Alien 5
Fra : Stålanden

Dato : 06-02-01 11:29

Så blev det en realitet :
http://www.bt.dk/Forside.pl?c=right&aid=41427
Bare den bliver bedre end 4'eren!
Stålanden

Fra : Claus Nielsen

Dato : 06-02-01 16:47

Det med at handlingen kommer til at foregå på Jorden, er da vist en
påstand. Historien til Alien 5 er jo slet ikke skrevet endnu - men
B.T. ved måske noget vi andre ikke ved? :)

Weaver Agrees To Alien 5?
http://www.scifi.com/scifiwire/art-main.html?2001-02/05/11.00.film

>Bare den bliver bedre end 4'eren!

Tja, hvis det passer at Joss Whedon, som bl.a. skrev historien til
Alien 4, også skal skrive historien til Alien 5, så... Men man skal
selvfølgelig aldrig sige aldrig.

Mvh, Claus Nielsen
---
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : WinterMute

Dato : 06-02-01 16:53

ifølge
http://www.comingsoon.net/cgi-bin/archive/fullnews.cgi?newsid981404733,78346,x
http://www.corona.bc.ca/films/mainFramed.html
http://www.darkhorizons.com/news.htm

er det bare et rygte som "Sunday Express" har grebet ud af den blå
luft.........

ellers ærgeligt, da en alien film der foregik på jorden nok kunne
blive ret interessant

/WinterMute

Fra : Stålanden

Dato : 06-02-01 18:06

On Tue, 06 Feb 2001 15:52:53 GMT, WinterMute <jakob@gisp.dk> wrote:

> [...]
>luft.........
>
>ellers ærgeligt, da en alien film der foregik på jorden nok kunne

Tænkte jeg sq nok
Stålanden

Fra : nikolaj borg

Dato : 06-02-01 18:58

"WinterMute" <jakob@gisp.dk> skrev i en meddelelse
> ellers ærgeligt, da en alien film der foregik på jorden nok kunne
> blive ret interessant

Det ved jeg ikke helt. Noget af det fede ved filmene er utrygheden ved, at
de er så alene og udsatte - det er lidt svært at løbe væk fra en alien i et
rumskib eller i en lille koloni.

Det ville da klart være interessant, hvis filmen fandt sted på jorden, men
det ville blive en anden type film, end hvis den foregik i rummet.

Hvad med Weaver-pigen iøvrigt? Vil de genoplive/klone hende igen (hun døde
da igen i 4'eren, ikke?). Det kunne godt blive lidt usandsynligt i længden
(Lidt Freddy Krueger-agtigt).

/Nikolaj

Fra : Claus Nielsen

Dato : 06-02-01 19:09

>Hvad med Weaver-pigen iøvrigt? Vil de genoplive/klone hende igen (hun døde
>da igen i 4'eren, ikke?).

Du har tilsyneladende fortrængt 4'eren? God dreng... :)

Filmen slutter med, at Ripley-klonen og... øh, "hende Winona
Ryder-androiden" står og kigger, ud af et vindue i rumskibet Betty,
ned på Jorden. Sådan husker jeg det i hvert fald.

Så medmindre Ripley døde mens slutteksterne kørte, så skulle der ikke
været noget i vejen for, at det er den samme Ripley-klon der kan være
med i en eventuel 5. film.

Men forhåbentlig starter den 5. film med, at vi ser den rigtige Ripley
vågne op ved siden af Hicks og Newt, hvorpå hun siger, at hun har haft
et dårligt(!) mareridt... eller rettere to mareridt faktisk. :)

Hvis det ikke er tilfældet, så forlanger jeg i det mindste, at de i
stedet laver en Aliens vs. Predator film. Mmm... savle...

Mvh, Claus Nielsen
---

Fra : Rikke & Brian

Dato : 06-02-01 19:25

Jeg synes ud fra samtalen om Alien 5 at der er en tendens til uvilje mod
Alien 4, som jeg faktisk synes er en rigtig god og anderledes fortsættelsen
til Alien-filmene. Som ville have været en fed Triologi hvis man havde
udeladt Alien 3, som jeg synes er en stor fiasko.

Alien (God spænding og gys, og man ved ikke rigtig hvad monsteret er for en
størrelse)

Aliens (Alien 2, god fortsættelsen, med en rigtig sej Ripley, og en masse
bad ass soldater og Aliens)

Aliens 3 (intet nyt under solen, blot et meget computer generede monster,
hvis jeg husker rigtigt)

Alien 4 (Franks inspiration indover, klart et frisk pust, og så er Ripley
meget meget sej i denne film som burde være den sidste)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-02-01 19:29

"Rikke & Brian" <brauner@vip.cybercity.dk> writes:

> Alien (God spænding og gys, og man ved ikke rigtig hvad monsteret er for en
> størrelse)

En klassisk gyser, hvor man ikke ser monsteret før meget sent. Og der
er kun et monster.

> Aliens (Alien 2, god fortsættelsen, med en rigtig sej Ripley, og en masse
> bad ass soldater og Aliens)

En klassisk rum-action-film. James Cameron gør det, som han nu engang
er bedst til. Den har meget lidt med 1'eren at gøre.

> Aliens 3 (intet nyt under solen, blot et meget computer generede monster,
> hvis jeg husker rigtigt)

En debutfilm for David Fincher. Langt mere religiøs tone og slet ikke
hvad folk havde forventet. På ingen måde magen til hverken Alien eller
Aliens. Desværre heller ikke vanvittigt underholdende.

> Alien 4 (Franks inspiration indover, klart et frisk pust, og så er Ripley
> meget meget sej i denne film som burde være den sidste)

En blindtarm, der burde være noget andet. Havde Jeunet fortalt denne
historie med nogle andre personer (og et lidt anderledes manus i
øvrigt) havde det måske været en interessant Jeunet-film. Nu er det
bare noget underligt noget - og baby-monsteret stinker.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 06-02-01 20:31

Det der gør Alien interessant som serie, er at ingen af filmene er
efterligninger af de forrige. Fire film, fire forskellige temaer.
Alene det er nok til at gøre mig nysgerrig efter en 5'er.

Fra : Claus Nielsen

Dato : 06-02-01 21:13

>Det der gør Alien interessant som serie, er at ingen af filmene er
>efterligninger af de forrige. Fire film, fire forskellige temaer.
>Alene det er nok til at gøre mig nysgerrig efter en 5'er.

Uh ja! Vi har haft: en gyser, en actionfilm, en kedelig film og en
dårlig film. Nu mangler vi så bare en komedie. :)

....selv om slutningen i 4'eren med babyen faktisk var komisk.
Tragikomisk.

If it aint broke - don't fix it. Det må selv pengemændene da kunne
forstå - det plejer da at være det eneste koncept de kender. Så lad
blot en kommende 5. film være en blanding af 1'eren og 2'eren. En
sådan tanke burde da give dem julelys i øjnene. Og mig. :)

Mvh, Claus Nielsen
---

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-02-01 21:18

Hej Claus Nielsen <cnn@post6.tele.dk>

>Uh ja! Vi har haft: en gyser, en actionfilm, en kedelig film og en
>dårlig film. Nu mangler vi så bare en komedie. :)

Hmm, jeg mindes et-eller-andet fuz i forbindelse med 3'eren at
Sigourney var blevet pacifist og nægtede at bruge skydevåben. Hvis det
er korrekt så er det jo lidt svært at fortsætte i 2'erens stil ..

Jeg har et helt specielt forhold til de to første film. Den første så
jeg da jeg ikke var ret gammel og havde mareridt i mange uger
derefter. Den anden var i mange år min yndlingsfilm, jeg tror jeg har
set den mindst 15 gange.

Jeg kan huske glæden var stor da en kammerat fik speciel-edition på
laserdisc og i widescreen. Burde egentlig købe den på DVD af ren
nostalgi ..

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 06-02-01 22:53

Claus Nielsen <cnn@post6.tele.dk> writes:

> Uh ja! Vi har haft: en gyser, en actionfilm, en kedelig film og en
> dårlig film. Nu mangler vi så bare en komedie. :)

Nummer fire var en fransk fald-på-halen komedie, ikke lige min
favoritgenre.

Når man skifter stil med hver ny film vil det naturligt være
forskellige folk der foretrækker forskellige film, jeg synes det var
2'eren der var den kedelige film, og 3'eren der var den mest
interessante.

> If it aint broke - don't fix it. Det må selv pengemændene da kunne
> forstå - det plejer da at være det eneste koncept de kender.

Jeps, det er derfor 2'eren normalt er en remake af 1'eren.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-02-01 00:38

"Per Abrahamsen"
> [...]
> forskellige folk der foretrækker forskellige film, jeg synes det var
> 2'eren der var den kedelige film, og 3'eren der var den mest

Jeg husker også 3'eren som interessant og spændende og synes faktisk,
at monstereffekterne her er virkeligt gode.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-02-01 01:35

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> writes:

> Jeg husker også 3'eren som interessant og spændende og synes faktisk,
> at monstereffekterne her er virkeligt gode.

Jeg kan huske at komme ud fra Imperial efter premieren sammen med en
af mine venner, og vi var egentlig godt tilfreds. Lige så stille gik
det op for os, at alle mulige andre trissede rundt og dissede filmen
noget så eftertrykkeligt. Vi undredes.

Senere gensyn fortæller mig dog, at den langt fra når op på siden af
de to første. Men den er sin egen.

--
Peter B. Juul, o.-.o Spoilersig, The Crying Game:
The RockBear. ((^)) She's a guy.

Fra : CybaMerc

Dato : 06-02-01 22:47

A long time ago in a galaxy far, far away....
Peter B. Juul wrote:

[snip]

>En debutfilm for David Fincher. Langt mere religiøs tone og slet ikke
>hvad folk havde forventet. På ingen måde magen til hverken Alien eller
>Aliens. Desværre heller ikke vanvittigt underholdende.

Jeg fatter simpelthen ikke, at folk kan have noget imod Alien 3.
Personligt finder jeg den mere underholdende end originalen (som dog
også er fremragende).

[snip]

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-02-01 22:52

CybaMerc <CybaMerc@image.dk> writes:

> Jeg fatter simpelthen ikke, at folk kan have noget imod Alien 3.
> Personligt finder jeg den mere underholdende end originalen (som dog
> også er fremragende).

Har du set originalen i biografen? Det er lidt af en åbenbaring.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-02-01 23:12

Hej pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)

>Har du set originalen i biografen? Det er lidt af en åbenbaring.

Jeg kan huske jeg så den på et 14" fjernsyn, jeg var et sted hvor de
cyklede videofilm på en lokal tv-kanal. Da jeg så starten (rumskibet
der glider forbi) sad jeg og glædede mig til noget "Star Wars" agtigt,
jeg kom dog på andre tanker ..

Alien er ret skræmmende når året er 1982 og man kun er 10 år, selv på
et 14" fjernsyn.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-02-01 23:47

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> writes:

> Alien er ret skræmmende når året er 1982 og man kun er 10 år, selv på
> et 14" fjernsyn.

Jeg havde set den et utal af gange på¨Video og fandt den ikke specielt
fantastisk. Så kom Imperials maraton-nat. Brrrrrr.
--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-02-01 00:17

Hej pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)

>Jeg havde set den et utal af gange på¨Video og fandt den ikke specielt
>fantastisk.

Hvorfor ser du en film et utal af gange når du ikke finder den
specielt fantastisk? Du er en mærkelig mand, Peter ..

> Så kom Imperials maraton-nat. Brrrrrr.

Jeg kan forestille mig det, stemningen er ret intens det første stykke
tid af filmen.

Aliens er egentlig også ret intens indtil man bliver vant til
monstrene, jeg er ret vild med deres første møder hvor de "kommer ud
af væggene".

"Get away from her, bitch!"

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-02-01 01:34

> Hvorfor ser du en film et utal af gange når du ikke finder den
> specielt fantastisk? Du er en mærkelig mand, Peter ..

"Utal" er i denne sammenhæng nok nærmest "et antal jeg ikke lige kan
huske". Ikke mere end 3-4 gange. Den var god på video, men ikke
specielt uhyggelig.

Fra : Hajaj®

Dato : 07-02-01 09:19

On Tue, 06 Feb 2001 23:11:40 +0100, Lars Kim Lund
<larskim@mail.com> wrote:

> [...]
>jeg kom dog på andre tanker ..
>
>Alien er ret skræmmende når året er 1982 og man kun er 10 år, selv på

Så skal du nok være glad for at du ikke så den i en god
biograf første gang

Hajaj®
hajaj@worldonline.dk

Do What Thou Wilt shall be the Whole of the Law

Fra : CybaMerc

Dato : 06-02-01 23:43

A long time ago in a galaxy far, far away....
Peter B. Juul wrote:

[snip]

>Har du set originalen i biografen? Det er lidt af en åbenbaring.

Nej, desværre. Jeg har faktisk kun set 4'eren på det store lærred.

Anyway, jeg har altid godt kunne lide Alien 3. Det kan meget vel være,
at Fincher ikke fik mulighed for at lave den film, han havde i
tankerne; men jeg finder den stadig utroligt flot (rent visuelt) og
særdeles spændende.

Fra : etta

Dato : 07-02-01 11:38

finchers film er ikke vellykket, men med gode tiltag. klart den der går
1'eren (den klart bedste) mest i bedene. 2+4 har ikke en skid med 1'eren
at gøre mht idé, stemning og ikke mindst skuespil. ok action alligevel.

etta

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-02-01 05:42

On 06 Feb 2001 19:29:15 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

[Alien³]
>På ingen måde magen til hverken Alien eller
>Aliens. Desværre heller ikke vanvittigt underholdende.

Det, der generede mig mest var, at den gjorde en del af handlingen i
Aliens ligegyldig. Fx redningen af Newt.

[Alien 4]
> [...]
>øvrigt) havde det måske været en interessant Jeunet-film. Nu er det
>bare noget underligt noget - og baby-monsteret stinker.

Uden at jeg i øvrigt er den vilde Jeunet-entusiast, så mærker den sig
ud ved virkelig at have et par smukke scener med. Fx
håndgranat-kastet, undervands-scenerne, granataffyringerne umiddelbart
efter, og pistolskuddene på stigen, igen umiddelbart efter.

Personligt holdt jeg også af de space-punks, der var med i 4'eren. Der
var lidt af den samme attitude som blandt marines i Aliens. Samt
selvfølgelig at Ripley bærer så meget nag.

Så bortset fra slutningen, synes jeg ikke, at Aliens: Resurrection er
så slem.

--
- Pede
Professionel nørd