E-mail på T65 med cybercity?
Fra : Martin Heller

Dato : 07-05-02 23:40

Jeg er den glade indehaver af en T65, men jeg kan ikke få E-mail'en
til at virke. Så i håb om lidt hjælp følger her en beskrivelse af, hvad jeg
har gjort. Jeg er godt klar over at E-mail og T65 har været oppe flere
gange, men det har altså ikke rigtig hjulpet mig. Så hvis der er en, som
enten kan fortælle mig, hvad det er, jeg har gjort galt, eller selv har
erfaring med Cybercity og E-mail på T65, ville jeg være glad.

Jeg har oprettet et friabonnement hos Cybercity, fordi jeg fik af vide af
deres
kundeservice at et sådant kunne benyttes til min mobiltelefon. Abonnementet
er blevet åbnet så jeg kan benytte indkaldsnummeret 35100000.

Jeg har forsøgt følgende:
Først har jeg oprettet en Datakonto under | Opsætning | Datakomm. |
Datakonti | Tilføj konto?

Jeg har så valgt:

Kontotype: GSM-data
Navn: Cybercity
Telefonnummer: 35100000
Bruger-ID: ccc95668
Tast password: "min TDK adgangskode"

Dernæst har jeg valgt "Gem"

Hvis jeg nu går ind under | Opsætning | Datakomm. | Datakonti | og vælger
Kontoen "Cybercity" og trykker på "rediger" kan jeg ud over ovenstående se,
at
Anm. om password: Fra
Datahastighed: 9,6 kbits/s
Opkaldstype: Analog
DNS-adresse: ... (skal jeg skrive noger her??)

Så har jeg under | Meddelelser | Indstillinger | E-mail | Angiv konto |
Valgt "tilføj konto"

Kontonavn: Cybercity
Tilslut via: Cybercity (den datakonto, jeg oprettede først)
POP3-server: vip.cybercity.dk
POP3-port: 110
Postkasse: ccc95668
Passvord: "min 1033 adgangskode" (den som jeg også benytter til Cc's
webmail)
SMTP-server: vip.cybercity.dk
SMTP-port: 25
E-mail-adresse: ccc95668@vip.cybercity.dk
Fra navn: Martin
Kopier udg.: Fra
Søgeinterval: Fra

Når jeg nu går ind under | E-mail | Send & modtag | får jeg følgende
beskeder:

Finder Server

Kalder op
35100000

Forbinder
35100000

Finder server

Kontrollerer

Mislykkedes

Sidste opkald
"tid"

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-05-02 06:03

"Martin Heller" <mr_heller@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:ab9kse$rlj$1@sunsite.dk...
> [...]
> kundeservice at et sådant kunne benyttes til min mobiltelefon. Abonnementet
> er blevet åbnet så jeg kan benytte indkaldsnummeret 35100000.

Såvidt jeg véd kan friabonnementer kun benyttes med 1033 foran
opkadsnummeret, men det kan selvfølgelig være ændret.

> Jeg har forsøgt følgende:
> Først har jeg oprettet en Datakonto under | Opsætning | Datakomm. |
> Datakonti | Tilføj konto?
>
> Jeg har så valgt:
>
> Kontotype: GSM-data
> Navn: Cybercity
> Telefonnummer: 35100000
> Bruger-ID: ccc95668
> Tast password: "min TDK adgangskode"

Du skal da ikke bruge din TDK-adgangskode her? Da skal vel bruge din CC adgangskode, ikke?

Claus

Fra : Martin Heller

Dato : 08-05-02 13:04

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Såvidt jeg véd kan friabonnementer kun benyttes med 1033 foran
> opkadsnummeret, men det kan selvfølgelig være ændret.

Som standard er det kun åbent med 1033, men da mange mobiltelefoner
ikke kan håndtere det kan det, hvis man kontakter kundeservice, blive
åbnet for indkaldsnummeret 35100000. Det er åbentbart et
TDK-indkaldsnummer jf det følgebrev jeg har fået tilsendt fra CC.

>Du skal da ikke bruge din TDK-adgangskode her?
>Da skal vel bruge din CC adgangskode, ikke?

Hvis jeg bruger det andet password får jeg beskeden
"forkert brugernavn eller password". Det giver vel også meget god mening at
jeg skal benytte TDK adgangskoden når jeg ringer op til 35100000?
Ellers tak for forslaget.

Fra : Martin Heller

Dato : 08-05-02 15:17

"Martin Heller" <mr_heller@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Nu har jeg fået det til at virke. Indtastningerne var gode nok. Det
eneste der manglede var:

> DNS-adresse: ... (skal jeg skrive noger her??)

Det skal man. Jeg har indtastet 212.242.40.3 og nu virker
det hele.

Fra : clembourn

Dato : 09-05-02 23:03

Hej Martin Heller

Gør som jeg: Opgiv. Jeg har snakket med Ericsson og TDC og har prøvet
alt. Intet hjalp... Istedet læser jeg min emails på WAP. Det er noget
dyrere (typisk 2 kr/min) men det kan trods alt lade sig gøre at læse og
skrive mails på mobilen. Måden du gør det på er at oprette en webmail
hos TDC Mobil. Det er gratis og for alle - uanset hvem man har
mobilabonnement hos. Gå ind på:
http://www.tdcmobil.dk/my/servlet/my?U1=200 Webmailen kan læse din POP3
konto og sende via din SMPT server. Du behøver ikke at konfigurere din
WAP til TDC Mobil. Jeg wappede via Sonofon og tastede bare URLen
wap.tdcmobil.dk og hentede mine mails.

Hilsner
Christian

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Heller

Dato : 10-05-02 02:34

"clembourn" <clembourn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Gør som jeg: Opgiv. Jeg har snakket med Ericsson og TDC og har prøvet
> alt. Intet hjalp...

Der er ingen grund til at opgive. Mit virker fint nu, det var kun DNS
adressen, som manglede. Så hvis du stadig er interesseret i at bruge
e-mail funktionen på telefonen kan du gøre som jeg har gjort.

> Istedet læser jeg min emails på WAP. Det er noget
> dyrere (typisk 2 kr/min) men det kan trods alt lade sig gøre at læse og
> skrive mails på mobilen.

Koster det mere at bruge WAP end alm opkald? Jeg har Telmore
abonnement.

> [...]
> konto og sende via din SMPT server. Du behøver ikke at konfigurere din
> WAP til TDC Mobil. Jeg wappede via Sonofon og tastede bare URLen

Det synes jeg lyder en smule mere besværligt at bruge, så jeg tror jeg
holder mig til den opsætning jeg har nu hvor det er kommet til at virke.
Ellers tak for svaret.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 11-05-02 09:17

Jeg er også en glad ejer at en T65. Jeg er lige ved at slås med e-mail på
den.

Jeg har gjort som har (mener jeg) men det virker ikke helt. Jeg kan godt
sende mails fra T65 men jeg kan ikke modtage nogen.
Har du haft problemer med det? Jeg skal da ved sende mailen til min normal
adresse ikke??

telefonen skriver fint "modtager mails" men så bagefter "ingen nye mails":(

Har du oplevet dette problem?

Venlig hilsen
Martin

Fra : Martin Heller

Dato : 11-05-02 10:42

"Martin Nielsen" <***m.nielsen@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> adresse ikke??
>
> telefonen skriver fint "modtager mails" men så bagefter "ingen nye

Jeg har ikke haft problemer siden jeg fik indtastet alle oplysninger,
som beskrevet i de tidligere indlæg her i tråden.

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad det er du gør.
Hvis du benytter samme e-mail adresse til din computer og til din
telefon og du først ser om der er mails ved hjælp af dit postprogram
på computeren, så har telefonen jo ret: Så er der ikke nogen nye
mails, for dem har du jo hentet fra serveren vha computeren.

Prøv at hente mailsne først med telefonen, for den sletter vist ikke
mailsne fra serveren, men henter bare en kopi. Du kan så bagefter
markere mailsne til sletning, men det bliver først udført ved næste
opkald. Ellers skal du indstille dit postprogram på computeren til
ikke at slette dine mails fra serveren ved hentning.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 11-05-02 11:55

> [...]
> på computeren, så har telefonen jo ret: Så er der ikke nogen nye
> mails, for dem har du jo hentet fra serveren vha computeren.

Det er jeg godt klar over. Jeg prøver først med telefonen, men uden noget
positivt resultat.

Jeg må hvad jeg kan finde ud af. ellers vil prøve at ringe til Cybercity.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 11-05-02 12:56

Hvilket IP nummer bruger du til POP3 serveren? 212.242.40.82?

Fra : Martin Heller

Dato : 11-05-02 14:15

> Hvilket IP nummer bruger du til POP3 serveren? 212.242.40.82?

Hvis det er DNS-adressen så har jeg fået oplyst af CC-support at
jeg skulle skrive 212.242.40.3

Under POP3-server har jeg skrevet vip.cybercity.dk

Fra : Martin Nielsen

Dato : 12-05-02 09:26

> "Martin Nielsen" <***m.nielsen@city.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis det er DNS-adressen så har jeg fået oplyst af CC-support at
> jeg skulle skrive 212.242.40.3
>
> Under POP3-server har jeg skrevet vip.cybercity.dk

gad vide om det er her jeg har problemet. Er du tilmeldt HackerSmacker??
Det er jeg og her hedder serveren safemail.cybercity.dk. Jeg har prøver at
skrive safemail.cyverbity i telefonen
men så kan den ikke finde serveren.

Fra : Martin Heller

Dato : 12-05-02 21:10

> [...]
> Det er jeg og her hedder serveren safemail.cybercity.dk. Jeg har prøver at

Nej, jeg er ikke tilmeldt HackerSmacker, så jeg kan ikke sige om det
evt skulle kunne give problemer. Det må du nok forsøge at kontakte
CC-support for at få at vide.

Kan man være tilmelde HackerSmacker på et friabonnement? Det
abonnement, som du bruger til telefonen skal være et, som du kan
benytte opkaldsnummeret 35100000 til. Du kan altså ikke benytte
et adsl abonnement til din telefon.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 13-05-02 16:13

> [...]
>
> Nej, jeg er ikke tilmeldt HackerSmacker, så jeg kan ikke sige om det
> evt skulle kunne give problemer. Det må du nok forsøge at kontakte

Det har jeg lige gjort og det er der fejlen ligge. Valger er så at vælge
Hacker Smacker eller mail på mobilen

> [...]
> abonnement, som du bruger til telefonen skal være et, som du kan
> benytte opkaldsnummeret 35100000 til. Du kan altså ikke benytte

Jeg har Fastpris60 og deri er Hacker Smacker inkulderet.