Sammenlægning af tider i Excel
Fra : Henry Vest

Dato : 08-05-02 14:37

I et Excel-regneark har jeg to (eller flere) celler der indeholder tider på
formen timer:minutter, fx 09:35 for 9 timer og 35 minutter. Nu vil jeg gerne
lægge de to celler sammen, så fx 05:45+02:15 giver 08:00. Det virker godt
nok hvis det totale timetal er under 24, men derefter begynder den "forfra"
så fx 05:45+21:00 giver 02:45 (i stedet for det ønskede 26:45). Er der en
løsning på det problem?

/Henry

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-05-02 14:41

Henry Vest skrev:

> [...]
> timetal er under 24, men derefter begynder den "forfra" så fx
> 05:45+21:00 giver 02:45 (i stedet for det ønskede 26:45). Er der

Formater, Celler, Brugerdefineret: [t]:mm

--
mvh.
LarsK

Fra : Henry Vest

Dato : 08-05-02 14:51

Lars Klintholm skrev:

> Formater, Celler, Brugerdefineret: [t]:mm

Tak for et yderst hurtigt svar!

Beklager hvis jeg ved et uheld kom til at sende et svar per mail, jeg bruger
et program jeg ikke er vant til.

/Henry

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-05-02 16:52

Henry Vest skrev:

> Tak for et yderst hurtigt svar!

Velbekomme

> Beklager hvis jeg ved et uheld kom til at sende et svar per mail,
> jeg bruger et program jeg ikke er vant til.

Det havde ikke gjort noget, om det var sket. Men der er ikke kommet til
min indbakke.

--
Mvh.
LarsK