MS Windows
briani 27239
Win2000pro - ServicePack from Hell
Fra : Lars Lassen

Dato : 07-05-02 11:19

Jeg har vundet opgaven med at "reparerere" en temmelig syg maskine med
Win2000pro. Den har for nyligt fået geninstalleret systemet efter
formatering af harddisken. Ved samme lejlighed fik den installeret mere ram.
Problemet er at siden, har den fire-fem gange om dagen genstartet spontant
(Tilsyneladende uafhængingt af aktivitet - det sker også når den er gået i
dvale).
- Den "expert", der geninstallerede systemet m.v., har så bedt brugern
installere MS Win2000 servicepack2.
Det skulle han aldrig have gjort.
Nu kommer maskinenen under opstart op med et utal (OK - cirka 15) af
fejlmeddelelser:

"Windows filbeskyttelse:
Filer som er nødvendige for at Windows kan køre korrekt er blevet erstattet
af versioner, som ikke kan genkendes. Filnernes oprindelige versioner skal
gendannes for at bevare systemets stabilitet. Indsæt din Windows2000 pro
CD."

Herefter kan man så vælge at følge opfordringen eller annulere. Vælger man
at annulere kører maskinen videre uden problemer.
Den samme fejlmeddelelse kommer bare igen 5 til 10 gange i timen.
Filbeskyttelsen konflikter tydeligvis med de nye versioner - er det MS, der
har klokket i den?

Det skal for en ordens skyld indrømmes, at brugeren ikke har deaktiveret
virusbeskyttelsen (McAfee) inden indstalleringen!!!!!! :.-(

Det jeg gerne vil vide er, skal jeg formatere skidtet igen eller er der en
mindre drastisk metode til af få maskinen til at køre normalt igen?

På forhånd tak

--
Lars Lassen

Fra : ..::jmj::..

Dato : 07-05-02 13:07

"Lars Lassen" <lars_myruplassen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
SNIP
> [...]
> installere MS Win2000 servicepack2.
> Det skulle han aldrig have gjort.
> Nu kommer maskinenen under opstart op med et utal (OK - cirka 15) af

Vi har uden problemer installeret SP2 på "et hav af maskiner" uden nogen som
helst problemer.
Tror næppe på SP2 er problemet. Maskinen var tilsyneladende
usamarbejdsvillig før, så jeg ville lede efter hardware inkompatibilitet.

...::jmj::..

Fra : Dennis Lange

Dato : 07-05-02 15:07

...::jmj::.. wrote:
> Tror næppe på SP2 er problemet. Maskinen var tilsyneladende
> usamarbejdsvillig før, så jeg ville lede efter hardware
> inkompatibilitet.

Det lyder meget som samme problem min veneindes computer havde. Se indlæg
fra mig d. 14-4-02.
Der var løsningen på de spontane genstarter, at skifte RAM-klodserne, da de
var defekte
--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : BB

Dato : 07-05-02 20:38

Lars Lassen skrev:

> [...]
>
> Det jeg gerne vil vide er, skal jeg formatere skidtet igen eller er
> der en mindre drastisk metode til af få maskinen til at køre normalt

Jeg har heller ikke nogle problemer med SP2.
Du kan evt prøve at afinstallere div. SP der findes i Tilføj/fjern
programmer. Disable McAfee og geninstaller div. SP.
Ellers kan du indsætte Windows 2000 og rep. windows 2000

VH.
BB
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*