MS Windows
briani 27239
Sætte XP til at finde anden maskine
Fra : S. F.

Dato : 08-05-02 21:02

Her i husstanden har vi 2 maskiner, den ene kør ME og den anden XP.

Min ME maskine har selv fundet XP maskinen via netværket, men min XP
kan ikke finde ME'ere - hvordan sætter jeg den til automatisk at lede
efter andre maskiner på netværket . Min ME maskine er sat op til at
have en fast IP , skal den bruges ?

Den fortvivlede.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-05-02 22:16

Wed, 08 May 2002 20:02:10 GMT, skrev stonefox58@hotmail.com (S.
F. ):

>Min ME maskine har selv fundet XP maskinen via netværket, men min XP
>kan ikke finde ME'ere

Hver maskine skal oprettes som brugere på XP med samme navn som
computeren har på netværket og simple file sharing skal være
slået fra.

(I en tilfældig mappe: Funktioner => Indstillinger =>
Mappeindstillinger => Vis)
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : S. F.

Dato : 08-05-02 22:56

Er ikke helt med - min ME maskine hedder "gamle maskine" har fået
tildelt er gruppenanv der hedder "Workgroup"
Hvor er det så lige at jeg opretter den maskine som bruger ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-05-02 23:08

Wed, 08 May 2002 21:55:55 GMT, skrev stonefox58@hotmail.com (S.
F. ):

>Hvor er det så lige at jeg opretter den maskine som bruger ?

Kontrolpanel => User Accounts (Brugerkonti?) => Add new user
(Tilføj nye brugere?)

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : henrik

Dato : 08-05-02 22:38

> kan ikke finde ME'ere - hvordan sætter jeg den til automatisk at lede
> efter andre maskiner på netværket . Min ME maskine er sat op til at
> have en fast IP , skal den bruges ?

Prøv at sætte ME maskinen til at køre med dynamisk IP adresse!

Mvh
henrik