Skjult kildekode?
Fra : Steen F.

Dato : 07-05-02 22:01

Jeg mener, at flg. spørgsmål har været fremme herinde før men jeg har ikke
kunne finde tilbage til det pågældende indlæg.
Men det drejer sig om, at jeg har været inde på et par websites hvor man
ikke kan aflæse kildekoden på normal vis. I Internet Explorer plejer man at
kunne højreklikke og vælge Vis Kilde, eller klikke på Vis -> Kilde, men
ingen af disse er highlightet. Er det en fejl i browseren eller kan man lave
et script så man ikke kan aflæse kildekoden på denne måde? Jeg kan desværre
ikke huske hvilke websites der var tale om.

MVH
Steen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-05-02 22:25

Tue, 7 May 2002 23:00:53 +0200, skrev "Steen F."
<feedback56@hotmail.com>:

> I Internet Explorer plejer man at
>kunne højreklikke og vælge Vis Kilde, eller klikke på Vis -> Kilde, men
>ingen af disse er highlightet.

Se tråden, der starter med
Newsgroups: dk.edb.internet.webdesign.html
Subject: Hjælp til en kode
Date: Tue, 07 May 2002 01:44:58 +0200

Om det er et billede eller kildekode gør ingen forskel.

Folk kan til enhver tid se den.

Og du har næppe noget unikt i din kildekode, som vi ikke har set
før.
Hvis du har, så vil du også selv være i stand til at skrive
scriptet, ellers har du ikke brug for at skjule noget.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Steen F.

Dato : 07-05-02 22:45

[snip9
> Og du har næppe noget unikt i din kildekode, som vi ikke har set
> før.
> Hvis du har, så vil du også selv være i stand til at skrive
> scriptet, ellers har du ikke brug for at skjule noget.

Jeg har ikke planer om at bruge sådan et script. Jeg undrede mig blot over,
om man kunne lave sådan et script, eller - som jeg skriver - om der var tale
om en fejl i den browser jeg havde åben på det pågældende tidspunkt. Jeg har
ikke noget unik kode som jeg vil beskytte - jeg ved ikke hvor du læser det
henne i mit indlæg.

MVH
Steen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-05-02 23:00

Tue, 7 May 2002 23:44:34 +0200, skrev "Steen F."
<feedback56@hotmail.com>:

>Jeg har ikke planer om at bruge sådan et script. Jeg undrede mig blot over,
>om man kunne lave sådan et script,

Kort, ja du kan indsætte et »ingen højreklik« på din side, du kan
ikke gøre noget ved vis kilde oppe i menuen.

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 07-05-02 23:16

"Steen F." <feedback56@hotmail.com> skrev
> [...]
desværre
> ikke huske hvilke websites der var tale om.

Jeg har oplevet det i IE 5.5. Jeg er kommet frem til, det skyldes cacheen er
fuld. Prøv at tømme din cache og evt. genstart IE.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Janus Høi

Dato : 08-05-02 12:31

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/noright.htm

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/noright2.htm

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/noright3.htm

--
Janus Høi
"If you find yourself alone, riding through green fields