Celeron 1000 MHz på BX440 bundkort? Slocke~
Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-05-02 15:19

Hej

Jeg har en 3 1/2 år gammel PC, med en P2 333 MHz CPU. Den er helt
klart *for* gammel i dag, især er jeg træt af mit voodoo2 grafik-
kort, og jeg har fået at vide at hvis jeg vil sætte et nyt grafik-
kort i maskinen, så skal min CPU også opgraderes.

Jeg har snuset lidt rundt, og fundet ud af at en Celeron på cirka
900-1000 MHz ville være en god kombination med et GF2 Ti200 grafik-
kort. Men jeg har også hørt at jeg skal have en såkaldt "slocket",
da mit Asus BX440 bundkort ikke passer til Celeron CPUer. En slocket
skulle være forholdsvis billig, men jeg blev rådet til at spørge om
vejledning herinde mht. mærke, da der åbenbart kan være problemer
med dimsen.

Mit bundkort er et Asus PB2 med BX440 chipsæt og slot1.

--
Peter Knutsen

Fra : Peter Pan

Dato : 07-05-02 16:25

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med dimsen.
>
> Mit bundkort er et Asus PB2 med BX440 chipsæt og slot1.

Asus P2B har et lille problem med at køre med Celeron og Pentium 3
processorer baseret på CuMine kernen. Det er alle Celeron over 533 MHz samt
alle Pentium3 mellem 600 MHz og 1100 MHz.

Problemet består i at P2B kun kan levere ned til 1,8 volt til processoren.
Disse CuMine processorer bruger imellem 1,5 og 1,75 volt afhæningig af model
og hastighed. F.eks bruger en Celeron 1000 MHz 1,75 volt.
Når du sætter en sådan processor i, nægter bundkortet at levere strøm til
processoren, da det ikke kan levere det rigtigt.

Dette kan man komme uden om ved at få en Slot1-Socket370 converter (slotket,
slocket, etc, kært barn har mange navne) der kan justere volten med jumpere.
Så kan man nemlig fortælle bundkortet med jumpere at processoren skal have
1,8 volt, og alt vil virke fint. 99% af alle CuMine processorerne i den
hurtige ende kan fint klare at få de 0,5 volt for meget. Så med mindre man
har en elendig køler skal det ikke give dig bekymringer.

Sørg iøvrigt for at have nyeste bios inden opgraderingen.
Vær opmærksom på at du ikke kan bruge Celeron 1100 MHz samt Pentium3 1100
MHz processorer på bundkortet da der er en fejl i Biosen der gør det ikke
starter op med disse processorer.

Mvh
Anders

Fra : Esben

Dato : 09-05-02 07:19

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Når du sætter en sådan processor i, nægter bundkortet at levere strøm til
> processoren, da det ikke kan levere det rigtigt.

Kommer an på rev. af bundkortet. Er det over 1.10 skulle lavere voltages
ikke være et problem. Kører selv med 1,68v på mit eget.

--
Esben

Fra : Lasse Elbek

Dato : 15-05-02 22:40

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Kommer an på rev. af bundkortet. Er det over 1.10 skulle lavere voltages
> ikke være et problem. Kører selv med 1,68v på mit eget.

Jeg har haft et Asus P2B rev 1.04 det kørte perfekt med en Cel566@952 mhz.
Ved hjælp af en Asus Slotket, gav jeg den bare 1.8 volt og det var intet
problem :)

/Lasse

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-05-02 22:45

Lasse Elbek wrote:
> Jeg har haft et Asus P2B rev 1.04 det kørte perfekt med en Cel566@952
> mhz. Ved hjælp af en Asus Slotket, gav jeg den bare 1.8 volt og det
> var intet problem :)

Jeg kan æ få mit P2B til at køre FSB=119...

Hvordan gjorde du det, har du modificeret til mobo???

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Esben

Dato : 16-05-02 15:36

"S?en C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> wrote in message news:<abursu.25k.1@fischer-streton.dk>...

> Jeg kan æ få mit P2B til at køre FSB=119...
>
> Hvordan gjorde du det, har du modificeret til mobo???

Kører han ikke med 112FSB?

--
Esben

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-05-02 20:41

Esben wrote:
> "S?en C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> wrote in message

> Kører han ikke med 112FSB?

Fucking Windows lommeregner....
Jeg ved sgu æ hvordan jeg fik det til 119
Jow, 8.5x112 = 952.

Fra : raven

Dato : 07-05-02 21:04

On Tue, 07 May 2002 16:19:18 +0200, Peter Knutsen <peter@knutsen.dk>
wrote:

> [...]
>med dimsen.
>
>Mit bundkort er et Asus PB2 med BX440 chipsæt og slot1.

http://www.datatel.dk/files/index2.php

under diverse findes slocket

mvh

John