3 spørgsmål om interfaces og Windows
Fra : _ cjt

Dato : 08-05-02 12:10

Hej!

(Jeg har lagt dette indlæg på både dk.edb.netvaerk og
dk.edb.system.ms-windows, da jeg var lidt i tvivl om, hvor jeg skulle
poste...)

Jeg har installeret ADSL netexpress og har et par spm. i forbindelse med min
Windows 2000 Server!

1)
Jeg har tildelt mit netkort en fast privat IP-adresse 192.168.1.10 / 24
Jeg kan stadig komme på Internettet til trods for at supporten sagde,
at det ikke ville virke, da den skal tildeles via DHCP, og at man derfor i
indstillinger
skal sætte hak ved: Hent automatisk IP-adresse...
Hvorfor virker det egentlig alligevel ???

2)
Jeg åbner en cmd-prompt og kører ipconfig.
Den viser en Ethernet-forbindelse med netkortets MAC-adresse og den faste
IP-adresse.
Men den viser også en PPP-forbindelse.
Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor viser denne forbindelse er en helt anden
fysisk adresse end
Ethernet 1-forbindelsen .... den kører jo igennem det samme netkort?

3)
Ipconfig skriver også et felt som hedder DNS-suffix... hva' søren er det før
en størrelse ???

Mange hilsner fra
Carsten

DK-2630 Taastrup