ECS K7S5A og AMD XP 1800+ - en fortsat
Fra : Peter L

Dato : 07-05-02 22:16

Er der nogen der har fundet en forståelig forklaring på hvorfor
ovennævnte kombination undertiden slet ikke kører?

Jeg har kørt installationen af Win98, upgraderet hvad der nu er at
opgradere. Og netop som jeg tror jeg er færdig (efter de obligatoriske >30
genstarter) får jeg pludselig "Windows-beskyttelses fejl. Jeg genstarter
6-7 gange med samme resultat - og så næste gange starter den , og kører
uden problemer.

Jeg kan jo se på nettet og i denne konference, at problemer med denne
kombination er kendt, men forklaringerne på problemerne er lig så
mangfoldige som rapporterne om deres eksistens (f.eks. dårlig RAM,
forkert spænding på motherboardet, dårlig BIOS-programmering...)

Er der en sikker vej ud af problemerne? Bør jeg sende skidtet tilbage og
bede om en ny udgave? Eller helt skifte model?

Hjælp!

Peter L

Yderligere specifikationer

ASUS 7100 grafikkort
256MB Kingston 133 SDRAM
Pinnacle PCTV PCI kort
Plextor brænder
Samsung HD

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 07-05-02 22:22

> Er der nogen der har fundet en forståelig forklaring på hvorfor
> ovennævnte kombination undertiden slet ikke kører?

Bruger du den nyeste BIOS?
Det bør du, når du bruger SD-RAM. Prøv evt. med kun 1
klods ram, og se om det hjælper.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Peter L

Dato : 07-05-02 22:24

Hej Jeppe

Jeg bruger (endnu) ikke den nyeste BIOS - der var flere indlæg hvor folk
var gået tilbage til en ældre version af BIOS fordi der var knas med den
nyeste. Men jeg prøver.

Peter

PS
Har kun en RAM klods

Fra : John

Dato : 07-05-02 22:35

"Peter L" <pl@hag-gym.dk> wrote in message
[...]

Det er dine ram. Prøv at køre kun 100mhz på FSB'en.
Skriv tilbage

Fra : Peter L

Dato : 07-05-02 23:26

> Sorry, det har jeg prøvet

Peter

Fra : John

Dato : 08-05-02 10:46

> Sorry, det har jeg prøvet

Peter

Har du prøvet andre ram så? Det tyder altså meget på at det er dem.
Mvh
John

Fra : Peter L

Dato : 08-05-02 22:53

Ja, jeg har prøvet en anden RAM-type.
Det hjalp ikke. Men nu har jeg pillet mit TV-kort ud (Pinnacle PCTV PCI) -
og nu kører det uden problemer.
Så det ser ud som om,jeg må ofre et nyt TV kort.

Peter

Fra : Sordahl

Dato : 12-05-02 11:36

Jeg har konstateret at med kombinationen:

Cpu: AMD XP1500+
Mobo: ECS k7s5a - sis735 chip - 4xAGP
Ram: 256 (2 stk 128 pc133 sd-ram)
Video: Asus Geforce3 v8200 deluxe 64ddr-ram - Nvidia v14,62 drv
Lyd: SB live 5.1 platinum, ver 4.02
Joy: Wingman force3D
Win: ME DK ver4.90.3

Computeren bliver så varm at jeg må køre med åben kasse,
Ellers opstår fejlmeldinger og låsning - det kunne være medvirkende årsag
til dine problemer.

sordahl

Fra : Peter L

Dato : 13-05-02 15:19

Tak for buddet. Jeg har ikke noget problem med varmen. De gange jeg har
målt på CPU'en har den ikke være over 50 grader endnu.

Peter