MS Windows
briani 27239
Krise, kan ikke finde min harddisk
Fra : Michael Thomsen

Dato : 07-05-02 20:48

hejsa

Jeg har netop geninstalleret WinME, men har det "lille" prob, at OS ikke kan
finde min harddisk!

Jeg har en 20GB HD, og den kan finde den ene partition på 2 GB. De 2 andre
på 8,5 er begge sporløst forsvundet. Jeg vil være meget taknemmlig vis der
er nogen der kan fortælle mig hvor jeg finder dem??

mvh
Michael

Fra : Michael Thomsen

Dato : 07-05-02 21:36

Tak til dem der har skrevet til mig. Problemet er løst nu

mvh
Michael

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 07-05-02 21:56

> Tak til dem der har skrevet til mig. Problemet er løst nu
>
> mvh
> Michael

Er lidt nysgerrig, og kunne godt tænke mig at høre hvad problemet var...

Mvh. Jess

Fra : Michael Thomsen

Dato : 08-05-02 08:48

Ja jeg ved det ikke knap nok selv, men nedenstående program blev kørt i DOS,
hvorefter en udskrift blev sendt til ejermanden. Lidt efter modtog jeg en
fil som jeg skulle køre, og vupti, så virkede det hele

Findpart, version 4.21.
Copyright Svend Olaf Mikkelsen, 2002.

Searches for lost partitions. Nothing is written to the disk.

Findpart <disk number> (numbered from 1)
Findpart <disk number> -fat (exclude FAT search)
Findpart all (search all disks)
Findpart all -fat (exclude FAT search)
Findpart tables (list partition tables)

First OK/R0/NB in output indicates whether the boot sector
matches the partition table. R0 indicates that bootsector
information in a logical partition is relative to sector 0.
Second OK/NB indicates whether the partition table LBA values
match the CHS values. A number in the BS field estimates the
cylinder from which relative sector is calculated. Some common
partition ID codes: 06/0E:FAT16, 0B/0C:FAT32, 07:NTFS/HPFS,
82:Swap, 83:Linux, 05:Extended or logical link, 0F:Extended.

The report can be written to a file. Add the filename to the
command line. File extension must be .txt. To append to current
report file, use +<filename>.

Fra : Madsen

Dato : 07-05-02 21:56

Michael Thomsen skrev:

> Tak til dem der har skrevet til mig. Problemet er løst nu

[Surt opstød on]

Verden bliver dejlig den dag det går op for folk at nyhedsgrupperne
ikke er et forum hvor man stiller et spørgsmål og derefter foregår
kommunikationen vha. e-mails. Ideen bag nyhedsgrupperne er netop at
debatten foregår i nyhedsgruppen så alle kan få glæde af den.

[Surt opstød off]

Madsen.