Vægbeklædning
Fra : Torben Lund

Dato : 07-05-02 14:47

Hej igen, og tak for de gode indlæg!
Nu er det vægbeklædningen om læ der trænger, men skal man gi' ca 200 kr pr.
meter? - eller findes der et billigere alternativ?
Typen jeg mener, er noget vinyl med ca. 3mm skumgummi på bagsiden. Jeg har
fundet noget vægvinyl hos et firma der sælger båd- og camping udstyr, men der
er ingen skum på bagsiden og materialet er temlig tykt. Er der reelle
alternativer?

Mvh,

Torben / Banner 26 'sital.dk' Skive.

Fra : Karsten

Dato : 07-05-02 22:34

Jeg har lige monteret ny vægbeklædning i agterkahytten i en motorbåd.
Er du sikker på, at det du kan købe til båden har skumgummi bagpå???
Det er forhåbentligt ikke rigtigt. Det jeg købte (hos Kolding
Marinecenter) er samme materiale hele vejen igennem. Det er elastisk,
hvilket er en stor fordel (en nødvendighed?), hvis der er mange
hjørner/skæve vinkler, hvor det skal monteres.. Hvis der ikke det, kan
det være ligegyldigt om du vælger den kraftigere type.

Hvis der virkelig er tale om en beklædning med skumgummi bagpå, skal
du ikke købe det. Det var der på det stof, der sadd i min båd i
forvejen. Det dur ikke! Skumgummiet smuldrer væk.

Mvh. Karsten.