EN god start og..
Fra : Holm

Dato : 07-05-02 18:04

............en hel masse pladder ud af ørerne...

Man skulle ikke tro dette var en seriøs nyhedsgruppe om hunde .
Det er som om det handler mere om menneskene bag.........
Tag jer dog sammen og lad os blive fri for de her "vrede og ubehagelige "
personlige angreb.
Man tør jo snart ikke komme med sine spørgsmål og svar pga . personlig
hetz.....utrolig dårligt, men det er måske teenagere der sidder og skriver
dette pladder , og ikke seriøse mennesker....???

Prøv lige at stoppe lidt op og tænk over om det nu er en personlig hævn i
vil levere, eller om I virkelig har et seriøst svar , der kan bruges til
hjælp for andre...
Jeg tror faktisk der er nogen her i gruppen der bare venter på et "fedt"
skænderi, og så bliver der ellers brugt side op og side ned om én ting.....

Hvad laver jeres hunde imens I skriver hade-breve ??? ))

Venlig opfordring Holm

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-05-02 18:33

Holm <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i

> Hvad laver jeres hunde imens I skriver hade-breve ??? ))

Går til dyrepsykolog fordi ejerne ikke kan forstå hvorfor de stakkels kræ
løber rundt og laver ulykker hele tiden.

/Alex

Fra : Trine Kjærgaard

Dato : 07-05-02 19:05

NU LUKKER DU RØVEN...!- Tro ikke du er smart!

"om det er teenager der skriver her......"
Teenager er til fulde lige så gode og fornuftige som voksne.
Jeg er 16½ og har min egen hun..

Jeg vil give dig ret i at der er nogle der skriver noget lort herinde, men
det er jo ikke en info side om hunde.. det er jo et sted vi kan udveksle
erfaringer og komme med gode råd til hinande..

Jeg syntes du burde finde noget andet at bruge din tid på end at side og
nedgøre andres erfariner til hinanden.

Fra : Highlander

Dato : 07-05-02 20:47

"Trine Kjærgaard" <trinek@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> NU LUKKER DU RØVEN...!- Tro ikke du er smart!
>
> "om det er teenager der skriver her......"
> Teenager er til fulde lige så gode og fornuftige som voksne.
> Jeg er 16½ og har min egen hun..

ansat en teenager, imens de endnu ved alting........

Highlander

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-05-02 20:47

> [...]

> det er jo ikke en info side om hunde.. det er jo et sted vi kan udveksle
> erfaringer og komme med gode råd til hinande..

Det er jo lige det Holm skriver!!!
Der er tre typer indlæg her, og dermed tre typer brugere:

-Trolls, der er med i enhver debat, og som ynder at fremprovokrere
overophedede diskussioner. Disse kan med fordel lægges i kill-filtret, da de
aldrig bidrager med andet end støj.

-"Cybersøstrene", der smider om sig med knusere og hyggehejsaer. De er
egentlig ganske harmløse, men de optager alt for meget plads i gruppen.
Disse kunne med fordel vælge at knuse og hygge i news:dk.snak, og så nøjes
med at dele ud af deres viden om hunde her i gruppen.

-Alle de andre, som vil have seriøse svar, og stiller spørgsmål der faktisk
drejer sig om hunde. Disse drukner desværre i mængden af de to første
kategorier, eller bliver floodet af trolls og knus.

> Jeg syntes du burde finde noget andet at bruge din tid på end at side og
> nedgøre andres erfariner til hinanden.

Det er jo NETOP ikke erfaringerne som Holm nedgør, men alt det andet "Fyld"
og uvedkommende mundhuggeri i gruppen.

vh
Alex Linaa

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 07-05-02 20:58

On Tue, 7 May 2002 21:46:38 +0200, "Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com>
wrotd:

>Trine Kjærgaard <trinek@tdcadsl.dk> skrev i

>Det er jo lige det Holm skriver!!!
>Der er tre typer indlæg her, og dermed tre typer brugere:

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,jeg må lige rette dig her der findes 4 slags ! nr4
: dem der tror at de bestemmer reglerne i ng , og vil virke smarte og
kloge og belære andre om hvor man skal skrive og hvorfor , og ikke
indser at de selv bliver betragtede som trolls .

>-Trolls, der er med i enhver debat, og som ynder at fremprovokrere
>overophedede diskussioner. Disse kan med fordel lægges i kill-filtret, da de
>aldrig bidrager med andet end støj.

,,,,,,,,,,,,,,,ja man kan bare lægge alle dem i killfiltret som siger
en imod og så kan man sidde alene og tro at man har ret ??? det er jo
for nemt at sige at det er de andre der er dumme uden at se ind i sig
selv . Tænk dig dog om du er jo selv skideireterende med alt dit
usenetregelævl

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 07-05-02 21:27

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kloge og belære andre om hvor man skal skrive og hvorfor , og ikke
> indser at de selv bliver betragtede som trolls .

pegefinger hele tiden !

Pia

Fra : Alex Linaa

Dato : 08-05-02 22:43

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> pegefinger hele tiden !

Øhh, er det fordi du føler dig ramt?
Der findes nogle MEGET enkle spilleregler på www.usenet.dk, som blot er
lavet for at flertallet har stuerene og læsevenlige grupper. Der er vel
ingen grund til at agitere for at sabotere dette, er der?

Forestil dig at du var med i en håndboldklub, med det formål at spille
håndbold.
Spillet har et sæt regler, så man kan spille på en for alle hensigtsmæssig
måde, og alle har mulighed for at deltage.
Forestil dig så at nogle stykker gentagne gange bevidst insisterede på at
sparke bolden ud over sidelinien hver gang den kom i nærheden af dem, og
tillige blev pissemopsede når de øvrige spillere bad dem prøve at spille
håndbold, i stedet for at fise forvirrede rundt efter deres egne regler.

Det er situationen her i NG'en lige nu, og der er absolut ingen betjente,
blot nogle der gerne vil spille efter reglerne, så det ikke ender som en
anarkistisk debatklub for frustrerede teenagere, der altid ved bedst, og vil
gøre tingene på deres egen måde.
Det er vel i grunden ikke så slemt, er det?
Der er da masser af andre steder på nettet hvor man kan skabe sig lige så
tosset som man vil, det behøver ikke partout at foregå i dk.fritid.dyr.hund!
Det står da alle frit for at lave sin egen hjemmeside, hvor de kan skabe sig
lige så tosset som de vil. Det giver den fordel at andre kan VÆLGE om de
gider spilde tiden med at se på det.

XFUT til dk.admin.netikette

Alex

Fra : John

Dato : 07-05-02 23:44

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

Hej Punish.

Glæd dig over at "netpolitiet" kun er selvbestaltet, og ikke har den
bemyndigelse som den udøver!.

Du kan roligt putte dette politi ind under kategori 1 sammen med troll´en, da
de i den grad består af den samme substans.

Nethilsen
*:) - John.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 08-05-02 10:45

On Wed, 8 May 2002 00:44:22 +0200, "John" <fox_one@get2net.dk> wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
>
>Hej Punish.
>
>Glæd dig over at "netpolitiet" kun er selvbestaltet, og ikke har den
>bemyndigelse som den udøver!.

,,,,,,,,,,,,,ja puha hvor ville jeg have fået mange bøder , måske være
kommet i fængsel hvis "netpolitiet" havde bemyndigelse til det

>Du kan roligt putte dette politi ind under kategori 1 sammen med troll´en, da
>de i den grad består af den samme substans.
>Nethilsen
>*:) - John.

,,,,,,,,,,,,,,,,,ja vi må hellere putte dem ind under katogori nr 1 ,
det går jo helller ikke at jeg kommer og laver en ny katogori det er
jo kun netpolitiet der kan det

Fra : Alex Linaa

Dato : 08-05-02 22:48

> [...]

> for nemt at sige at det er de andre der er dumme uden at se ind i sig
> selv . Tænk dig dog om du er jo selv skideireterende med alt dit

Kære punish

Der er kun een troll her i NG'en, som hver gang er garant for sprogets
laveste 30%, og det er dig!
Du har lige trollet dig selv i killfiltret.
Det bliver man ikke ret alene af, men der bliver meget renere i gruppen.

*PLONK* (Det betyder du ikke behøver at svare, for du er filtreret fra på
forhånd.)

Alex (Som snart håber de indrager børnehavernes internetadgange)

FUT dk.snak.mudderkastning

Fra : Highlander

Dato : 07-05-02 19:14

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ting.....

> Hvad laver jeres hunde imens I skriver hade-breve ??? ))

Mit bud er at det er en genfejl , hvis du tjekker, vil du finde et vist
sammenfald i : "vrede ophidsede breve med personforfølgelse" og med hvorvidt
afsenders cpr.nr er lige eller ulige. med enkelte undtagelser...

Highlander

Fra : René Løweneck

Dato : 08-05-02 15:14

Highlander <Highlander_dk@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd8194e$0$18632$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
hvorvidt
> afsenders cpr.nr er lige eller ulige. med enkelte undtagelser...

Slående sammenfald ))

René Løweneck
www.loweneck.dk
Fra 0 til opdateret på under 60 sekunder...

Fra : Louise Kragh

Dato : 10-05-02 12:45

Ok de der "dreng 8 år" generaliserende bemærkninger er i hvert fald ikke
særligt latterlige?

hovedrystende
louise

Fra : Anja R.

Dato : 08-05-02 00:45

Jeg syntes også at denne NG har taget en uheldig drejning.
Jeg har det seneste års tid fulgt debatterne, og altid været spændt på at se
de nye indlæg.
Dette har desværre ændret sig.
Jeg syntes det er ærgeligt at folk skal nedgøre hinanden, istedet for at
acceptere hinandens forskelligheder. Der findes altså også "pæne" måder at
tilkendegive sin mening, og udtrykke at man er uenig, på.
Det er ærgeligt at det der før var hyggelig afslapning efter en lang dag, nu
er blevet det nye "Horton sagaen"....

Til de der stadig interesserer sig for hunde vil jeg tilføje at jeg har fået
opdateret min side hvor der er billeder af min nye hvalp på 10 uger samt min
"gamle" hund på snart 2 år......

Venlig hilsen
Anja R.
Se mine hunde på: