Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opløsning ><resultat - det knirker lidt me~
Fra : Erling Olsen

Dato : 08-05-02 09:53

Hej.

I en anden tråd så jeg dette; og stilede efterfølgende nogle
spørgsmål, som ingen desværre har reageret på. Der prøver jeg
igen:

-klip-
-klip-

Jeg kører med en skærmopløsning på 600x800 og vil gerne anvende
billeder hentet fra nettet som baggrunde/til 'billedserier' der
kører i loop over skærmen o.l.

Ud af de ca. 50 billeder jeg pt. har hentet, er der imidlertid
kun 3, der ser anstændige ud, når de kommer op i skærmens 17'. De
hentede billeder er alt fra 75x51x24b til 1600x1200x24b i JPG. De
3 billeder der kan bruges er 1600x1200x24b, 795x514x24b og
780x625x24b i JPG.

Når jeg øjensynligt kun i ringe omfang kan bruge billerne fra
nettet, må jeg jo igang med at lave nogle selv - og så kommer
kravet til dig.kameraets maks.opløsning naturligvis ind. Nogle
spontane råd/tips fra en af de erfarne, vil derfor være meget
værdsatte.

Pt. hælder jeg til et handy kvalitetskamera a la G2, som alle
giver det bedste skudsmål, ligesom jeg gætter på, at 4 Mbp må
være tilfredsstillende. Blot ærgrer det mig lidt, at zoom'en
stopper ved x3, men man jo ikke forlange alle sine ønsker
opfyldt. Og naturligvis har jeg også en pris-limmit omkring de
8-9K DKR uden tilbehør.

TIA

ErlingO

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-05-02 10:14

Erling Olsen wrote:

> Jeg kører med en skærmopløsning på 600x800 og vil gerne anvende
> billeder hentet fra nettet som baggrunde/til 'billedserier' der
> kører i loop over skærmen o.l.

Hvis du vil bruge et billede som wallpaper/skærmbaggrund, så er det
bedst at du først åbner billedet i et billedbehandlingsprogram, og
beskærer og eller scalerer det, så det præcist har den opløsning
(600x800), som passer til din skærms opløsning.

Og du skal også arkivere billedet i det fil-format, som anbefales til
dit operativsystem, til MacOS er det PICT, jeg ved ikke hvad der er
bedst til Windows, men det er der nok andre som kan oplyse.

> ...cut................ Blot ærgrer det mig lidt, at zoom'en
> stopper ved x3, men man jo ikke forlange alle sine ønsker
> opfyldt. Og naturligvis har jeg også en pris-limmit omkring de
> 8-9K DKR uden tilbehør.

Fuji har et nogle rigtig gode bud i den prisklasse, og de har 6x optisk
zoom, kik på S602 - 6900 - 4900

http://home.fujifilm.com/products/digital/digitalcamera/index.html

Fra : up

Dato : 08-05-02 15:42

Niels Ebbesen skrev:

> jeg ved ikke hvad der er
> bedst til Windows, men det er der nok andre som kan oplyse.

Det plejer mig bekendt at være .bmp man bruger til wallpaper - om det er
afhængigt af opløsning ved jeg ikke.
mvh up

Fra : Madsen

Dato : 08-05-02 18:22

Madsen skrev:

> På et tidspunkt sendte du et link til et billede af en blomst du
> havde taget med et Fuji (var det ikke et 6900?). Problemet er at jeg
> har rodet rundt i gruppen efter det indlæg, men jeg kan ikke finde
> det igen.

Ja og så finder man det selvfølgelig lige umiddelbart efter. DOH!

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 08-05-02 18:00

Niels Ebbesen skrev:

> [...]

havde taget med et Fuji (var det ikke et 6900?). Problemet er at jeg
har rodet rundt i gruppen efter det indlæg, men jeg kan ikke finde
det igen. Det var et billede af nogle lilla blomster af en eller
andet art, så vidt jeg husker. Har du stadig det billede liggende og
hvis du har, var der så mulighed for at du kunne sende linket igen?

Madsen.