Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
postscript
Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-05-02 20:00

Al den snak om postscript.
Hvad er det ?
Proff. filer til billeder mv. i blade osv. ?
Blot en standard ?
Raster billeder ???
Kan man bruge det hjemme eks...(næppe) ?

--
"A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.

Fra : Anders Christensen

Dato : 07-05-02 20:20

> [...]
> Blot en standard ?
> Raster billeder ???
> Kan man bruge det hjemme eks...(næppe) ?

Nope... Du er langt fra...
Postscript er laserprinter relateret... Så du er i den forkerte gruppe...
Sorry...

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-05-02 20:27

Anders Christensen wrote:

> Nope... Du er langt fra...
> Postscript er laserprinter relateret... Så du er i den forkerte
> gruppe...
> Sorry...

Nej ikke helt, der laves også sublimations- og jetink printere, der er
scielt beregnet til fotoprint, som kører PostScript, priserne starter
dog på den forkerte side af 30.000 kr.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-05-02 20:28

"Anders Christensen" <bigbird@it.dk> skrev i en meddelelse

> Nope... Du er langt fra...
> Postscript er laserprinter relateret... Så du er i den forkerte gruppe...
> Sorry...
***********

...men du kan altså ikke sige mere om hvad det betyder for
billeder mv. ?

Der er måske ikke farver i formatet ???

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-05-02 20:30

Karsten Olesen wrote:

> Kan man bruge det hjemme eks...(næppe) ?

Min laserprinter kører PostScript med PhotoGrade, og den laver fatisk
temmelig flotte sort/hvid billeder.

Fra : Madsen

Dato : 07-05-02 20:36

Karsten Olesen skrev:

> Al den snak om postscript.
> Hvad er det ?

Et sidedefinitionssprog udviklet af Adobe som beskriver hvor elementer
er placeret på en side, hvilken farve de har, om de er gennemsigtige,
om der er integrerede farveprofiler i dokumentet osv. osv. osv. Der
bliver bygget flere og flere funktioner på for hver gang der kommer en
ny version.

<http://www.adobe.com/products/postscript/main.html>
<http://makeashorterlink.com/?H178253D>

Fut: news:dk.edb.grafik hvor svar til dette indlæg vil havne.

Madsen.