.

-Camilla & Mischa

Fra : Camilla Baird

Dato : 08-05-02 21:27

Hvis hun altid har sagt lydene er det måske bare noget hun gør Min
ældste hunkat på 10 år nu har også i mange år sagt lyde som kunne tolkes
som snorken når hun sov (lydene var værst når hun havde poten over
snuden - flyttede man poten blev lydene svagere eller forsvandt) - nu
har hun astma - ganske alvorlig astma, men hun spiser og leger og har
stadig førerposition i flokken...
mvh Camilla

Fra : Jette

Dato : 11-05-02 23:13

"Camilla Reib" skrev:
> [...]
> normalt, så er der ingen fare, jeg skulle dog kontakte ham hvis det blev
> værre... Men det bliver ikke værre. Hun er ikke forkølet eller noget, og

Hej Camilla

Din beskrivelse lyder som vores Batman på 7 måneder. Ofte kan vi tydeligt
høre hans vejrtrækning. Det lyder ligesom når små børn leger meget
koncentreret og når det er "slemt" lyder det også som om han snorker.

Første gang han gjorde det, blev vi bange for at han måske havde besvær med
at trække vejret. Men han opfører sig iøvrigt helt normalt. Han har været
ved dyrlæge 2 gange i forbindelse med vaccination og kastration. Godt nok
har vi ikke spurgt specifikt til vejtrækningen, men da vi begge gange har
fået af vide, at han er sund og rask, har vi ikke gjort mere ved det.

Han har også været i kattepension 14 dage i forbindelse med vores ferie i
marts måned. Indehaveren er veterinærsygeplejerske, og jeg ville da mene hun
ville sige til hvis han fejlede noget.

Vi tager det derfor helt roligt.

Mvh. Jette