Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kodak Digitalkamera
Fra : J.Kobel

Dato : 06-02-01 11:51

Jeg har lige fået tilsendt et katalog fra Dell Business Systems og der fandt jeg et
Digital kamera < Kodak DC 215 >
Det beskrives således: Kompakt megapixel digitalkamera i topkvalitet med 2x optisk
zoom og 1,8" farvedisplay.
4MB hukommelse med plads til 54 digitale billeder.

Prisen står til 2869,- kr. inkl. moms.

Det lyder billigt og jeg vil gerne høre om der er nogen som kender kameraet og kan
fortælle positive eller negative ting om det.

Mvh.
J.Kobel

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 06-02-01 21:54

"J.Kobel" <jkobel@post2.tele.dk> wrote in message
> [...]
2x optisk
> zoom og 1,8" farvedisplay.
> 4MB hukommelse med plads til 54 digitale billeder.

En gang ville det have været et godt tilbud til den pris. Men det er det
efter min mening ikke længere.

Hvad skal du fotografere?

mvh Steffen

Fra : J.Kobel

Dato : 07-02-01 10:20

Tak for svaret fra dig, Steffen
Jeg skal bruge det til familie og feriebilleder og sætte nogle af dem på mit Slægtsprogram
og på min hjemmeside.
Mvh, J.Kobel

Steffen Poulsen <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95po1t$j1q$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 07-02-01 20:55

> Tak for svaret fra dig, Steffen
> Jeg skal bruge det til familie og feriebilleder og sætte nogle af dem på
mit Slægtsprogram
> og på min hjemmeside.

Sørg for at købe et kamera du kan sætte en ekstra blitz til.

"Familie" lyder som forsamlingshus, stuer, gruppebilleder .. og så er det
ekstra power fra en ekstra blits u-undværligt.

"Ferie" lyder som en kategori hvor det kunne være rart med en lang zoom og
måske mulighed for små videofilm .. ?

Well, det kamera der endnu engang lyder som et oplagt valg, bliver efter min
mening et Olympus C-2100 (kr. 7999,- er det set til) - og med en FL-40 som
ekstern blitz kunne du vist være godt dækket ind.

mvh Steffen

Fra : Paul Nilsson

Dato : 06-02-01 22:43

Hej . Olympus har lige sat deres 860 model ned fra 3495 til 2695.
l.3 megapix./ macro til 10 cm/ og god optik! incl. 8mb kort.
Derudover Har Epson 1 megapix til 1995,- også gode bill. men noget større
kamera....
mvh. Paul - Herlev Fotoklub...

Fra : Jesper Noer

Dato : 07-02-01 13:12

Hej!

Kameraet kender jeg ikke, men et dump fra edbpriser.dk gav følgende priser
(incl. moms):

DC215 1152x864pixels / 54 pics 2.379 kr
DC215 Gold 1152x864pixels / 54 pics 2.379 kr

Tjek selv på EDB-priser for forhandlernavn.
I øvrigt plejer Dell at tage for sig af retterne når det gælder porto, men
det kan du jo nok læse i kataloget..