Katte _er_ klogere end hunde.
Fra : Annette Skovbon

Dato : 07-05-02 23:30

Hunden .oO0(Mennesket fodrer mig, de er guder)0Oo.

Katten .oO0(Mennesket fodrer mig, jeg er gud)0Oo.

Lidt fis og ballade herfra

-Annette

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-05-02 06:08

Annette skrev:
<Hunden .oO0(Mennesket fodrer mig, de er guder)0Oo>.
<Katten .oO0(Mennesket fodrer mig, jeg er gud)0Oo.>

<Lidt fis og ballade herfra >

hmmm, fis og ballade, jeg får lige hvisket i min øresnegl
at det er den endegyldige sandhed.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, other have cats

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 08-05-02 07:55

Hos mig er det ikke sådan;))) Mine hunde ser mig som deres evige tjende;))
Jeg ved godt det er i sjov du skriver det;))) men ethvert individ er
intelligent ud fra det de er sat på jorden for og de kan det deres miljø
kræver af dem for at overleve, en hund er et udpræget flokdyr modsat en
tiger;)))

Jannie;)))) Glad for at være ydmyg tjener!!!

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 08-05-02 15:27

Den, der kun tager sjov for sjov, og alvor for alvor, har fattet begge dele
lige dårligt.

VH Pernille

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-05-02 17:01

Pernille Lauridsen skriver:

> Den, der kun tager sjov for sjov, og alvor for alvor, har fattet begge dele
> lige dårligt.
>
> VH Pernille

Lige en lille rettelse:
"Den der kun tager sjov for sjov, og alvor for alvorligt, han har fattet begge
dele dårligt".
Jowjow, den kære Piet Hein kunne skam rime *grin*.
Hilsen Dorthe

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 08-05-02 17:39

;))))))

Jannie

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-05-02 17:22

Hihihihi, faktisk er det videnskabeligt bevist.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 08-05-02 17:39

Hvad er videnskabeligt bevist?

Jannie

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-05-02 19:01

At katte er klogere/mere intelligente end hunde. Der er lavet flere forsøg,
hvor man sammenlignede forskellige dyrearter, og i stort set alle forsøgene
slog kattene hundene. Fx viste det sig, at katte var bedre til at huske
komplicerede tankegange end både hunde, resusaber og orangutanger.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 08-05-02 21:17

Den undersøgelse vil jeg gerne se, det er i følge de personer som arbejder
med intelligens jeg har stødt på i mit nu 4½ års studie i psykologi ikke
muligt at samligne dyrs intelligens.

En hund skal ikke kunne det samme som en kat for at overleve, en mus skal
ikke kunne det same for at kunne overleve osv. det er irelevant og umuligt
at måle intelligens i forhold til forskellige dyregrupper, i forvejen er det
uklart hvad man måler, ogs når det gælder mennesker;))

Intet er så simpelt...desværre;)))

Desuden er der ikke meget som ER hardcore bevist videnskabeligt i forhold
til intelligens mm.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-05-02 23:03

> [...]
>
> Intet er så simpelt...desværre;)))
>
> Desuden er der ikke meget som ER hardcore bevist videnskabeligt i forhold

Kan du ikke lide katte, siden det er dig sådan imod, at de skulle være
klogere end hunde?
Jeg har også læst om den undersøgelse Nina omtaler og som "kattemenneske"
stoler jeg selvfølgelig fuldt og fast på den!

mvh Eva

Fra : Camilla Scharff

Dato : 08-05-02 23:38

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev...
> [...]
> Jeg har også læst om den undersøgelse Nina omtaler og som "kattemenneske"
> stoler jeg selvfølgelig fuldt og fast på den!

Hmm - den holder vist ikke... altså, jeg kan fx *rigtig* godt lide katte -
det er der vist ikke så mange, der er i tvivl om... - men derfor kan man da
godt have en mere videnskabelig indgangsvinkel til tingene end som så!
Og jeg kan da nemt blive i tvivl om, om katte nu også ER mere intelligente
end hunde, ænder eller myrer etc., hvis man sådan skal se helt
videnskabeligt på det, for der er jo forskel på, hvad intelligens er!
Intelligens er jo netop ikke bare målt på, hvor godt man kan udregne
komplicerede regnestykker i hovedet eller om man kan forstå Einsteins
relativitetsteori (det ville ihvertfald være rigtig kedelig for sådan en som
mig, som da nok betegner mig selv som værende normalt intelligent, men som
ikke vil prale af at kunne nogen af delene...) og der er således forskel på,
hvad fx en hund og en kat skal "kunne", da de har vidt forskellige
"livsmønstre" mv., men hver især bruger de deres intelligens på de områder,
som er nedarvede i dem, og som de skal bruge for at overleve - ikke mindst
er de meget forskellige rent fysisk, hvilket umiddelbart betyder, at katte
har nogle andre muligheder end hunde allerede der.
At kattemennesker så *altid* vil hævde, at kattene er kløgtigere end
hundene - og omvendt - er en anden sag, for så handler det ikke så
meget om videnskabelige fakta, men om følelser, præcis som med argumenterne
imod tidlig neutralisation IMO.

Btw. jeg har kendt rigtig mange "kloge" katte - men så sandelig også mange
"dumme" katte!!

Mvh. Camilla

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-05-02 01:15

> [...]
> imod tidlig neutralisation IMO.
>
> Btw. jeg har kendt rigtig mange "kloge" katte - men så sandelig også mange

Vi lever da heldigvis i et frit samfund, hvor man har lov til at mene og tro
på, hvad man vil!
Men i øvrigt går jeg ind for tanken, at alle dyr har en intelligens af en
eller anden slags, som gør dem i stand til at overleve. De har jo ikke brug
for at løse matematiske ligninger, for at klare sig! ( Det er jeg heldigvis
heller ikke afhængig af, så ville det se sort ud)

mvh Eva

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 09-05-02 06:24

> Kan du ikke lide katte, siden det er dig sådan imod, at de skulle være
> klogere end hunde?

Okay, hvorfor skulle det lige være sådan at fordi jeg ikke mener at man kan
sige at katte er kloger end hunde, myre er klogere end bier osv, så skulle
jej ikke kunne lide katte?? det var dog en besuynderlig konklusion, hvis du
lige var lidt kvikkere, så ville du komme frem til at jeg kan lide ALLE dyr.

Skulle jeg så ikke kunne lide mongoler, alle ved at ved en IQ test vil de
gennemsnitligt score lavere end "normale" mennesker. Det var da en uhyggelig
tanke, håber ikke du har det sådan....

Igen, så alle kan være med;)))) man kan ikke måle om det ene dyregruppe er
klogere end andre, dette er blevet undersøgt så meget på kryds og tværs og
det giver ingen mening. Men rigtigt som der sigers, man kan tro hvad man
vil, men INTET er bevist mht. intelligent, årsag og virkning, det er det jeg
siger.

Nogle mener også at rotter er klogere end katte, lad dem tro det;))) Men
rotten er klog på dens liv og katten på sit;))

Og vi på vores.....forhåbentligt:)

> Jeg har også læst om den undersøgelse Nina omtaler og som "kattemenneske"
> stoler jeg selvfølgelig fuldt og fast på den!¨

Ja, jeg tror også på undersøgelsen om at gulerødder er usunde!!;)))) Det kan
man jo vælge at gøre....om det er seriøst og om undersøgelsen er valid, Nej
det er hverken den og gulerødder eller katte, jeg har læst den et stykke tid
siden...det er det man kalder en undersøgelse som ikke er videnskabeligt på
nogen måder så NEJ intet er bevist;)

Sidste ord fra mig i denne tråd, jeg vil nye min ferie med alle
pussenusserne, katte som hunde og jo okay..menneskene,))

Jannie

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-05-02 07:57

> [...]
du
> lige var lidt kvikkere, så ville du komme frem til at jeg kan lide ALLE

Godt nok at du kan lide alle dyr, det kan jeg også selv!
Men humoristisk sans, det har du ikke meget af!
Mit første indlæg gik mest på, at du optrådte småfornærmet på dine hundes
vegne og ikke kunne se det sjove i "katte er klogere end hunde"!
Jeg synes nu selv, at livet bliver både nemmere og hvertfald meget sjovere,
når man har lidt humor og ikke tager alting bogstaveligt, som Piet Heins
gruk så rigtigt siger!

Håber alle får nogle gode og hyggelige fridage, vejret er da med os!

mvh Eva

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 09-05-02 13:49

> [...]
> gruk så rigtigt siger!
>
> Håber alle får nogle gode og hyggelige fridage, vejret er da med os!

Du så vist ikke alle smilene;)) Igen ig igen;)))

Læs lige Piet hein igen og måske du vil se det sjove i alt dette;)))

Jannie;))))