Bandits & Big Lebowski = samme hus?
Fra : NN

Dato : 06-05-02 22:43

Jeg sad og så Bandits forleden, og faldt over, at stuen de bliver
interviewet i, den ligner da på en prik, den hvor The Dude bliver dopet af
ham filmgutten. Kan der være 2 af den slags stuer, med de møbler? Næppe,
eller hva siger i?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-05-02 23:12

Hej!

NN wrote:

> [...]
> ham filmgutten. Kan der være 2 af den slags stuer, med de møbler? Næppe,

Personligt får jeg lyst til at se Big Lebowski igen, det er sq en fed film :)

Og når jeg får set Bandits så skal jeg nok vende tilbage!

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : Per Kristensen

Dato : 07-05-02 07:31

> Personligt får jeg lyst til at se Big Lebowski igen, det er sq en fed film
:)

> Og når jeg får set Bandits så skal jeg nok vende tilbage!
>
> --
Bandits sux

Fra : NN

Dato : 07-05-02 11:18

Per Kristensen <pzk@crayon.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd77484$0$97332$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Bandits sux

Eeh tak, så blev vi så meget klogere. Du er da velkommen til at vende
tilbage med et svar, på det der nu engang var spørgsmålet, hvis ikke
spørgsmål sux?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-05-02 11:43

"NN" <sjoestrand@post.tele.dk> skrev:

> [...]
>
>Eeh tak, så blev vi så meget klogere. Du er da velkommen til at vende
>tilbage med et svar, på det der nu engang var spørgsmålet, hvis ikke

Per har ret. På trods af, at både Billy Bob Thornton, Bruce Willis og
Cate Blanchett medvirker, er Bandits en gyselig film.

Niels Søndergaard

Fra : NN

Dato : 07-05-02 12:36

> Per har ret. På trods af, at både Billy Bob Thornton, Bruce Willis og
> Cate Blanchett medvirker, er Bandits en gyselig film.

Det er jeg ikke HELT enig i. Indrømmet, den er langtrukken til tider, men
Billy Bob Thornton holder den godt oppe, efter min mening. Jeg syntes den er
ok, at leje en dag, ikke købe.

Per's svar var bare lidt bøvet efter min mening, det kan jo sådan set ikke
rigtig bruges til noget, uden begrundelse. "Bandits sux" det bliver vi
sgutte klogere af

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Jess Bobbi Fürst Han~

Dato : 07-05-02 12:29

> Eeh tak, så blev vi så meget klogere. Du er da velkommen til at vende
> tilbage med et svar, på det der nu engang var spørgsmålet, hvis ikke
> spørgsmål sux?

"Spørgsmål" (i den form, du bruger det), er flertal, så derfor burde det
være "suck", ikke "sux". Tak, fordi I kiggede med....

Fra : NN

Dato : 07-05-02 12:39

> "Spørgsmål" (i den form, du bruger det), er flertal, så derfor burde det
> være "suck", ikke "sux". Tak, fordi I kiggede med....

Den kører da helt af sporet den debat her

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Jeppe Møller

Dato : 07-05-02 15:21

> Den kører da helt af sporet den debat her

Men jeg synes at Jess har fat i en væsentlig pointe her -men har han ret?
'Bandits' er nok flertal- og derfor 'suck' som der korrekt skrives,
men 'Bandits' er en film- og derfor 'it' -dvs 3. pers. ental- og derfor må
den korrekte skrivemåde være: " 'Bandits' sucks"
at skrive det med X istedet for CKS er dog forkert skrivemåde, men
slangpræget.

Hvem har ret?
Følg med i den løbende debat- her i tråden...

/Jeppe

Fra : Wolfgang

Dato : 07-05-02 16:15

"Jeppe Møller" <jeppem@groenjord.dk> wrote:

> [...]
> og derfor må den korrekte skrivemåde være: " 'Bandits' sucks"
> at skrive det med X istedet for CKS er dog forkert skrivemåde, men

Det har I nok begge to. Det substantiv Jess refererer til,
er "spørgsmål" (ikke "Bandits"), og han har nok ret i, at det er i
pluralis og at det tilhørende verbum derfor må være "suck".

--
wolfgang
"Assumption is the mother of all fuck-ups" - Penn

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-05-02 20:48

Wolfgang wrote:

> Det har I nok begge to. Det substantiv Jess refererer til,
> er "spørgsmål" (ikke "Bandits"), og han har nok ret i, at det er i
> pluralis og at det tilhørende verbum derfor må være "suck".

Så man kan altså sige at "sux" sucks?

/Robert

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-05-02 12:44

"Wolfgang" <wolfgang@nowhere.nonet> skrev:

>Det har I nok begge to. Det substantiv Jess refererer til,
>er "spørgsmål" (ikke "Bandits"), og han har nok ret i, at det er i
>pluralis og at det tilhørende verbum derfor må være "suck".

Nej, det er filmen, der tales om, så "sucks" er korrekt. Man ville jo
heller aldrig sige "I saw Bandits yesterday. They were a horrible
movie."

Niels Søndergaard

Fra : Wolfgang

Dato : 10-05-02 10:48

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Nej, det er filmen, der tales om, så "sucks" er korrekt.

Nej, Jess refererede til substantivet "spørgsmål", og det er her en
pluralis. Derfor "they suck".

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-05-02 23:20

NN wrote:
> [...]
> ham filmgutten. Kan der være 2 af den slags stuer, med de møbler? Næppe,

Sets bliver tit genbrugt, så det er ganske sandssynligt. Jeg har ikke
set Bandits.

/David

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-05-02 06:48

Hej

Lær at bruge www.imdb.com !!!

Gå ind på siden, find Bandits, kig i trivia, og der har du svaret.

Jesper
--
Crossed many borders? Join and compete at Border Crossing Hitlist
http://www.nicolette.dk/hitlist

Fra : NN

Dato : 08-05-02 13:29

> Lær at bruge www.imdb.com !!!
>
> Gå ind på siden, find Bandits, kig i trivia, og der har du svaret.
>
> Jesper

Hej Jesper. Ja det kan man selfølgelig gøre, men jeg syntes det var en skæg
detalje, som andre måske også kunne more sig lidt over, så styr dig lidt med
de mange udråbstegn. Vi kan da også næsten nedlægge gruppen helt, for folk
kan bare bruge IMDB, istedet for at komme med "dumme" spørgsmål herinde.

Mvh Martin Sjøstrand