MS Windows
briani 27239
Lidt info om Taskmanager
Fra : FB

Dato : 08-05-02 21:18

Go' aften gruppe.

Jeg undre mig lidt over hvad alt er under "Performance" i Taskmanager er for
noget.

"PF Usage" er det mine ram? (Altså ramblokkene?)
"Physical Memory (K)" Er det min virtual memory?
"Commit Charge (K)" Ingen anelse her
"Kernel Memory (K)" Heller ikke her.

Kunne godt tænke mig lidt uddybelse i det, hvis det kunne lade sig gøre.

(eks): Hvad er Nonpaged under Kernel Memory, hvad er Peak under Commit
Charge?

På forhånd tak.

Mvh
FB

Fra : Madsen

Dato : 08-05-02 21:43

FB skrev:

> "PF Usage" er det mine ram? (Altså ramblokkene?)

Nej. PF står for PageFile. På dansk sidefil. Det er hvor meget der
bliver brugt af din sidefil på harddisken. I de glade Win9x-dage
hed det en swapfil.

> "Physical Memory (K)" Er det min virtual memory?

Det er din fysiske hukommelse. Altså dine ram-klods(er).

> "Commit Charge (K)" Ingen anelse her

Den mængde hukommelse som er blevet tildelt til systemet og kørende
programmer, så vidt jeg ved.

> "Kernel Memory (K)" Heller ikke her.

Den mængde hukommelse der er tildelt til selve styresystemet.
Nonpaged er hukommelse som kun styresystemet har adgang til.
Paged har andre programmer også adgang til, hvis der er behov for
det.

Det er i hvert tilfælde hvad jeg får ud af at gå op i Help-menuen.
Om jeg så har oversat det rigtigt ved jeg ikke. :)

Madsen.