Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus E-10 kontra E-20
Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 08-05-02 07:18

Hvor i ligger den store forskel på disse to, bortset fra opløsningen samt
prisen?

Claus Smith

Http://www.pigefotografen.dk

Fra : Tom Wagner

Dato : 08-05-02 08:11

On Wed, 8 May 2002 08:17:46 +0200, "[4690] Claus Smith"
<claussmith@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvor i ligger den store forskel på disse to, bortset fra opløsningen samt
>prisen?

Se fx her:

http://www.wrotniak.net/photo/e10/index.html

Tom

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-05-02 08:41

"[4690] Claus Smith" wrote:

> Hvor i ligger den store forskel på disse to, bortset fra opløsningen
> samt prisen?

Prøv at sammenligne alle de øvrige tekniske data, se på om kamerahuset
er lavet af plastik eller metal, og hvad der medfølger af batterier,
lader, AC-adaptor, tilbehør, software, kabler, taske o.s.v.

Det er desværre blevet et reklame mantra, at der kun focuseres på
opløsningen, selvfølgelig har opløsningen en væssentlig betyning, men
den kan ikke isoleret bruges som et mål for kameraets kvalitet.

Og når man skal vælge kamera, så er det også meget vigtigt, at man
prøver kameraet, for total-oplevelsen af hvordan kameraet er at arbejde
med, er meget vigtig, der er stor forskel på hvor logisk menu'erne er
opbygget, og hvor praktisk de forskellige knapper er placeret.

Det skulle jo gerne blive sådan, at når man har brugt kameraet et stykke
tid, så kan man betjene det medens man kikker på motivet i søgeren, det
er jo noget ged, hvis man skal ha' manuellen frem inden man indstille
kameraet til ka' ta' et billede, eller at knapperne er så små/sidder så
tæt, at de kun kan betjenes med spidsen af en negl.

Fra : Enrico

Dato : 08-05-02 09:58

E10 er udgået. E20 er den ny model. Jeg er godt tilfreds med min E20
selvom den lagrer store filer langsomt.
Prøv evt. at se på den ny Canon D60, men her er vi oppe i 20.000 +
moms + objektiver.

-enrico

Fra : Tom Wagner

Dato : 08-05-02 10:18

On Wed, 08 May 2002 10:58:13 +0200, Enrico
<enricorodrigues@hotmail.com> wrote:

>E10 er udgået. E20 er den ny model.
E10 forhandles da stadig, selv om prisen er faldet drastisk.
De to modeller er på mange måder identiske (kamerahus, optik).

>Jeg er godt tilfreds med min E20
Og jeg med mit E10.
Begrænsningerne ligger ikke i apparatet, men hos mig.

E-seriens objektiv er (var) nykonstrueret til netop denne model.
Der tales om et samarbejde mellem Olympus og Kodak. Det bliver
spændende at se resultatet, når det kommer - til efteråret?

>Prøv evt. at se på den ny Canon D60, men her er vi oppe i 20.000 +
>moms + objektiver.

Tom