iPhoto 1.1.1
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-05-02 21:00

En lille sjov ting ved den nye iPhoto opdatering: Gå ind i "Del" og vælg
"Eksporter", så får du en dialogboks med... ingenting i!

Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-05-02 21:41

On 8.5.2002 21:59, in article 1fbvwy2.1c62mko0vdjgN%mb@talent.dk, "Martin
Bredthauer" <mb@talent.dk> wrote:

> En lille sjov ting ved den nye iPhoto opdatering: Gå ind i "Del" og vælg
> "Eksporter", så får du en dialogboks med... ingenting i!

Det er vist fordi du ikke har opdateret BetterHTML i plugin mappen inde i
iPhoto.app.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-05-02 22:22

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Det er vist fordi du ikke har opdateret BetterHTML i plugin mappen inde i
> iPhoto.app.

Jamen det var det da! Tak for hurtigt svar David.

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-05-02 22:31

In article <B8FF59FD.197A6%david@blangstrup.dk>,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Det er vist fordi du ikke har opdateret BetterHTML i plugin mappen inde i
> iPhoto.app.

Hvordan opdaterer man egentlig til ver. 1.1.1? Jeg kan ikke åbne nogen
af "Læs mig" dokumenterne. De får Textviewer til at gå ned.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-05-02 10:05

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Hvordan opdaterer man egentlig til ver. 1.1.1? Jeg kan ikke åbne nogen
> af "Læs mig" dokumenterne. De får Textviewer til at gå ned.

Man downloader blot iPhoto fra Apples hjemmeside. Det giver et
diskimage, som mountes, og derfra køre man installationen. (Men det ved
du jo nok...)

Har du haft iPhoto 1.0 kørende? Apple anbefaler jo mindst en 400MHz G3,
så jeg tænkte om det kunne give problemer hos dig.

(Men Textviewer burde jo virke uden problemer, så hvorfor du ik' kan
læse readme filerne ved jeg ikke.)

I øvrigt så gik iPhoto ned med et brag 2. eller 3. gang jeg brugte
programmet, og min fotosamling består (endnu) blot af 20-30 billeder.
Underligt!

En af de små ændringer, som gør hele opdateringen værd, er at man nu kan
indstille i hvilken retning billeder bliver roteret pr. default. Jeg
synes også at den fuldt ud automatiserede måde den kan lave en
hjemmeside med billeder er ret smart, omend man nok kan blive lidt træt
af de få layout muligheder der er. Men det virker og det er hurtigt
oploaded i forhold til at køre det via iDisk.

Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 10-05-02 10:52

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> En af de små ændringer, som gør hele opdateringen værd, er at man nu kan
> indstille i hvilken retning billeder bliver roteret pr. default.

og ved at holde "alt" nede kan du skifte "rotations-retning" !

--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-05-02 13:09

Michael Holm <virkerikke@anthro.dk> wrote:

> og ved at holde "alt" nede kan du skifte "rotations-retning" !

Ja, men det kunne man også i 1.0. Problemet (hvis man kan tillade sig at
ha' så små problemer) var at 1.0 pr. default roterede billedet den
forkerte vej i forhold til den "drejning af billedet", som en typisk
højrehåndet fortograf (typisk er i dette tilfælde = mig) ville lave, når
han/hun satte kameraet på højkant. I 1.1.1 har Apple så valgt den
optimale løsning at lade brugeren selv bestemme. (Det ligner dem ellers
ikke, at gøre sådan

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-02 17:53

In article <1fbwwjh.wt9ek31pnbowmN%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Man downloader blot iPhoto fra Apples hjemmeside. Det giver et
> diskimage, som mountes, og derfra køre man installationen. (Men det
> ved du jo nok...)

Jeg fik lige den lyse idé at se på dokumentets størrelse. Det viser sig,
at jeg kun har fået hentet halvdelen af iPhoto opdateringen ned. Det er
nok derfor, den ikke virker. Sjovt nok kunne jeg sagtens åbne disk
imaget og se læs mig-dokumenterne på alle sprog. De ville bare ikke åbne.

> Har du haft iPhoto 1.0 kørende? Apple anbefaler jo mindst en 400MHz G3,
> så jeg tænkte om det kunne give problemer hos dig.

Ikke endnu. Jeg skal lige have tid. Nok anbefaler Apple en 400 MHz G3,
hvor jeg kun har 233 MHz. Til gengæld anbefaler de 265 MB RAM, hvor jeg
har 512. Mon ikke det går lige op?

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-05-02 22:08

In article <1fbvwy2.1c62mko0vdjgN%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> En lille sjov ting ved den nye iPhoto opdatering: Gå ind i "Del" og vælg
> "Eksporter", så får du en dialogboks med... ingenting i!

Det har også undret mig - man kan ikke længere generere en website

Senere i aften prøver jeg at fjerne iphoto og installere forfra frem for
at opdatere. Hvis man bor i USA kan man iøvrigt få 10 prints gratis