Genbrug af crossover-kabel ?
Fra : P Lehmann

Dato : 06-05-02 21:47

Hej

Jeg har haft et netværk med 2 PC'ere forbundet med et RJ45 crossover-kabel.
Nu har familien købt en 3. PC'er, samt en switch så alle 3 PC'ere kan
forbindes i et netværk.

Kan det gamle crossoverkabel genbruges? Da jeg ikke har det rigtige værktøj
og ej heller megen forstand på netværkskabler, har jeg tænkt på at anskaffe
en RJ45 jack-jack samlestykke og et nyt kort stykke crossover-kabel, så der
"crosses" tilbage og tingene fungerer som et almindeligt RJ45-kabel. Går
det?

Mvh
P. Lehmann

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 06-05-02 22:47

> [...]
der
> "crosses" tilbage og tingene fungerer som et almindeligt RJ45-kabel. Går

Hvis din switch har et uplink stik som du ikke skal bruge til andre formål
kan du bruge det deri.
Hvis du skal have en router eller noget sat til kan du måske bruge det
krydsede kabel til den alt efter hvordan den er lavet internt.
Der er flere muligheder - men umiddelbart tror jeg ikke det er nødvendigt at
ofre penge på et samlestykke og en lille stump kabel.
Skulle de være nødvendigt alligevel er det formodentlig det billigste at
finde en der har det fornødne værktøj og få sat et nyt stik på - det giver
nok også den samling der giver færrest problemer i længden.

JÅH

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 06-05-02 22:53

P Lehmann wrote:
> [...]
> på at anskaffe en RJ45 jack-jack samlestykke og et nyt kort stykke
> crossover-kabel, så der "crosses" tilbage og tingene fungerer som et

Det er nok et spørsmål om det kan betale sig. Almindelige kabler er ikke så
voldsomt dyre. Afhængig af hvor langt det skal være kan det godt være
billigere end samlestykket alene, dertil kommer så en stump crossover, der
heller ikke er gratis.

vh
Peter

Fra : MJ

Dato : 07-05-02 08:45

> [...]
der
> "crosses" tilbage og tingene fungerer som et almindeligt RJ45-kabel. Går

Hvis din switch har en uplink-port, kan du bruge det krydsede kabel direkte.

MJ