Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skal - Skal ikke !?!
Fra : ArJo

Dato : 08-05-02 20:13

Hej
Er ude efter et digi-camera. Har mere eller mindre låst mig på Minolta
S404 eller Olympus 720 UZ (når det kommer næste måned).
Men hvilket et ville I foreslå???
Kører Minolta stadigvæk med indbygget software, så man ikke behøver at
installere software på værts computeren for at indloade billeder?!?!
Det er jo en smart feature når man er på ferie og memory er fyldt op. Ind
på nærmeste net-café og så sender man lige billederne hjem.

ArJo

Fra : Tom Wagner

Dato : 08-05-02 22:55

On Wed, 8 May 2002 21:13:13 +0200, ArJo <not@2.know> wrote:

>Er ude efter et digi-camera. Har mere eller mindre låst mig på Minolta
>S404 eller Olympus 720 UZ (når det kommer næste måned).
>Men hvilket et ville I foreslå???

Jeg har aldrig hørt om Olympus 720 UZ, har du en henvisning til et
sted, hvor jeg kan læse om det?

Tom

Fra : ArJo

Dato : 09-05-02 08:11

In article <gj7jdu40h3unpd5nhk6j4lirmv109apccf@4ax.com>,
tomwag@worldonline.dk says...
> On Wed, 8 May 2002 21:13:13 +0200, ArJo <not@2.know> wrote:
> Jeg har aldrig hørt om Olympus 720 UZ, har du en henvisning til et
> sted, hvor jeg kan læse om det?
>
> Tom

http://www.dpreview.com/news/0205/02050803olyc720uz.asp
ArJo

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-05-02 23:09

ArJo wrote:

> Det er jo en smart feature når man er på ferie og memory er fyldt op.
> Ind på nærmeste net-café og så sender man lige billederne hjem.

Dit koncept er godt nok, men vær lige opmærksom på, at hvis du ikke har
din egen mail-server, hvor du kan tildele dig selv ubegrænset plads, så
skal der være nogen til at tømme postkassen i den anden ende, for de
fleste ISP'er, har en begrænsning på størrelsen af postkassen.

Størrelsen på en e-postkasse ligger typisk omkring 20 Mb, og det er nul
og nix, når vi snakker om billeder, jeg kan ihvertfald hurtigt fylde de
256 Mb, som jeg sammenlagt har på mine hukommelseskort.

Fra : emj

Dato : 08-05-02 23:22

Niels Ebbesen skrev i <3CD9A1FA.1AAF456E@niels-ebbesen.net>:

>Størrelsen på en e-postkasse ligger typisk omkring 20 Mb,

Det er vist ikke særlig typisk. Teledanmarks er kun 10 MB for private
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : ArJo

Dato : 09-05-02 08:13

In article <879jdu064oq88ovj2d8u9c1qggj7gu01cd@4ax.com>,
emj@mail1.stofanet.dk says...

> Det er vist ikke særlig typisk. Teledanmarks er kun 10 MB for private
> Hilsen emj
> --
Om ikke andet, så kender man vel altid en som kender en som har ADSL og
så kan hive billederne. De mere "skumle" billeder med en selv og
lillemor, må man så undgå at sende med

ArJo

Fra : KJA

Dato : 08-05-02 23:42

Han kan jo altid sende den til et sted der "altid" henter det om det så
enten er hans egen computer med adsl, en af vennernes eller arbejdets så vil
det nok ikke være det største problem... Ville da mere studse over hvorvidt
man kan få lov til at koble sit kamera til på en netcafe...

MVH

Kåre

Fra : ArJo

Dato : 09-05-02 08:16

In article <TQhC8.187$Im.301701289@news.orangenet.dk>, kja@orangenet.dk
says...
> [...]
> det nok ikke være det største problem... Ville da mere studse over hvorvidt
> man kan få lov til at koble sit kamera til på en netcafe...

Kan da ikke tror, at det skulle være et problem. Hvis man forklarer dem
sit problem og betaler sit gebyr, så............?!?

ArJo

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 09-05-02 21:21

"KJA" <kja@orangenet.dk> wrote in

> [...]
> så vil det nok ikke være det største problem... Ville da mere studse
> over hvorvidt man kan få lov til at koble sit kamera til på en

Det tror jeg nu ikke skulle være det store problem. Vi gjorde det flere
gange i Malaysia i sommers, der var ingen steder at det var et problem. Vi
fik også lov til at installere software oa.
De fleste steder har de std. installationer, så de kan sætte en maskine op
på ti minutter, hvis nogen skulle lave noget forkert.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Fra : Niels Svendsen

Dato : 08-05-02 23:29

404 ser ud til at være et virkeligt godt Mi 4 mp cam, Ol 720 ser interessant
ud med de 8xzoom. men er dog kun med 3 mp.
Hvis du er instillet på at vente, er der måske noget i det nye Mi 4 mp.
f100.
Venter stadig på prf-udtalelser, men de testfotos jeg har set, imponerer
mig.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.