Services - tjenester
Fra : pst

Dato : 07-05-02 09:05

Hej Gruppe

Jeg undrer mig over, at services under OSX ikke virker. Jeg kan
simpelthen ikke finde et program, der vil lave en stickie af markeret
tekst. Og googlesearch virker heller ikke via services (tjenester). Er
der noget, som jeg bør have slået til? Eller er det først med Jaguar at
det vil implementeres ordentligt?

Mvh. Poul

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-05-02 09:52

In article <et-4C4850.10051307052002@spiderman.mobilixnet.dk>, pst
<et@eller.andet> wrote:

> [...]
> tekst. Og googlesearch virker heller ikke via services (tjenester). Er
> der noget, som jeg bør have slået til? Eller er det først med Jaguar at

Så vidt jeg har forstået afhænger det af om softwaren støtter Services.
I OmniWeb, Thoth og TextEdit fungerer både googlesearch og make sticky
f.eks, mens ingen af dem virker i Entourage.

Der i øvrigt en interessant artikel om de nye features i Jaguar på The
Register <http://www.theregister.co.uk/content/39/25166.html> -- bl.a.
spring-loaded folders.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Terje Rydland

Dato : 07-05-02 11:08

Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> [...]
> f.eks, mens ingen af dem virker i Entourage.
>
> Der i øvrigt en interessant artikel om de nye features i Jaguar på The

Services virker kun i Cocoa applikasjoner (så vidt jeg vet).

Terje

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-05-02 11:19

In article <1fbtazm.bwhvcc1wll4i4N%terjery@idi.ntnu.no>,
terjery@idi.ntnu.no (Terje Rydland) wrote:

> Services virker kun i Cocoa applikasjoner (så vidt jeg vet).

Det er ikke korrekt - MT-newswatchewer som er et carbon program
understøtter også services.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-05-02 11:16

In article <070520021052079657%spamthis@verture.net>,
Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Der i øvrigt en interessant artikel om de nye features i Jaguar på The
> Register <http://www.theregister.co.uk/content/39/25166.html> -- bl.a.
> spring-loaded folders.

Her er Apples egen side om Jaguar:

<http://www.apple.com/macosx/newversion/>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-02 11:20

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> Her er Apples egen side om Jaguar:
>
> <http://www.apple.com/macosx/newversion/>

Der faldt jeg over:

Universal Access

Millions of people find it physically difficult to use
computers. Jaguar goes well beyond federally mandated standards to
offer new approaches to computer accessibility. Quartz enables a fully
anti-aliased and gorgeously rendered screen magnification, called
ZoomView. Rather than merely magnifying part of the screen, ZoomView
magnifies the entire screen (you use the mouse to scroll the screen
around). Also, Jaguar can read back onscreen text within documents,
interface elements and text under the mouse.

Gad vide om det er godt nok til Erik? Nu har Apple jo erklaeret OS 9
et overstaaet kapitel.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-05-02 11:04

pst <et@eller.andet> wrote:

> [...]
> tekst. Og googlesearch virker heller ikke via services (tjenester). Er
> der noget, som jeg bør have slået til? Eller er det først med Jaguar at

Dine programmer skal selvfølgelig kunne fiunde ud at bruge services -
prøv eks mail.app, textedita.pp eller omniweb.app. Office X, Finder IE
osv understøtter ikke services.