Hvordan laver man fast cellestørrelse?
Fra : Thomas

Dato : 08-05-02 16:16

Hej
Jeg har et billede i en celle. Når jeg ændrer skærmens opløsning,
kommer billedet til at stå flere gange ved siden af hinanden.
Hvordan laver man en fast cellestørrelse som ikke ændrer sig
sammen med opløsningen?
/Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik

Dato : 08-05-02 17:15

> Jeg har et billede i en celle. Når jeg ændrer skærmens opløsning,
> kommer billedet til at stå flere gange ved siden af hinanden.

Du sætter tilsyneladende billedet ind som baggrundsbillede i cellen.
Indsæt det i stedet som et almindeligt billede : I menulinjen vælges: Indsæt -> Billede -> Fra fil.

> Hvordan laver man en fast cellestørrelse som ikke ændrer sig
> sammen med opløsningen?

Sæt størrelsen på cellen i pixels = størrelsen på billedet

eller

Marker den tabel cellen er i og vælg menupunktet: Tabel -> Autotilpas

så tilpasses cellestørrelserne automatisk til indholdet.

Henrik

Fra : TP

Dato : 08-05-02 17:47

> [...]

> Marker den tabel cellen er i og vælg menupunktet: Tabel -> Autotilpas
>
> så tilpasses cellestørrelserne automatisk til indholdet.

/TP

Fra : Henrik

Dato : 08-05-02 18:31

"TP" <thomas-p@mail.dk> skrev i en meddelelse news:abbkpp$jvs$1@sunsite.dk...

> Jeg skal have tekst til at stå ovenpå, så det skal være bg billede.

Ikke nødvendigvis:

Marker billedet i cellen. Nu skulle værktøjslinjen til billedbehandling gerne komme frem (ellers må du op i menuen: Vis ->
Værktøjslinjer -> Billeder) Vælg nu værktøjet: Tekst

Nu kan du indsætte en tekst ovenpå billedet. Teksten kan formateres efter ønske og kan sågar laves til et "hotspot". Du kan indsætte
flere tekster på det samme billede.

Prøv det - prøv det!

Henrik Forsing

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-05-02 17:38

Wed, 8 May 2002 15:15:46 +0000 (UTC), skrev Thomas
<thomas-p@mail.dk>:

>Hvordan laver man en fast cellestørrelse som ikke ændrer sig
>sammen med opløsningen?

Højreklik på cellen, celleegnskaber, sæt størrelsen i pixels i
stedet for %.

Men det er jo klart, har du nogen celler ovenover eller
nedenunder, som er større af en eller anden grund, så vil den
celle følge med og blive større.
--
med venlig hilsen
Knud