Hunden, Børnene, Snob, Forkælelse...
Fra : Annika Pedersen

Dato : 08-05-02 12:01

Ja, hvad vil jeg sige med denne overskrift??? ingen ide!
Men vil nu smide nogle ord om min fremtidige "frygt" omkring hvordan jeg
selv bliver som hundeejer.

Da jeg nu engang nok aldrig bliver mor til et menneske-barn, og jeg i en god
periode har været mere og mere syg efter at få en hund (en måned med næsten
daglige drømme om hunden, hverdagen mv - det lyder nok kvalmende lyserødt -
og det er det næsten også), længerevarende tanker om jeg bør osv..

Drømmende er heldigvis ikke hver nat længere (havde +2 uger i sidste mdr
hvor det ikke foregik andet) og de er absolut ikke lyserøde hver nat.
Jeg er "pottetræning", syg hund, ulykker, rejser, hyggestunder osv. i
drømmen..
Selv bekymringer om udstyr, mad, liner osv. er med i mine overvejelser....

Så er det at jeg sidder og tænker lidt - bliver jeg med en hund som de mest
forfærdelige mødre til menneskebørn er??
I ved det... "Lille Oswald har nu taget sit første skridt - som 16mdr
gammel* og hun tror at det er et vidunderbarn ;=)

Kan man pyldre for meget - sikkert....
Kan man bliver for forfærdelig - sikkert..
Og nu sidder jeg bare der og venter på at min hund dukker op (engang når det
er tiden til det) og overvejer hvor frygtelig jeg vil blive overfor mine
omgivelser....

Tiden til hunden er der jo, og tror nok (naiviteten længe leve) at "være
alene hjemme" øvelserne bliver de sværeste - er hjemmegående, elsker at
hygge hjemme, og dermed bliver det en "tvang" for mig at skulle lade den
være alene....

Ja, der er nada holdning / indhold som så i indlægget, men er nok mere mine
forfærdelige og rodede tanker.

--
Annika Pedersen
<http://annika.dk>

Fra : Annette Skovbon

Dato : 08-05-02 12:11

> Ja, der er nada holdning / indhold som så i indlægget, men er nok mere mine
> forfærdelige og rodede tanker.
Rodet? - Måske lidt. Forfærdeligt ? Så absolut ikke. Det her viser
netop, at du er dit ansvar bevidst. At du gerne vil sætte dig ind i ting
og lære himmel og hav for din hund. Var alle nye hundeejere så
overvejende, før hundekøb ville man nok se knapt så mange
'problem'-hunde og så mange hunde på div. internater.

Jeg blev glad af dit indlæg, og jeg tror bestemt du bliver en god
hundeejer. Det virker ikke som om der kan komme ret meget bag på dig,
når du først får den lille basse.

Vh.Annette

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 08-05-02 12:22

Hej
Ja der er mange ting at overveje før man anskaffer sig en hund. Jeg sidder
lige og læser i mit medlemsblad :
Hvordan man forbereder sig til at få en hvalp i familien!
1. Hæld kold æblejuice ud på tæppet forskellige steder og gå derefter
barfodet rundt på det i mørke.
2. Umiddelbart efter at du er vågnet stiller du dig op udenfor i regnen og
siger: Kom nu!, Go´hund, skynd dig så, tis en tår, go´hund, skynd dig så!!!
3. Løb ud i sneen på bare fødder for at lukke havelågen.
4. Smør chokoladebudding ud på tæppet om morgenen og lad være med at fjerne
det før du kommer hjem fra arbejde om aftenen.
5. Efterlad dine underbukser i dagligstuen, for der vil hunden alligevel
slæbe dem ind (specielt når du har gæster)

og sådan fortsætter listen......
Vibeke L

Fra : Kosmonauten

Dato : 08-05-02 12:34

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, hvad vil jeg sige med denne overskrift??? ingen ide!
> Men vil nu smide nogle ord om min fremtidige "frygt" omkring hvordan jeg
> selv bliver som hundeejer.

Hej Annika,
en masse tanker som alle hundeejere, både seriøse og non seriøse på et eller
andet tidspunkt har tænkt over.

Bare et par ord, som forhåbentligt kan berolige dig ;c)

Den perfekte hundeejer findes ikke, der er lige så mange måder at have hund
på som der er hundeejere.
Hånden på hjertet, så tror jeg alle der har el. har haft hund, laver nogle
"småfejl" som man så (måske) husker hvis man igen får en lille hvalp i
huset.
Heldigvis lærer vi (som regel) af vores fejl, ellers er der jo andre
hundeejere og dette forum, hvor man kan spørge om råd.
En ældre mand med en Rottweiler sagde en gang til mig:
"Det er ikke hunden som har valgt dig, men dig som har valgt hunden, derfor
skylder du den et godt liv."

Men hvad er et "godt" hundeliv?? Hmm vidste jeg det, så ville jeg ha skrevet
"bogen" og så ville jeg nok ha købt Sussi & Leo og sendt dem til øhh
Silkeborg ;c)

Velkommen til
Mvh
Martin & Laika