Film-klicheer
Fra : Martin M.

Dato : 07-05-02 12:34

http://www.moviecliches.com

Jeg ved ikke, om den har været bragt før her i gruppen, men til dem der ikke
kender siden, kan jeg fortælle, at den er ganske morsom.

Kort sagt så beskriver den utrolig mange af de mest gængse film-klicheer,
der er blevet brugt. Især sektionen om Independence Day er værd at kigge
nærmere på.

God fornøjelse!

--
Mvh. Martin Møller
" 'All you can eat' - I see the greatest lawsuit since The Never Ending

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-05-02 12:59

Martin M. skrev:

> Jeg ved ikke, om den har været bragt før her i gruppen,

Jeg kendte ikke siden.

> men til dem der ikke kender siden, kan jeg fortælle, at den
> er ganske morsom.

Den er genial! Tak for linket.

--
Mvh. Peter

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-05-02 20:02

> Jeg kendte ikke siden.

heller ikke mig

> Den er genial! Tak for linket.

den ER genial... eftersom ID4 er min alltime biggest hadefilm finder jeg
denne sektion yderst underholdende og har det fint med at jeg ikke er den
eneste der har mange af sidens synspunkter... der er ovenikøbet flere end
jeg selv kunne få øje på!

sniper_Nolight

Fra : / / dentro / /

Dato : 07-05-02 20:32

"Martin M." <spammers@paradise.com> skrev i en meddelelse

> Især sektionen om Independence Day er værd at...

Nu har jeg fandeme ledt i 10 minutter, og jeg kan stadigvæk ikke finde
det! Hvordan kommer man ind under en speciel film? Jeg kan kun se
katergorier.....

/ / dentro / /

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-05-02 20:43

/ / dentro / / wrote:
> [...]
>

> Nu har jeg fandeme ledt i 10 minutter, og jeg kan stadigvæk ikke finde
> det! Hvordan kommer man ind under en speciel film? Jeg kan kun se

Independence Day _er_ en kategori

Fra : Jens jensen

Dato : 07-05-02 20:49

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg fandeme ledt i 10 minutter, og jeg kan stadigvæk ikke finde
> det! Hvordan kommer man ind under en speciel film? Jeg kan kun se
> katergorier.....

det er fordi id4 er en kategori for sig selv
der er ikke en liste over film, ejeren af siden kan bare ikke lide id4
men her er linket
http://www.moviecliches.com/cliche2.html#id4

mvh jens jensen

--
Dark Helmet: How many assholes we got on this ship anyhow?
The Crew: YO!!!!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-05-02 00:19

Jens jensen escribió

> ejeren af siden kan bare ikke lide id4

Der tager du fejl:

<citat>
I would like to be perfectly clear that I found "Independence Day" to be
a great deal of fun and a thoroughly enjoyable motion picture.
</citat>

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-05-02 20:50

/ / dentro / / wrote:

> [...]
>
> Nu har jeg fandeme ledt i 10 minutter, og jeg kan stadigvæk ikke finde
> det! Hvordan kommer man ind under en speciel film? Jeg kan kun se
Og en af kategorierne hedder Independence Day

http://www.moviecliches.com/cliche2.html#id4

/Robert

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-05-02 11:21

> [...]
> der er blevet brugt. Især sektionen om Independence Day er værd at kigge

Independence Day-iagttagelserne er sjove, men har vel ikke så meget
at gøre med clichéer i traditionel forstand.

Til gengæld kan jeg godt lide mange af pointerne i f.eks. afsnittene
"kids/teenagers", "men", "phones", "school" m.fl. Det er en side,
jeg vil vende tilbage til for at læse mere.

Den under "conversation" er også meget god. Jeg kunne tilføje den
samtalesituation især blandt mænd, som mange film er udstyret med:
To personer. Den ene er ved at gå, og en af dem siger den andens
navn som for at sige noget. Så siger han i stedet "nothing" eller "never
mind" og går, og den anden insisterer aldrig på at høre, hvad den
anden egentlig ville sige.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Martin M.

Dato : 08-05-02 12:41

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Independence Day-iagttagelserne er sjove, men har vel ikke så meget
> at gøre med clichéer i traditionel forstand.

Tja bum bum... Det at præsidenten, der er gammel flyve-veteran selvfølgelig
skal deltage i kampen for Jordens overlevelse, vil jeg da mene er en
kliche... plus et par andre ting...

> [...]
> navn som for at sige noget. Så siger han i stedet "nothing" eller "never
> mind" og går, og den anden insisterer aldrig på at høre, hvad den

Jeg fandt den med telefonen ganske genial.

Jeg har altid siddet og tænkt over, hvordan det kan være, at en person man
ringer op til _altid_ tager telefonen på under 3 sekunder. Og søreme om den
ikke også stod på siden.

Ligesom den med telefonsamtalen, hvor man som seer kun ser og hører den ene
person sidde at gentage alt det, personen i den anden ende af røret har
siger.

--
Mvh. Martin Møller
"Microsoft's Guideline for Systems Programming: Never test for an error