MS Windows
briani 27239
Ikke helt lovligt, men kan man cracke win2~
Fra : Wessel Smith

Dato : 06-05-02 22:48

Har været på MCP kursus og fået 120 dages licenser på 2k og 2k adv.srv..
Det er ikke helt lovligt, ved jeg godt, men kan man cracke koden så de ikke
går ned efter de 120m dage?

/Carsten.

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 06-05-02 22:56

Wessel Smith wrote:
> Det er ikke helt lovligt,

Det er overhovedet ikke lovligt, det er faktisk tyveri for mange tusinde
kroner.

vh
Peter

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-05-02 14:30

On Mon, 6 May 2002 23:56:07 +0200, "Peter Hindsgaul"
<hindsgaul@tdcspaceremove.dk> wrote:

>Det er overhovedet ikke lovligt, det er faktisk tyveri for mange tusinde
>kroner.

Det er ikke tyveri! Omgåelse af ophavsretten, ja. Men langt fra
tyveri.

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 09-05-02 14:39

Martin Schultz wrote:

> Det er ikke tyveri! Omgåelse af ophavsretten, ja. Men langt fra
> tyveri.

Det er muligt at den juridiske definition er sådan, men i praksis stjæler
man en rettighed man ikke har, så er det ikke tyveri er det nu ikke _så_
langt fra.

vh
Peter

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-05-02 14:59

On Thu, 9 May 2002 15:38:49 +0200, "Peter Hindsgaul"
> [...]

>man en rettighed man ikke har, så er det ikke tyveri er det nu ikke _så_

Man kan ikke stjæle en rettighed, da ejeren ikke mister den. (Han
mister muligvis et salg men ikke nødvendigvis.)

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 09-05-02 15:28

Martin Schultz wrote:

> Man kan ikke stjæle en rettighed, da ejeren ikke mister den. (Han
> mister muligvis et salg men ikke nødvendigvis.)

Jeg gider ikke kneppe flere fluer på den. Sagen er at formulereingen i subj.
"Ikke helt lovligt.." betyder at det så må være lovligt i en eller anden
grad. Ikke helt, men næsten. Det er den holdning jeg mener er fundamentalt
forkert. Det er nemlig overhovedet ikke lovligt i nogen som helst grad. Folk
kan så gøre hvad de har lyst til i den forbindelse, men at forsøge at pudse
sin moral af ved at gøre klart ulovlige forhold til ikke helt lovlige synes
jeg er fladt.

EOD

vh
Peter

Fra : [9000]Kim Fritze Sil~

Dato : 06-05-02 23:10

> Har været på MCP kursus og fået 120 dages licenser på 2k og 2k
> adv.srv.. Det er ikke helt lovligt, ved jeg godt, men kan man cracke
> koden så de ikke går ned efter de 120m dage?

Findes der mennesker på jorden i dag, som beholder deres Windows
installationer i mere end 5 måneder? Så sløv som det bliver efter bare 3
måneder skulle man da tro 5 måneder var mere end rigeligt.

--
Mvh. Kim, Aalborg
Hold venligst dine indlæg til gruppen, tak!

Fra : Peter Jensen

Dato : 07-05-02 05:36

"[9000]Kim Fritze Sillasen" scribbled:

Der findes ikke det software der ikke kan crackes. Du får dog nok ingen
hjælp her. Spørg i en warez gruppe. *Ikke* news:dk.binaer!

> Findes der mennesker på jorden i dag, som beholder deres Windows
> installationer i mere end 5 måneder? Så sløv som det bliver efter
> bare 3 måneder skulle man da tro 5 måneder var mere end rigeligt.

Min installation af Win98SE kørte upåklageligt i 2,5 år med dagligt
brug. Den eneste grund til at jeg måtte ominstallere var at jeg skiftede
alt hardware ud. Hvis din computer kører sløvt, så er det fordi du ikke
kan finde ud af at rydde op.
--
PeKaJe

Fra : IzNoGoUd

Dato : 07-05-02 07:31

KLIP
> [...]
>brug. Den eneste grund til at jeg måtte ominstallere var at jeg skiftede
>alt hardware ud. Hvis din computer kører sløvt, så er det fordi du ikke
Hey fint gået m8, har du nogle tips og trickss til os der gør det
hvert ½ år?
--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : Peter Jensen

Dato : 07-05-02 17:23

"IzNoGoUd" scribbled:

> Hey fint gået m8, har du nogle tips og trickss til os der gør det
> hvert ½ år?

Der er et par ting, som jeg gør regelmæssigt (en gang hver eller hver
anden uge):

1. Kør en defragmentering (helst Norton Utilities da den også kan
optimere swapfilen og reg-databasen samtidigt).

2. Brug et program til at rydde op i reg-databasen. Igen anbefaler jeg
Norton. Jeg har brugt den i over et år, uden at noget nødvendigt er
blevet slettet.

3. Kør AdAware (gratis) for at fjerne alle spyware komponenterne. Dét er
noget der sløver (fandt jeg ud af på den hårde måde ...).

4. En scanning for vira er heller ikke af vejen, da vira og specielt
orme sløver et system.

Lidt sjældnere (ca. en gang hvert anden måned) gør jeg følgende:

5. Vurder kritisk hvilke programmer du har brug for at starte sammen med
windows. Med msconfig er det nemt at fjerne ubrugte programmer.

Endnu sjældnere (med 6-7 måneders mellemrum) gør jeg dette:

6. Afinstaller alt undtaget et par essentielle programmer[1]! Det tager
normalt en times tid med alle de genstarter der er nødvendige. Derefter
er det kun relevante programmer der installeres (man finder hurtigt ud
af hvad men *egentligt* bruger i hverdagen). Det lyder nok noget
drastisk, og minder om en total geninstallation af windows. Fordelen ved
denne fremgangsmåde er dog at windows er installeret, patchet og
hardwaren virker, uden at man skal igennem alt det bøvl igen. Desuden
behøver man ikke at slette alt på harddisken (krævet for nogen
licensformer/versioner). Sidst jeg kørte igennem dette punkt blev 5 GB
programmer afinstalleret ...

Hvis man er lidt mageligt anlagt kan man nøjes med punkt 1-4, evt. 5, og
stadigt have et godt funktionerende system. Vil man have "frisk windows"
følelsen på en mere permanent basis er man nødt til også at gå igennem
punkt 6 en gang imellem.

[1] Norton Utilities, IE (hvis den bruges, og er blevet opgraderet), en
newsreader og ICQ (så man har kontakt med omverdenen, hvis noget skulle
gå galt . På nogle bundkort kan man afinstallere patches. De skal
selvfølgeligt heller ikke fjernes. Det samme gælder for lignende
patches.

Håber det hjæper, for det er *træls* at geninstallere windows!
--
PeKaJe

Fra : Peter Jensen

Dato : 07-05-02 17:28

> [...]
> for nogen licensformer/versioner). Sidst jeg kørte igennem dette
> punkt blev 5 GB programmer afinstalleret ...

Jeg glemte vist at skrive at man bør køre oprydning i reg-database samt
defragmentering, efter at alt er afinstalleret. Oprydningen skulle tage
alt skrammel, og defragmenteringen betyder at selve "windows
kernefunktionaliteten" starter hurtigere.
--
PeKaJe

Fra : [9000]Kim Fritze Sil~

Dato : 07-05-02 16:26

> [...]
> skiftede alt hardware ud. Hvis din computer kører sløvt, så er det
> fordi du ikke kan finde ud af at rydde op.

Ja, den skal skam nok køre fint, men dermed ikke sagt at du ikke vil se et
betydeligt boost, hvis du geninstallerer....god til at rydde op eller ej, så
er Windows en spasser til at holde styr på registreringsdatabasen og den er
en stor synder i hastighedsafdelingen.

Fra : Peter Jensen

Dato : 07-05-02 17:25

> [...]

> eller ej, så er Windows en spasser til at holde styr på
> registreringsdatabasen og den er en stor synder i

Du har helt ret i det, men som jeg skrev i den anden post, så kan det
afhjælpes med de rette programmer.
--
PeKaJe

Fra : Madsen

Dato : 07-05-02 15:00

Peter Jensen skrev:

> Min installation af Win98SE kørte upåklageligt i 2,5 år med dagligt
> brug.

Også her. Win2000 har kørt i 2 år nu og WinXP kommer da garanteret lige
så langt.

Madsen.