MS Windows
briani 27239
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 07-05-02 18:51

Hey

Jeg kører Windows 2000 professionel og får ovennævnte fejl efter at have
gjort følgende:

bootet i Partition Magic 4
formindsket min win2k partition(NTFS)
oprettet en FAT med det tomme space og bedt PM om at formattere dette(tog et
splitsekund)
trykket apply

undervejs kom der en fejl(mener det var 46)

nu er det ikke til at komme til svinet længere Hvis jeg booter normalt
kører den lidt, stopper og viser en "flot" blå skærm:

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE yadayadayada
run chkdsk /f

hvilket jeg ikke kan, kun genstarte, på den hårde måde med reset og derefter
kan jeg kun køre scandisk, ikke chkdsk

Starter jeg PM4 op igen, så får jeg bare en "fejl" forstået på den måde at
blokken længst til venstre er "blank", næste blok hedder "C:", så jeg håber
at jeg måske kan redde den denne vej....

Nogen, der har nogen som helst ide om, hvad fanden jeg kan gøre ved dette
problem?

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 07-05-02 19:01

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> skrev

> nu er det ikke til at komme til svinet længere Hvis jeg booter normalt
> kører den lidt, stopper og viser en "flot" blå skærm:
>
> INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE yadayadayada
> run chkdsk /f

altså den har startet op, der kommer den velkendte windows professional
bootup skærm (1)

> [...]
håber
> at jeg måske kan redde den denne vej....

(1) hvorfor det virker ret underligt at partitionen er blank i PM. Jeg
sidder bare og klamrer mig til håbet om at den kan reddes....

partitionen har i øvrigt samme størrelse i PM nu efter den døde.

Fra : Poul Christensen

Dato : 07-05-02 20:58

Hej Kim

Har prøvet det selv - et par gange endda.

En gang lykkedes det at redde stumperne ved at bruge Recovery
Console-kommandoerne Fixboot og Fixmbr - men dermed også sagt, at det ikke
er lykkedes hver gang.

Læs nærmere på
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q229716

og vent også lige og se, om nogle af de langhårede i gruppen har en bedre
plan.

Held og lykke og min dybeste medfølelse.

Hilsen Poul

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 07-05-02 22:07

"Poul Christensen" <chrispo@post6.tele.dk> skrev

> En gang lykkedes det at redde stumperne ved at bruge Recovery
> Console-kommandoerne Fixboot og Fixmbr - men dermed også sagt, at det ikke
> er lykkedes hver gang.

jeg kan slet ikke komme til disse? Man skal genstarte, den spørger om man
vil boote fra CDen og derefter låser den bare igen

PM4 giver en "error 46"

> Læs nærmere på
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q229716

kigger, tak

> og vent også lige og se, om nogle af de langhårede i gruppen har en bedre
> plan.

lyder som en go plan...

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 12-05-02 16:39

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk>

Jeg har løst problemet ved at lave 4 bootdisketter vha. makeboot på W2K
CDen, vælge reparer, konsol og herfra skrive chkdsk /p, den fandt og rettede
fejlen, så nu er jeg igen en glad mand.

Men jeg vil samtidig sige at jeg fik god hjælp til en anden måde at løse
dette på af Svend Olaf Mikkelsen, som har en masse små smarte tools, der
fandt mine filer inden jeg kom frem til den anden løsning. Disse tools
findes her: http://inet.uni2.dk/~svolaf/utilities.htm

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 13-05-02 12:41

On Sun, 12 May 2002 17:39:06 +0200, "Kim Emax - ayianapa.dk"
<newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> wrote:

> [...]
>dette på af Svend Olaf Mikkelsen, som har en masse små smarte tools, der
>fandt mine filer inden jeg kom frem til den anden løsning. Disse tools

Fint.

Hvis data ikke kan tilgås normalt, er det en fordel at kopiere filerne
først. Der er en risiko for at programmer som Chkdsk, Scandisk og
lignende kan ændre en situation fra simpel til kompliceret, hvis
programmet opfatter en parameter for partitionen forkert.

I det aktuelle tilfælde var der tale om en Partition Magic fejl, hvor
man skal være ekstra forsigtig.
--
Svend Olaf