MS Windows
briani 27239
XP Oultlook ---laaaannnnggggssssoooommmmtt~
Fra : Webhiker

Dato : 07-05-02 15:19

Min Outlook E. 6.0, bruger ufatteligt lang tid på at sende en alm. mail på
bare 30 Kb.
Jeg har slået antivirus-scanning fra ved afsendelse af filer.
Håber der er en der har et tip.

Webhiker
<hanzebradk@yahoo.dk>

Fra : Madsen

Dato : 07-05-02 15:35

Webhiker skrev:

> Min Outlook E. 6.0, bruger ufatteligt lang tid på at sende en
> alm. mail på bare 30 Kb.

Samme problem her igennem den sidste uges tid. Jeg tror det er inde hos
TDC der er et eller andet galt. Det er ikke ret lang tid siden at de
havde bøvl med mailserveren i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Webhiker

Dato : 07-05-02 20:13

TAK Madsen, her har det nemli' stået på lige så længe.
Er TDC kunde !?

Fra : Madsen

Dato : 07-05-02 20:41

Webhiker skrev:

> TAK Madsen, her har det nemli' stået på lige så længe.
> Er TDC kunde !?

Spørger du om jeg er TDC-kunde, eller?
Ja, det er jeg og har som sagt kun oplevet problemet i en lille uges
tid, men jeg er også ret irriteret over det. Det går lystigt med at
sende i starten, men når Outlook Express når til omkring 80 % så er der
en lang pause på et lille minuts tid trods det at det er en meget lille
e-mail jeg sender. <http://home.worldonline.dk/hijklm/oe/sender.gif>
Problemet er for øvrigt det samme i Outlook 2000.

Prøv evt. at spørge i <news:tele.internet> og se også meget gerne
følgende side: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-05-02 21:54

Tue, 07 May 2002 21:40:37 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Ja, det er jeg og har som sagt kun oplevet problemet i en lille uges
>tid, men jeg er også ret irriteret over det.

Har lige sendt en mail på en 1.35 Mb til mig selv, det tog 1 min
og 6 sek. uden stop.

Men, jeg bruger heller ikke og resten ved Madsen.

Kan være jeg skal nedværdige mig til at oprette en mailkonto i OE
for at prøve.

Det har jeg så prøvet og det tog nogenlunde samme tid, 1 min og 8
sek uden stop.

<off topic on>
Hvordan er det nu man får det der send vindue frem i OE - det har
jeg totalt svedt ud.
<off topic off>

Fut evt. tråden til en mere passende gruppe, hvis det skønnes
nødvendigt.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Madsen

Dato : 07-05-02 22:13

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Har lige sendt en mail på en 1.35 Mb til mig selv, det tog 1 min
> og 6 sek. uden stop.

Hmm, underligt.

> Men, jeg bruger heller ikke og resten ved Madsen.

Du er en glatnakke Knud. ;)

> Kan være jeg skal nedværdige mig til at oprette en mailkonto i OE
> for at prøve.

Det var pokkers. Var det ikke et lidt drastisk skridt at tage?

> Det har jeg så prøvet og det tog nogenlunde samme tid, 1 min og 8
> sek uden stop.

Mystisk. Jeg har ellers prøvet at koble antivirus-software og andet
snavs fra, men det gør ingen forskel. Problemet er kommet efter at TDC
havde problemer med mailserveren for et stykke tid siden, som sagt.
Desværre kan jeg ikke lige finde statusmeddelelsen på deres driftsside,
men det er ikke så lang tid siden. Jeg mener det er omkring en uge, men
måske husker jeg forkert.

> <off topic on>
> Hvordan er det nu man får det der send vindue frem i OE - det har
> jeg totalt svedt ud.
> <off topic off>

Hmm, det har jeg faktisk også. Kan pt. ikke finde hvor funktionen
bliver slået til eller fra. Jeg har heller ikke en mulighed for at
fjerne vinduet vha. et flueben i selve vinduet, som jeg mener man
har kunnet i tidligere versioner i OE.

> Fut evt. tråden til en mere passende gruppe, hvis det skønnes
> nødvendigt.

Nej, skidt pyt. Egentlig gør det ikke så meget. Jeg har tid nok og
jeg går bare en tur i haven eller brygger noget mokka imens den
sender. Det undrer mig bare lidt, men der er meget hos TDC der
undrer mig.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-05-02 22:31

Tue, 07 May 2002 23:13:27 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Det var pokkers. Var det ikke et lidt drastisk skridt at tage?

Jo, jeg har også slettet den igen.

>Mystisk. Jeg har ellers prøvet at koble antivirus-software og andet
>snavs fra, men det gør ingen forskel. Problemet er kommet efter at TDC
>havde problemer med mailserveren for et stykke tid siden, som sagt.

Hvilke problemer?
Jeg har ikke haft problemer med mailserveren i umindelige tider,
tror kun jeg har oplevet det en gang i de tre år jeg har været på
nettet og som sagt, meget lang tid siden, mindst et år.

Fra : Madsen

Dato : 07-05-02 22:38

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]
> tror kun jeg har oplevet det en gang i de tre år jeg har været på
> nettet og som sagt, meget lang tid siden, mindst et år.

Jeg vil næste vædde på at TDC havde problemer med mailserveren for ikke
ret lang tid siden. Det stod på i en halv dags tid og var nævnt på
deres driftsside. Jeg kan ikke forestille mig at det er noget jeg har
drømt, men kan ikke garantere det 100 %.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 08-05-02 18:06

Madsen wrote:

> [...]
> på deres driftsside. Jeg kan ikke forestille mig at det er noget jeg
> har drømt, men kan ikke garantere det 100 %.

Det er rigtig nok, der var noget brok for en eller to uger siden, men
næste dag var den væk.
Jeg har ikke fulgt/lagt mærke til hele jeres tråd, hvad er problemet
egentlig ? Her på min 64 kb ISDN køre det da som det plejer.
Pico

Fra : Madsen

Dato : 08-05-02 18:41

Pico skrev:

> Det er rigtig nok, der var noget brok for en eller to uger siden, men
> næste dag var den væk.

Ok og så er jeg mere rolig. Jeg har siddet i lang tid og pløjet
TDC's interne nyhedsgrupper igennem, da det muligvis var her jeg
læste om problemet med mailserveren for noget tid siden, men har
ikke kunnet finde det igen.

> Jeg har ikke fulgt/lagt mærke til hele jeres tråd, hvad er problemet
> egentlig ? Her på min 64 kb ISDN køre det da som det plejer.

Jeg vil ikke kalde det et problem i mit tilfælde, men Outlook
og Outlook Express standser i et stykke tid når de når til
omkring 80 % med at sende e-mailen.
Se <news:Xns9207DC82BDC30copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk>

"Webhiker" oplever jo så det samme.

Da jeg kører med en 512/128 kbps ADSL-forbindelse burde det jo
nok gå lidt hurtigere, men uanset hvad så tror jeg ikke det er
et Windows-problem, men man ved selvfølgelig aldrig.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 08-05-02 21:48

Madsen wrote:
> Pico skrev:

Klip.
> omkring 80 % med at sende e-mailen.
> Se <news:Xns9207DC82BDC30copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk>

Jeg har ikke det problem, men nu sender jeg jo også lidt langsommere

Fra : Madsen

Dato : 08-05-02 21:57

Pico skrev:

> Jeg har ikke det problem, men nu sender jeg jo også lidt
> langsommere

Det er muligvis årsagen. ;)

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-05-02 22:30

Wed, 08 May 2002 22:56:51 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Det er muligvis årsagen. ;)

Og jeg uploader med 256, skulle det kun være 128, der er
problemer med, mon?

Fra : Webhiker

Dato : 09-05-02 22:50

> Og jeg uploader med 256, skulle det kun være 128, der er
> problemer med, mon?
> --
> med venlig hilsen
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Nej Knud
Det tror jeg ikke, jeg uploader kun med 64 Kb, men den tid det tager at
sende, svarer til at filerne skulle være på omkring 300 Kb, i forhold til
normalt uploadstream.
(re. dem der tager denne tid er kun 30Kb)
Jeg tror det er et software problm., da der overhovedet ikke er aktivitet på
mit kabelmoden, mens min udgående mail "venter".
Har undersøgt mit drev for evt. "sjove" filer som BDE osv. Uden at finde
noget der kunne drille.