MS Windows
briani 27239
Lyd fra mine plader ned på PC'en
Fra : Peter Willkan

Dato : 07-05-02 23:24

OK gruppe.

Jeg fortsætter hvor I slap.

Jeg har forbindelse fra min forstærker (REC OUT) til LineIn på mit lydkort.

Jeg starter EzRadio og sætter den til at optage, hvad den gør friskt og
frejdigt, bortset fra at jeg ikke kan se om den laver noget.
Når jeg så gemmer filen (*.wav) kan jeg ikke afspille den igen. Der kommer
ikke en lyd!

Mine øvrige wac-filer spiller fint!

Hvad gør jeg nu??

På forhånd tak

Peter Willkan

Fra : Martin Østerberg

Dato : 07-05-02 23:36

On Wed, 8 May 2002 00:24:24 +0200 skrev "Peter Willkan"
<Willkan@mail.tele.dk> ...:

> [...]
>frejdigt, bortset fra at jeg ikke kan se om den laver noget.
>Når jeg så gemmer filen (*.wav) kan jeg ikke afspille den igen. Der kommer

Har du klikket på den lille ting i systray der ligner en højtaler ?
Der kan du muligvis se at 'line-in' er slået fra. Da jeg ikke ved om
der er forskel på 'volume control' i forskellige windowser, må du
prøve dig lidt frem.

Martin

Fra : Mogens

Dato : 08-05-02 06:04

On Wed, 08 May 2002 00:36:29 +0200, Martin Østerberg
<dev_null@trashcan.dk> wrote:

> [...]
>Der kan du muligvis se at 'line-in' er slået fra. Da jeg ikke ved om
>der er forskel på 'volume control' i forskellige windowser, må du

Man skal også lige huske at hvis man bare
dobbeltklikker på højttalerikonet en gang er
det kun Play Control der kommer op og her
kan Line In sagtens være slået til.
Det er bare ikke nok.
Man skal videre ind i Record Control og vælge
Line In som den kilde der skal optages fra.
Ellers kan man høre pladerne i computeren, men
ikke optage lyden.

Mvh Mogens

Fra : Peter Willkan

Dato : 09-05-02 10:54

Det er nøjagtigt sådan den opfører sig.
Der kommer fin pladelyd ud af mine PC-højttalere, men ellers sker der ikke
mere.
Under Record Control har jeg mit lydkort som den foretrukne enhed og LineIn
er aktiveret.

Peter

Fra : Mogens

Dato : 09-05-02 16:26

On Thu, 9 May 2002 11:53:34 +0200, "Peter Willkan"
<Willkan@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>mere.
>Under Record Control har jeg mit lydkort som den foretrukne enhed og LineIn

Du er sikker på at du har kikket på Record Control og
ikke bare Play Control ?

1. Dobbeltklik på højttalerikon i Systray

2. Vælg Indstillinger > Egenskaber > Indspilning > OK

3. Flueben ved Line In

( dette gælder ihvertfald for Win98. Om det er ligesådan
i andre versioner af Windows ved jeg ikke )

Mvh Mogens

Fra : Peter Willkan

Dato : 09-05-02 17:18

Mogens. Tak for hjælpen.
Det virker fint nu - det hjalp at sætte fluebenet på i LineIn under
RecordControl.!
Tak til jer alle sammen for jeres venlige og kompetente hjælp.
M.v.h.

Fra : Peter Willkan

Dato : 09-05-02 10:52

Har kigget.

LineIn er slået til

Peter

Fra : LarsS

Dato : 09-05-02 12:49

Peter Willkan skrev:

> [...]
> frejdigt, bortset fra at jeg ikke kan se om den laver noget.
> Når jeg så gemmer filen (*.wav) kan jeg ikke afspille den igen. Der kommer

Jeg kender ikke EzRadio, måske skulle du prøve med en
anden optager? Følgende har alle "VU-Meter" så man kan
se om der kommer signal (2 første ka osse optage i mp3):
Messer (freeware) http://www.dago.pmp.com.pl/messer/
X-ripper (17$, trial 14 dage):
http://www.sonetics.net/software/xripper.html
PolderbitS (12$, trial 14 dage) http://www.polderbits.com/