Lithium Ion og Batteri vedligeholdes ...
Fra : Brian Nilsson

Dato : 07-05-02 11:19

Hej.

Jeg har en mobil telefon hvor man kan fortag batteri vedligeholdes på
telefonen. Men efter jeg har købet et større batteri på 600mAh som er lavet
Lithium Ion, og jeg beder mobiltelefon om af fortag batteri vedligeholdes,
skriver den i displayet at dette ikke er nødvendigt!? Hvorfor? Er der noget
særligt ved denne type batteri?

Da jeg bad den om at fortag batteri vedligeholdes var batteriet næsten tom!

--

- mvh. Brian Nilsson -
http://home.worldonline.dk/~brianjon/ng/visitkort.htm

Fra : Frank W

Dato : 07-05-02 15:50

On Tue, 7 May 2002 12:18:44 +0200, "Brian Nilsson" <astrobln@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>skriver den i displayet at dette ikke er nødvendigt!? Hvorfor? Er der noget

Tydeligvis fordi det kun er nødvendigt med Nimh batterier. Nu ved jeg
ikke hvilken telefon du har, men det er nøjagtigt det samme som jeg
oplever med min Siemens M35 og NIMH batterier (orgninalt). En anden
historie er at jeg totalt har droppet NIMH batteriet da mine Lithium
batterier kan klare klatladning og yder langt bedre...

Hilsen
Frank W.

Fra : Brian Nilsson

Dato : 07-05-02 17:00

Frank W skrev:

> historie er at jeg totalt har droppet NIMH batteriet da mine Lithium
> batterier kan klare klatladning og yder langt bedre...

Klatladning? At man kan starte opladning på et halvt afladet batteri, uden
det miste sin ydeevne?

Min Mobil er en Siemens C35i.

Fra : Frank W

Dato : 07-05-02 17:30

On Tue, 7 May 2002 18:00:22 +0200, "Brian Nilsson" <astrobln@yahoo.dk>
wrote:

>Klatladning? At man kan starte opladning på et halvt afladet batteri, uden
>det miste sin ydeevne?

Ja, hvis det er et Lithium batteri. De har ikke brug for at blive
afladet helt, før man lader på dem igen.

Hilsen
Frank W.

Fra : Michael Jensen

Dato : 07-05-02 18:20

"Frank W" <frank@ebox.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, hvis det er et Lithium batteri. De har ikke brug for at blive
> afladet helt, før man lader på dem igen.

Men når man lige har købt batteriet kan det give en bedre ydeevne i længden
hvis man lader batteriet sidde i laderen i ca. et døgn. og desuden aflader
det helt de 2-3 første gange. Ellers kan et Lithium batteri også have godt
af at blive helt afladet engang i kvartalet.

Fra : Brian Nilsson

Dato : 07-05-02 19:09

Michael Jensen og Frank W skrev

> [...]
> det helt de 2-3 første gange. Ellers kan et Lithium batteri også have godt
> af at blive helt afladet engang i kvartalet.

Fedt! Takker mange gange, for nogle gode svar