HJÆLP!
Fra : Karl-Christian Frølu~

Dato : 06-02-01 00:49

Hvorfor kommer mine svarindlæg ikke igennem? Som det ses er der ikke noget
problem med egentlige indlæg.

Jeg bruger Windows 98, nyeste I.E og Outlook fra Outlook Office pakken med
en ældre Outlook Express i baggrunden til nyhedsgrupperne.

Så hjælp mig dog, for hulen!

K-C.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-02-01 10:29

"Karl-Christian Frølunde" wrote:

> [...]
>
> Jeg bruger Windows 98, nyeste I.E og Outlook fra Outlook Office pakken med
> en ældre Outlook Express i baggrunden til nyhedsgrupperne.

Så så så, rolig nu.

Du skriver højst sandsynlig sv: som de første tegn i emne-linjen.
Og mange servere sorterer den slags indlæg fra, da sv: ikke følger
standarden for indlæg på usenet.

Der skal stå Re:

Du kan gøre flere ting for at rette det:

a) rette sv: til re: manuelt hver gang du skriver
b) rette i selve programmet. Følg linket nederst i indlægget her
c) opgrader til OE 5.5
Og det bedste (hvis jeg skal sige det)
d: skift nyhedslæser til noget ordentlig.

Skulle dette ikke løse dit problem, så kan eksperterne i nyhedsgruppen
news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express sikkert hjælpe
dig videre.
Skulle du i hele taget være i tvivl om gruppevalg, så ta et kig på
http://www.usenet.dk/grupper/aktiv.shtml

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:

Fra : pre

Dato : 06-02-01 15:27

Der har i de sidste par uger været en del problemer med nyhedsserverne,
dels overbelastning, dels hackerangreb. Det seneste er America Online,
som er totalt lammet.

Og du kan roligt se bort fra al den religionskrig, som vi burde være
fritaget for i disse grupper.

I øvrigt bruger du OE 5.5 som er den officcielt nyeste (Jeg har 5.56)

--
Mvh.
Per Andersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-02-01 22:01

Du trykker vel på "Svar til Gruppe" knappen, når du vil svare i gruppen?

Prøv evt. både det og et "Besvar" (mig) på dette indlæg, så kan vi da se, om
noget af det virker.

Kurt

Fra : Karl-Christian Frølu~

Dato : 07-02-01 01:49

Tak for hjælpsomheden. Jeg er overvældet. Fejlen er rigtig nok at mine svar
til gruppen starter med Sv: og ikke Re: hvilket jeg ind til videre må nøjes
med at ændre manuelt, da jeg ikke har kunnet få andet til at fungere.

Endnu engang tak.

K-C.

Fra : pre

Dato : 07-02-01 10:36

I din OE, klik på Funktioner/Indstillinger og blad igennem de
forskellige faner både for at vide mere om programmet, og for at finde
denne linie: Brug engelske brevhoveder. Aktiver den, og problemet er
løst.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Karl-Christian Frølu~

Dato : 08-02-01 01:18

Nu havde jeg virkelig de bedste forhåbninger, men så let skulle det ikke
være. Jeg har bladret alle faneblade minutiøst igennem adskillige gange.
Sætningen "brug engelske brevhoveder" eller noget der ligner, findes ikke på
min OE. Jeg er taknemlig for interessen, men der står fortsat Sv og ikke Re
når jeg svarer gruppen, og jeg har genstartet og gensynkroniseret og alt det
der. Så altså indtil videre: Manuelt skift fra Sv til Re hver gang, men det
er da også til at leve med og det virker jo.

K-C.

(Fanden tag Microsoft)

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 08-02-01 02:48

Karl-Christian Frølunde du skrev:

> [...]
>Sætningen "brug engelske brevhoveder" eller noget der ligner, findes ikke på

Har du den ikke under, Funktioner, Indstillinger, Send, Internationale
indstillinger.
--
Hilsen Henrik

Fra : Karl-Christian Frølu~

Dato : 09-02-01 00:51

Den sti du beskriver er den helt rigtige. Den virker bare ikke når jeg går
ind i OE som jeg har den på skærmen nu. MEN, Heureka, halleluja og alt sådan
noget. Ved et tilfælde, guddommelig inspiration eller blot og bar frugtbar
desperation, åbnede jeg OE fra stifinder og der så den helt anderledes ud og
pludselig kunne jeg følge din sti. Så alle I gode folk der har vist
interesse for sagen: Tak skal I ha´. Nu virker skidtet!

K-C.

Fra : pre

Dato : 08-02-01 19:03

Eftersom min OE er på Engelsk kan jeg ikke selv kontrollere, hvor linien
er, men jeg tjekker det lige og i værste fald har jeg et eller andet
sted opskriften til en programrettelse. Så hold pinen ud, lidt endnu.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Karl-Christian Frølu~

Dato : 11-02-01 21:34

Sidste/seneste nyt! Mit emailprogram; Outlook 2000 kan ikke længere sende
post fordi jeg har valgt engelske brevhoveder!!!

Men nu er problemet da til at forstå og overse. Jeg går selvfølgelig tilbage
til danske brevhoveder og retter Sv til Re manuelt når jeg skal lave
gruppesvar. Intet større problem længere, men der må da være andre der har
haft disse kvaler, eller hva´?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-02-01 23:07

> [...]
> til danske brevhoveder og retter Sv til Re manuelt når jeg skal lave
> gruppesvar. Intet større problem længere, men der må da være andre der har

Jeg bruger ikke selv outlook2000, men kan det ikke skyldes noget roderi
mellem 2000 og outlook express? Outlook 2000 kan ikke bruges i
nyhedsgrupper. Hvis du kalder nyhedsgrupperne inde fra outlook 2000, vil den
starte outlook express og bruge denne, så kan det evt. være fordi du har
ændret et forkert sted? Du troede du var i outlook2000 men var i stedet i
outlook express eller omvendt?
Blot en tanke.

Kurt