ICQ -> SMS
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-05-02 22:31

Når nu [subject] virker, er der så ikke en snedig måde man kan få
"email -> SMS" til at virke også....?

Selvom de har lukket for GSM'ernes emailadresse, så kan ICQ åbenbart et
eller andet smart....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 08-05-02 18:30

> Når nu [subject] virker, er der så ikke en snedig måde man kan få
> "email -> SMS" til at virke også....?

De siger selv at man kan sende til +45mobilnummer@icqsms.com men jeg syntes
bare ikke rigtigt det virker....
Sender du til mobilnummer@smsnu.dk virker det, omend med en 40 tegns
reklame i bunden.

> Selvom de har lukket for GSM'ernes emailadresse, så kan ICQ åbenbart et
> eller andet smart....

Yep!! De har egen SMS-gateway.....

--
Michael
http://www.vitsms.tk - GRATIS, daglige vittigheder på din mobil...!

Fra : Claus Rolsted

Dato : 09-05-02 15:18

"Michael Kjærsgård" <michael@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> De siger selv at man kan sende til +45mobilnummer@icqsms.com men jeg
syntes
> bare ikke rigtigt det virker....

Har du prøvet uden "+" forrest?

> Yep!! De har egen SMS-gateway.....

Jeg kan ikke sende via icq til Orange-telefoner. Nogen der har
forklaring/løsning på dette?

Hvordan ændrer man i øvrigt på sin icq-sms-signatur? Når jeg går ind i "ICQ
\ Preferences \ SMS Messages \ Settings", kan jeg ikke ændre i signaturen.
Det er kun muligt at slette i den - ikke ændre eller tilføje.

--
mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-05-02 18:07

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> wrote:

>Har du prøvet uden "+" forrest?

Jeg kunne forestille mig, at uden "+" går icq ud fra, at det er
et amerikansk nummer. De får sikkert ikke de amerikanske brugere
til at tilføje landekode.

Men derudover kan jeg ikke lade være med at spekulere over, om
"+" er et tilladt tegn i mailadresser - eller rettere, om diverse
RFC'er siger, at en mailserver _skal_ forstå mailadresser med
"+".

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 10-05-02 10:14

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne forestille mig, at uden "+" går icq ud fra, at det er
> et amerikansk nummer. De får sikkert ikke de amerikanske brugere
> til at tilføje landekode.

Nej, jeg har lige prøvet, og det virker hos mig. Jeg modtager sms'en med det
samme, når jeg udelader "+".

> [...]
> "+" er et tilladt tegn i mailadresser - eller rettere, om diverse
> RFC'er siger, at en mailserver _skal_ forstå mailadresser med

Det var også netop min tanke. Men jeg har nu prøvet, og det virker, selvom
der er "+" med forrest. Dog blev den 4 minutter forsinket i forhold til min
test uden "+".