forår i luften.
Fra : Kitty Leopold

Dato : 08-05-02 02:08

Min dejlige Mischa som altid følger i mors fodspor, har i dag været "væk" i
12 timer. Stor uro, var der sket ham noget, var han blevet "bortført", han
som nødigt fjerner sig ret langt fra madskålen ?

kl. 0.45 valser han ind af døren, styrer direkte hen til madskålen,
hvorefter han ser noget fortørnet på den lukkede hoveddør !

Er det foråret ?

Kitty

Fra : Camilla Baird

Dato : 08-05-02 09:10

Hvor gammel er Mischa? Er han kastreret? Det lyder ikke sådan. Ja, jeg
tror det er foråret - mange hunkatte i løbetid. Fertile hankatte vil
(hvis de har mulighed for det) strejfe for at finde en hunkat i
løbetid... Hvis du gerne vil have han holder sig mere hjemme, vil jeg
foreslå at du kastrerer ham
mvh Camilla

Fra : Kitty Leopold

Dato : 08-05-02 15:47

Hej Camilla.

Mischa er 2 år, og når jeg undrer mig over hans pludselige lyst til at
strejfe, er det fordi han blev kastreret da han var 6 måneder gammel. Så det
kan det altså ikke være.

Men jeg må så også lige sige at han er kommet hjem igen. Kl. 00.45 kom han
vandrende hjem i sit sædvanlige rolige tempo, kun en anelse mere sulten end
han plejer at være.

Hilsen Kitty

Fra : Birgitte

Dato : 08-05-02 09:28

Hej Kitty
Jeg tror som Camilla, at det er foråret der spiller ind.
Homonerne stiger, og hankattene strejfer.
Jeg ville også af en anden grund neutralisere Mischa.
Som kastrat er han ikke skyld i mange uønskede killinger, og som kastrat
formindskes ligeledes slåskampe med andre hankatte, da Mischa som kastrat,
ikke føler den samme trang til at markere sit måske store territorium.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Camilla Baird

Dato : 08-05-02 09:43

Det er rigtigt at hankastrater sjældent forårsager uønskede killinger
, men det er min erfaring at hankastrater slås mindts ligeså meget -
og måske endda mere indædt - som fertile hankatte. Den smule revir en
hankastrat har forsvarer han voldsomt!
Min første kat - en dejlig huskat - blev kastreret som et årig (jeg
vidste ikke bedre) fordi vi skulle flytte ind til byen og jeg helst ikke
ville have at han kom i for mange slåskampe... Jeg havde jo også hørt at
hankastrater ikke slås. Overrasket blev jeg da jeg gentagne gange
observerede og hørte ham slås voldsomt med de andre katte i nabolaget
hvis de var så uforskammede at komme ind i "hans" have. Jeg så ham endda
strinte op ad havens buske. Den eneste anden kat der var velkommen i
haven - og som han forsvarede - var min hunkat, Kitty. Det var
rørende at se hvor galant han kunne være overfor hende udenfor -
indenfor var det hende der bestemte, udenfor var det ham
Så kom ikke og sig at hankastrater ikke slås
mvh Camilla