Deaktivere startmakroer i Excel via VBA
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 07-05-02 12:56

Hej,

jeg har en access 2000 applikation som skal hente data fra et excel 2000
sheet og jeg har problemer med de automatisk startende makroer som ligger i
Excel sheetet. Jeg ved endnu ikke om de skal køres eller ej, men jeg vil i
hvert fald ikke have brugeren ser vinduet.
Hvordan kan jeg fra Access VBA åbne et Excel sheet uden at brugeren
ser/skal kilkke på ja/nej til at udføre de automatiske makroer? Findes der
en slags xlSheet.StartMacroDeactive jeg kan kalde?

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Erik Svensen

Dato : 07-05-02 17:18

Hej Klaus,

Prøv at kigge på egenskaben EnableEvents på Application - objektet.
This example disables events before a file is saved so that the BeforeSave
event doesn't occur.

Application.EnableEvents = False
ActiveWorkbook.Save
Application.EnableEvents = True