MS Windows
briani 27239
Boot error: B 00
Fra : Jørgen Rubæk

Dato : 08-05-02 17:26

For omkring en måned siden lavede jeg følgende 2 indlæg i gruppen:

29.04.02:
"Jeg har MS-XP-Home, som nu har arbejdet i flere måneder på
tilfredsstillende måde helt uden problemer..... -meeen så har jeg
sikkert dummet mig med afinstallation af et program, som nu bevirker
at PC-en som det første ved boot fortæller mig ovenst. fejl
efterfulgt af: "Missing SYSCMNDR.SYS". Jeg har filen, som formentlig
bare "sidder" et forkert sted i Windows (Windows: system 32.....).
Jeg skal lige nævne at PC-en efterfølgende beder mig om at
vælge "Partition 0 - 1 - 2 - eller 3" for at boote, og her er det
kun "Partition 0* id=07 (NTFS)", der så starter boot, hvorefter alt
forløber normalt."

30.04.02:
"Foreløbig tak for hurtigt svar, jeg forsøger at løse problemet
som
foreslået i de to svar.
Får jeg det løst tilfredsstillende skal jeg melde tilbage."

Det ene forslag gik ud på at geninstallere System
Commander, -og derefter prøve at afinstallere på normal vis. Dette
forslag gjorde, at jeg fik fat i en " scin.exe" fil, som gik tabt
under den den uautoriserede afinstallation, som var skyld i hele
miseren.... imidlertid hjalp det ikke på problemet at afinstallere
programmet.

Forslag nummer to var en url, hvor jeg kunne hente information
om netop dette problem. Denne information gik ud på jeg skulle
"køre" filen "scin.exe" og så vælge fjern, som én af de muligheder
denne fil bød på.

Heller ikke denne løsning (som kun blev nævnt som en mulighed)
nyttede noget. Problemet var der stadig.

Så i går sad jeg og rodede med det formidable finske program
"Jv16 Power Tools", som er en videreudvikling af "RegCleaner" (ikke
at forveksle med "ms RegClean), og minsandten om jeg ikke fandt en
register post, som jeg ikke kunne se, jeg havde brug for, -ergo
satte jeg flueben ved den til sletning, og *voila* problemet var
løst.
Det fine ved "Jv Power Tools" (som iøvrigt er freeware) er, at
man har en fin back-up af alt, man sletter, samt at man manuelt kan
markere alting (det man ved hvad er) som gammelt, hvilket giver den
samme fordel som et goost-program, idet alle nye "bevægelser" i
registeret bliver markerede som nye.

However.... -uden de to svar, havde jeg nok ikke kunnet få det
til at virke, Kan ikke huske hvem det var, der svarede (har prøvet
at tage 9000 brevhoveder for at finde frem til dem, desværre uden
resultat), men tak for hjælpen skal de to gæve hoveder nu alligevel
have !!

Jørgen Rubæk
"Et halvt århundrede med kameraet"
http://www.husker-du.dk