gode forhandlere på sjælland.
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-05-02 10:47

vi er for nylig flyttet til roskilde og har naturligvis flyttet vorea
akvarie med uden de store problemer....
vi har dog en lettere arrig scalara der har en tendens til at æde vores fisk
så nu er vores akvarie ved at se ret tom ud....
vi har forsøgt at kigge rundt her i roskilde men har ikke været tilfreds med
det vi så, rent ud sagt fandt vi at de fisk der kunne købes var af dårlig
kvalitet og vi turde ganske enkelt ikke købe nogle og sætte dem i vores
akvarie af frygt for sygdom.....

men nu har vi et problem..... hvor finder vi fisk at god, sund kvalitet til
en rimelig pris inden for en overkommelig radius af roskilde....

nogen der har et bud???

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : J@N

Dato : 08-05-02 12:39

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> men nu har vi et problem..... hvor finder vi fisk at god, sund kvalitet
til
> en rimelig pris inden for en overkommelig radius af roskilde....
>
> nogen der har et bud???

"en overkommelig radius af roskilde" må også gælde København og omegn:

www.cichlidecenteret.dk ---> kun cichlider og maller

www.flyvefisken.dk ---> har både cichlider og alm fisk.

Begge butikker opfylder mine krav til sunde fisk.

Jan

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-05-02 20:36

J@N <itjf@get2netFJERNDETTE.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:abav2s$of$1@sunsite.dk...
> [...]

> www.flyvefisken.dk ---> har både cichlider og alm fisk.
>
> Begge butikker opfylder mine krav til sunde fisk.

Der mangler lige den største af dem alle!

www.planteimporten.dk butikken er meget nedslidt, men udvalget er
det absolut

største du finder i Kbh og omegn.

Carsten

Fra : Ghetto Svend

Dato : 08-05-02 22:31

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Der mangler lige den største af dem alle!
>
> www.planteimporten.dk butikken er meget nedslidt, men udvalget er
> det absolut
>
> største du finder i Kbh og omegn.

Den største må være zoocity.

mvh.

Svend

Fra : Martin Heller

Dato : 08-05-02 22:44

"Ghetto Svend" <svendjensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Den største må være zoocity.

Muligvis deres areal, men deres udvalg mht fisk består
mest i rød neon og guppyer.

Fra : Ghetto Svend

Dato : 08-05-02 22:59

"Martin Heller" <mr_heller@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Ghetto Svend" <svendjensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Muligvis deres areal, men deres udvalg mht fisk består
> mest i rød neon og guppyer.

Ikke enig, jeg var derude i søndags og de havde meget forskelligt, men
akvarierne var ikke særlig pæne.

Svendeman.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-05-02 23:11

"Ghetto Svend" <svendjensen@get2net.dk> wrote in message

> Ikke enig, jeg var derude i søndags og de havde meget forskelligt, men
> akvarierne var ikke særlig pæne.

det er netop det jeg har oplevet ved vores lokale forhandler..... det og så
det faktum at uanset tidspunktet vi er kommet forbi har der lagt enten døde
fisk i flere af akvarierne eller døde skildpadder.. på et tidspunkt var der
sågar en gigantisk karpe der flød i overfladen på det store akvarie hvor den
gik sammen med et overtal af lignende karper.... den var tydeligt død og
ingen havde bekymret sig om at fjerne den.....

jeg må indrømme at selvom det i sig selv måske ikke betyder der er sygdom,
så tør jeg ikke løbe risikoen..... som jeg ( forholdsvis uerfaren som jeg er
i akvariehold) opfatter det, så bør det sted jeg køber mine fisk være rent
og velholdt..... naturligvis kan det ske pludseligt at en fisk dør, men hvis
man gør ekspedienten opmærksom på det skal det helst modtages med andet end
et simpelt skuldertræk??

deres smådyrs afdeling er heller ikke af de lækreste... flere gange har jeg
oplevet at der har manglet nogte så essentielt som vand i deres små bure....
og også at enkelte af de dyr der bør holdes i et voliere eller i det mindste
et stort bur, bliver holdt i små akvarier med net over
sidst vi var forbi var der den sødeste men meget ensomme zebra mangust......
og en undsluppen chincilla sad og gemte sig under et fuglebur..... da jeg
nævnte det for ekspedienten var svaret bare " ja, jeg ved det godt".....
hvor er det skræmmende((

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-05-02 22:55

Ghetto Svend <svendjensen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd998d2$0$11953$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Den største må være zoocity.

Muligvis når du tager alt det andet "skrammel" med i betragtning,
men med fisk er Planteimporten absolut den med flest forskellige arter.

At Zoocity så er et besøg værd, bare for at se den, er en hel anden sag!

Carsten

Fra : schwenger

Dato : 09-05-02 23:03

Hej
Planteimporten i Valdemarsgade på vesterbro er god
(www.planteimporten.dk) og hvis I vil køre til Slagelse er Pramans dyre-
og havecenter også ret god.
Hilsen Marianne

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Steffensen

Dato : 10-05-02 07:46

der er også Akvarie West på Sønderboulevard, Tonny ved meget om især
Apistogrammaer....

--
SOS icq: 102169245
www.hourbabe.com