Opfølgning på "Bortgivning af hund"
Fra : Jasper Norman

Dato : 06-05-02 23:16

Hej.

Nu nærmer sig den ulykkelige time, hvor vi må sige farvel til vores ene
hund. Vi er så småt ved at forberede os til en "træls" tid, hvor vi må leve
med uvisheden og hans ve og vel. Men vi må også tænke på ham vi har
tilbage... Hvordan skal vi behandle ham? Skal vi lade som ingenting og lade
livet gå sin vante gang? Skal han forkæles lidt ekstra eller have ekstra
opmærksomhed? Det er som tidligere nævt den ældste hund vi beholder, og
ærligt talt, tror jeg at han altid har været lidt "irriterret" på hans
påduttede "lillebror" da denne altid har været 10 gange så aktiv som han
selv. Vi er indstillet på at han ikke skal være alene den første tid, da
dette må være én af de situationer hvor han nød sin "lillebrors" eksistens.
Men igen... Hvordan skal vi forholde os?

Mvh

Jasper

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 07-05-02 06:06

Hej

Efter at have læst dine tidligere indlæg om den hund I vælger at
skille jer af med, må jeg sige at jeg ikke er klar over om I overlader
denne til et internat?
-efter din beskrivelse af hundens psyke der virker usikker på nye
mennesker og omgivelser, er min mening det bedste vil være en
aflivning, jeg ved det lyder hårdt, men jeg har selv en hund af samme
type som din, dog er den ikke helt så bange, men han udviser samme
adfærd med at søge kontakt ved at "kravle op" ad andre mennesker nu
hvor jeg har fået hans selvtillid rettet lidt op...og skulle jeg af
med ham, ville et andet hjem aldrig komme på tale, da han ikke ville
kunne klare dette skift, jeg ville vælge den hårde tur til dyrlægen
for hundens skyld, andre udveje ser jeg som et fravalg af det ansvar
man nu engang har taget
ved at få den hund...som andre før har skrevet så er det ikke altid
godt at holde liv i hunden, for gør man det for egen egoisme eller for
hundens vel?

Nå til det andet problem med din gamle hund...jeg tror at de fleste
hunde sover når man ikke er hjemme, jeg har selv to hunde og hvis jeg
f.eks. har været hjemme med dem en dag, virker de lidt rastløse(da jeg
jo så er aktiv og forstyrrer deres normale soverytme)og jeg mener at
hunde har godt af at være alene nogle timer om dagen, ihvertfald med
den race jeg har(border collie) de kan faktisk udvise stress af ikke
at få lov at være lidt alene, dermed ikke sagt at de ikke skal
aktiveres for det skal de klart,(bruger selv 2 timer om dagen på
aktivering) men jeg ville nok vælge bare at være hjemme og lade hunden
passe sig selv, lade den selv søge kontakt når den ville og gå ture
som I plejer, for jeg tror at vi mennesker er tilbøjelige til at
tillægge hunde menneskelige egneskaber, noget de ikke helt har eller
kan håndtere...at du formoder at din gamle hund har nydt selskab er jo
ikke sikkert da det jo kommer an på hvor selvstændig den er...har selv
en dominant meget selvsikker han som egentlig er ligeglad med om han
har selskab eller ej, han er glad når bare han får lov at arbejde med
mig når jeg kommer hjem, jeg har haft perioder hvor han har været
alene og har ikke mærket en forskel selv efter jeg fik en mere...
Men brug tiden til at se på jeres hund og prøv at undgå og tillægge
hunden flere evner/følelser end den har - altså ikke ynke fordi I
mener at den nok savner en makker - det er jo ikke sikkert den som du
selv skriver har været så glad for selskab...

Håber det går godt, held og lykke med det og håber du ku' bruge noget
af det ovenstående jeg har skrevet...

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko

Fra : MalgréTout

Dato : 07-05-02 20:11

"Jeannette Svensson" <asko1@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:f9242a90.0205062106.a485a6@posting.google.com...
>, jeg ville vælge den hårde tur til dyrlægen
> for hundens skyld, andre udveje ser jeg som et fravalg af det ansvar
> man nu engang har taget

Jeg er fuldstændig enig heri.
Jeg har selv været i samme situation - og jeg var bevidst om,
at jeg ikke måtte overlade mit problem til andre.

Jeg tror ikke man behøver at tage særlige hensyn, når hunden
ellers er vant til at være alene hjemme. Den vil helt sikkert ånde
lettet op, når den får fred i dagtimerne, hvor I ikke er der til at styre
tingene af.

Disse to hunde har givetvis ikke haft glæde af hinandens selskab.

--

Venlig hilsen
MalgréTout

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-05-02 20:27

> [...]
> ved at få den hund...som andre før har skrevet så er det ikke altid
> godt at holde liv i hunden, for gør man det for egen egoisme eller

Hej Jeannette

Vi er helt enige ...

Smil og hils fra Ami