udstillingsline
Fra : Bettina

Dato : 08-05-02 16:52

Nu spørger jeg lige igen, for jeg ikek finde det svar jeg fik i sin tid:

Nu har jeg endelig fået taget mig sammen og tilmeldt Mocka en udstilling i
Ridgebackklubben. Og så er der noget med, at man skal bruge en
"udstillingsline"
Hvad er det?
Kan jeg ikke bare bruge hendes normale løsehalsbånd og hundesnor?
Og skal jeg købe en eller anden dims til at holde et nummer på eller hvad?

Som I nok kan regne ud, er jeg ikke meget for udstillinger og gør det kun
fordi jeg gerne vil have hvalpe på hende næste år, hvis resultatet ellers er
så godt som jeg tror det bliver

Bettina

Fra : Jo-Ann

Dato : 08-05-02 17:16

Hej Bettina !

Hvis du ikke er meget for at udstille, og kun gør det fordi du nok vil have
hvalpe næste år, så ville jeg da starte med at få hende HD/AA fotograferet -
ja og hvis du har mulighed for det, så ville jeg også lade hende gennemgå en
unghundementalt test.

Men held og lykke på udstillingen ! Bliv nu ikke skuffet hvis resultatet
ikke blive så godt som du tror (og håber på)..ja, det er jo ikke alle
dommeren som kan se hvor smukke vores hunde er

Mvh

Jo-Ann

Fra : Bettina

Dato : 13-05-02 07:28

Hej Jo-Ann

Røntgen fortograferingen er "næsten" klaret, da hun blev det for kun et par
måneder siden. Der var hun selvfølgelig ikke rundet de 18 måneder, så
dyrlægen måtte ikke lave bedømmelse ud fra billederne, men selv jeg kunne se
på billederne, at der ikke er noget at komme efter.

og jeg ved godt resultatet vil blive påvirket af, at jeg ikke gider bruge ½
år på ringtræning, men det er såmænd også fint nok. Hun skal jo bare ha en
2. præmie, så er iorden med mig.

Jeg håber på de når at lave en mentaltest ude til hundetræning inden da, men
er der ellers andre steder man kan få taget sådan en ?

Måske ses vi til RRK-dagen, så kan du gå i ringen med hende i stedet for
mig?

Bettina

Fra : Pia

Dato : 08-05-02 18:19

jeg har hørt at det skulle være rigtig godt at gå til ringtræning. Hvis du
har 2 lige gode hunde, så vinder den som går flottest/mest rutineret - ja
den kan endda vinde over en bedre hund!

:Pia

Fra : Jo-Ann

Dato : 08-05-02 23:20

det passer nu ikke altid.......tja, "desværre" kan man vel sige.

Jeg har tit oplevet det modsatte, og sågar oplevet at en hund som hverken
ville "gå eller stå" den blev 4. bedste i det pågældende køn...

Mvh

Jo-Ann

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 09-05-02 01:08

Hej Bettina,

"Bettina" <bep@bankinvest.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan jeg ikke bare bruge hendes normale løsehalsbånd og hundesnor?
> Og skal jeg købe en eller anden dims til at holde et nummer på eller hvad?

Jeg er ikke særlig hjemmevant i udstillingsøjemed, men da vi i ´97 var på
Europaudstillingen i B.C. (min foreløbelig første og sidste udstilling som
aktiv deltager var det med helt alm. halsbånd og line. Det på trods af,
at jeg havde købt en meget yndig lille fin hvid silkeline, som jeg så
bare slet ikke synes passede til min hund (Weimaraner):-/
Vores nummer var forsynet med en sikkerhedsnål fra arrangørernes side, men
jeg så nogle der havde deres egne nåle. (Ved ikke om der er forskel fra DKK
til specialklub på det punkt, men _tror_ det ikke).

Pøj, pøj med begge foretagender,

Kh. Tine